Ήταν γύρω στις 17 του Μάρτη του 1821. Ο Σαν Πέντρο ντι Τσακόνια, ο Άγιος Πέτρος των κατοίκων του, φιλοξενούσε έναν Τούρκο Καδή.
Ήταν η μοναδική παρουσία Τουρκικής εξουσίας εκεί πάνω στα κορφοβούνια του Πάρνωνα. Περιουσίες Οθωμανών αριστοκρατών υπήρχαν, μόνιμη εγκατάσταση δεν είχαν εκεί. (Αναφέρεται ότι υπήρχαν περιουσίες Τούρκων του Ναυπλίου ακόμα και στον Κοσμά της Κυνουρίας). Ο Καδής θα δίκαζε σύμφωνα με το συνήθειο υπέρ των Μωαμεθανών αντιδίκων. Οι Χριστιανοί για τις μεταξύ τους διαφορές προτιμούσαν να πάνε στον τοπικό Επίσκοπο.
Εκείνη την ημέρα περικύκλωσαν οντά του Καδή Έλληνες οπλοφόροι, του είπαν ότι “από σήμερα Έλληνες και Τούρκοι δεν μπορούν να ζουν μαζί”, τον συνέλαβαν αιχμάλωτο και έστειλαν την οικογένειά του στο Ναύπλιο. Έτσι ξεκίνησε η Επανάσταση στην Κυνουρία (μόνο αμφισβητούμενο είναι η ακριβής ημερομηνία, γιατί πολλοί τόποι διεκδικούν την πρωτιά της κύρηξης του ξεσηκωμού του Γένους)
Γιατί στο Ναύπλιο; Δεν μας δίνεται από τις πηγές εξήγηση. Να ήταν Ναυπλιώτικης καταγωγής; Να ήθελαν να αποφύγουν αντίδραση από την Τουρκική φρουρά της Τρίπολης, προτού οργανωθούν καλά; Για κάποιον άλλο λόγο; Δεν ξέρουμε.
Η οικογένεια του Καδή όμως με το που έφτασε στο Ναύπλιο ξεσήκωσε τους Οθωμανούς και τις Οθωμανίδες… τους πέρασαν τον φόβο… πως οι ραγιάδες σήκωσαν κεφάλι… και κινδυνεύουν και οι περιουσίες τους και οι ζωές τους ακόμα.
Έτσι οι Τούρκοι του Ναυπλίου άρχισαν να παίρνουν μέτρα. Αλλά, με εξαιρετική δειλία, γιατί δεν μπορούσαν να υπολογίσουν τον αριθμό και τον οπλισμό των αντιπάλων τους. Με αποτέλεσμα να κατωρθώσουν οι Έλληνες με ευκολία να στρατοπεδεύσουν στο Κατσίγκρι και να αρχίσουν την πολιορκία της πόλεως.
Ο Καδής του Αγίου Πέτρου κρατήθηκε αιχμάλωτος στα Βέρβενα όταν συγκροτήθηκε εκεί το Ελληνικό στρατόπεδο. Ήταν ανταλλάξιμος. Πότε και με ποιον τον αντικατέστησαν δεν ξέρουμε. Υπήρχαν συγγενείς των πολιορκητών εγκλωβισμένοι στην Τρίπολη και γίνονταν αμοιβαίες απελευθερώσεις.
Στις 23 του Σεπτέμβρη του 1821, ο Καδής του Αγίου Πέτρου ξανασυνελήφθηκε αιχμάλωτος από τους Έλληνες που πήραν την Τριπολιτσά. Σώθηκε από την γενική σφαγή των ομοεθνών του. Αλλά κρατήθηκε όμηρος μαζί με τους επίσημους της έδρας του Πασαλικιού: Τον αρχηγό των Αλβανών μισθοφόρων τον περίφημο Κεχαγιάμπεη, τον Καϊμακάμη, δλδ. τον εκτελούντα χρέη Πασά, το χαρέμι του κανονικού Πασά, του Χουρσίτ (στο οποίο ήταν και η αδερφή του Σουλτάνου!!!), τον πλουσιότερο Τούρκο της Πελοποννήσου, τον Κιαμήλ μπεη και μερικούς άλλους.
Τον Καϊμακάμη και το χαρέμι το ήθελαν οι Έλληνες για ανταλλαγή… θα πλήρωναν λύτρα οι Τούρκοι και θα τους τα δίναμε (έτσι και έγινε). Τον Κεχαγιάμπεη τον άφισαν ελεύθερο με την μπέσα του… να μην ξαναπολεμήσει μαζί με τους Τούρκους!!! Τον Κιαμήλ τον έσφαξαν γιατί δεν μαρτυρούσε που είχε κρυμένους τους θησαυρούς του. Τον καδή του Αγίου Πέτρου τον έφεραν στο Ναύπλιο. Τον έβαλαν (αρχές Φλεβάρη του 1822) να πλησιάσει στην Πύλη της Ξηράς και να προτείνει στους ομοεθνείς του, να παραδώσουν το κάστρο και να σηκωθούν να φύγουν.
Τότε ανέβηκαν όλοι οι Οθωμανοί (και οι Οθωμανίδες) στην Τάπια της Πύλης της Ξηράς, αλλά και σε όλα τα άλλα κάστρα που έδεναν από την ανατολή την πόλη μας και άρχισαν να τον βρίζουν… Προδότη και πουλημένο… στους ραγιάδες… Φοβερό θέαμα. Τέσσερις χιλιάδες να βρίζουν έναν και μοναδικό άνθρωπο… Προσπάθησε να τους πείσει. Άδικος κόπος. Δεν τον άφησαν ούτε να δει την οικογένειά του. Τον έδιωξαν.
Τελικά στις 19 Ιουνίου του 1822 η Πύλη της Ξηράς άνοιξε. Ο Καδής μπόρεσε να ξανασυναντήσει την οικογένειά του. Λίγες ημέρες μετά, τον ξαναπιάσαν αιχμάλωτο στον Βάλτο… Είχε αλλάξει ρούχα. Είχε ντυθεί φράγκικα. Εμφανιζόταν ως …Φιλέλληνας. Αναζητούσε τον Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη!!!
Οι Τούρκοι βλέποντας ότι οι Έλληνες ήταν μεταξύ τους στα μαχαίρια, τον έστειλαν να κάνει ξεχωριστή συμφωνία με τους Μανιάτες, για να ακυρωθεί η συνθήκη που είχαν υπογράψει με την Πελοποννησιακή Γερουσία…. Ήθελαν να καθυστερήσουν την παράδοση του Ναυπλίου, αναμένοντας την κάθοδο του Δράμαλη.
Από εκεί και μετά χάνονται τα ίχνη του…
Τον Δεκέμβρη του 1822, την συνθήκη με τον Κολοκοτρώνη την υπογράφουν μια σειρά Τούρκοι με επικεφαλής τον Καδή του Ναυπλίου, τον Ισμαήλ Νετζήπ. Υπογράφει και ο Καδής του Άργους, οι Μουφτήδες των δύο πόλεων, οι τζιδάρηδες (φρούραρχοι) όλων των επιμέρους φρουρίων και κάποιοι πολίτες. Η υπογραφή του Καδή του Αγίου Πέτρου δεν υπάρχει.
Τι απέγινε, δεν γνωρίζουμε…. Πάντως στην απογραφή του Ναυπλίου του 1838, όπως επεσήμανε ο φίλος Νίκος Τόμπρας, καταγράφεται ότι συγκατοικεί με τον υποθηκοφύλακα του Ναυπλίου Σέκερη (από την οικογένεια που είχε προσφέρει τόσα πολλά στην Φιλική Εταιρεία) ένας Οθωμανός με τον προσδιορισμό “ο τελευταίος Καδής του Ναυπλίου”… Λέτε, να είναι ο “δικός μας”; Πάντως, κανένας ιστορικός δεν έχει καταγράψει (όσο έχω ψάξει) το όνομά του.