Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΗ Ελαΐς Unilever πουλά το Άλτις, το Ελάνθη και το Solon

Η Ελαΐς Unilever πουλά το Άλτις, το Ελάνθη και το Solon

Η πρώτη προσπάθεια έγινε το 2008. Κοντά μια δεκαετία μετά, η Ελαΐς – Unilever, βγάζει εκ νέου προς πώληση το ελαιόλαδό της, το οποίο “πακετάρεται” μαζί με τις μαργαρίνες, που πουλά ο όμιλος Unilever παγκόσμια. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στην επαναξιολόγηση, σε παγκόσμιο επίπεδο, των στρατηγικών επιλογών του ομίλου Unilever για την κατηγορία των μαργαρινών και στην απόφασή του να επικεντρωθεί στις κατηγορίες των απορρυπαντικών, των προϊόντων προσωπικής υγιεινής, παγωτού κ.ά. Στο πλαίσιο αυτό πριν από λίγες ώρες η Unilever PL ανακοίνωσε ότι έχει συμφωνήσει να αποκτήσει τις δραστηριότητες φροντίδας προσώπου της Carver Korea έναντι 2,27 δισ. ευρώ, από τις Bain Capital Private Equity και Goldman Sachs. Παράλληλα η Unilever και η νοτιοαφρικανική εταιρεία επενδύσεων Remgro ανακοίνωσαν συμφωνία βάσει της οποίας η Unilever θα αποκτήσει το 25,75% που κατέχει στην Unilever South Africa Holdings η Remgro ενώ η τελευταία θα αποκτήσει τις μαργαρίνες Flora, Stork, κ.ά. της Unilever που διανέμονται σε Νότια Αφρική, Μποτσουάνα, Λεσόθο, Ναμίμπια και Σουαζιλάνδη.

Σε ό,τι αφορά τις εν Ελλάδι δραστηριότητες του ομίλου Unilever, χθες Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, η ΕΛΑΪΣ-Unilever Hellas έκανε γνωστή την πρόθεσή της, να προχωρήσει στην πώληση των ελαιολάδων της. Η πώληση θα αφορά τις μάρκες Άλτις, Ελάνθη και Solon ενώ προς πώληση έχουν βγει και οι μαργαρίνες Super Fresco, Flora, κ.ά, στο πλαίσιο της αποεπένδυσης του πολυεθνικού ομίλου από τον συγκεκριμένο κλάδο.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία η όλη διαδικασία θα υλοποιηθεί από τα κεντρικά του ομίλου στο Λονδίνο ενώ εξελίξεις αναμένονται στο τέλος της φετινής χρονιάς, αρχές της επόμενης, με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης να τοποθετείται σε ένα χρόνο από σήμερα. Πληροφορίες του Capital.gr αναφέρουν ότι άτυπο ενδιαφέρον για τις εν Ελλάδι δραστηριότητες και δη για το ελαιόλαδο έχει ήδη εκδηλωθεί από Ισπανική εταιρεία, κάτι το οποίο πάντως δεν επιβεβαιώνεται από την εταιρεία.

H εν Ελλάδι δραστηριότητα των μαργαρινών και του ελαιολάδου, αντιπροσωπεύει το 20% του συνολικού τζίρου που πραγματοποιεί η Ελαΐς – Unilever (σ.σ. το 2015 ο συνολικός της τζίρος κυμάνθηκε στα 450 εκατ. ευρώ), ενώ τα μερίδια που απολαμβάνουν τα συγκεκριμένα brands στην εσωτερική αγορά είναι ηγετικά. Η μεταφορά των μαρκών αναμένεται να περιλαμβάνει το εργοστάσιο ελαιολάδου στην Πειραιώς, και τους εργαζόμενους σε αυτή την προϊοντική κατηγορία, όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Ελαΐς – Unilever. Σε ό,τι αφορά τα τοματοειδή και συγκεκριμένα το Pummaro, το οποίο ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Ελαΐς – Unilever, πρόκειται για μια τοπική κατηγορία για την οποία δεν υπάρχει κάποια σκέψη για πώλησή, όπως ανέφεραν άλλες πηγές στο Capital.gr.

Την ίδια ώρα, ο πολυεθνικός όμιλος προχωρά στην ενίσχυση της ελληνικής θυγατρικής του μέσω της “μεταφοράς” πρόσθετης παραγωγής προϊόντων οικιακής φροντίδας στο εργοστάσιο του Ρέντη, “καθώς η διατήρηση παραγωγικών εγκαταστάσεων στην Ελλάδα παραμένει στρατηγική επιλογή”, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση. “Με αυτόν τον τρόπο, το συγκεκριμένο εργοστάσιο διατηρεί την ανταγωνιστικότητά του ανάμεσα στα εργοστάσια της Unilever στην Ευρώπη”, σημειώνει η εταιρεία στη χθεσινή της ανακοίνωση. Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται πως “η Ελλάδα παραμένει προτεραιότητα για την Unilever και η αναδιάρθρωση αυτή του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου αναμένεται να συμβάλει στην βελτίωση των προοπτικών ανάπτυξης και κερδοφορίας της τοπικής εταιρείας, ενώ θα δώσει την ώθηση για εστίαση σε στρατηγικές κατηγορίες και επένδυση σε νέα προϊόντα στην τοπική αγορά.”

 

 

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ