Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την έναρξη των εργασιών κατασκευής του Προαστιακού Δυτικής Αττικής που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της περιοχής.
Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο που έχει δημοπρατήσει εδώ και χρόνια ο ΟΣΕ θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στα τέλη του τρέχοντος έτους, όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας πρόσφατα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Πρόκειται για τον προαστιακό Δυτικής Αττικής, που, όπως επισήμανε ο υπουργός, «είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και έχει ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία. Τις επόμενες εβδομάδες η σύμβαση θα σταλεί για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως το έργο, που θα υλοποιηθεί από τον ΟΣΕ, θα ξεκινήσει να εκτελείται στο τέλος του έτους».
Αφορά στην κατασκευή νέας σύγχρονης σιδηροδρομικής γραμμής -στον υφιστάμενο κλάδο γραμμής- που θα έχει μήκος 36 χλμ. και κατά μήκος της προβλέπονται οι εξής 7 σταθμοί:
• ΕΛΠΕ Ασπροπύργου
• Ασπροπύργου
• Βαμβακιάς
• Ελευσίνας
• ΕΛΠΕ Ελευσίνας
• Λουτρόπυργου
• Νέας Περάμου
Στον προϋπολογισμό του έργου (132,61 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) περιλαμβάνεται και ο κλάδος γραμμής προς τον παλαιό σταθμό Μεγάρων, η κατασκευή του οποίου αποτελεί δικαίωμα προαίρεσης που ενεργοποιείται με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το εν λόγω τμήμα.
Κατά τη λειτουργία του Προαστιακού Δυτικής Αττικής θα αναβαθμιστούν πλήρως οι μετακινήσεις των πολιτών της περιοχής, μιας και θα εξυπηρετεί τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Παράλληλα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ-Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο. Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Συνολικά η διάρκεια των έργων έχει οριστεί σε 28 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον πέσουν οι υπογραφές εντός του έτους, το έργο θα ολοκληρωθεί το πρώτο 6μηνο του 2026.