Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕΚΤΑΚΤΟΑυτές είναι οι προτάσεις για τον Καθαρό Δακτύλιο και η νέου τύπου...

Αυτές είναι οι προτάσεις για τον Καθαρό Δακτύλιο και η νέου τύπου απόσυρση οχημάτων

Στο τραπέζι των διαβουλεύσεων όπως έχει αποκαλύψει το Newsauto.gr έχουν πέσει πάρα πολλές προτάσεις μεταξύ των οποίων η κίνηση όλων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό το καθεστώς των μονών – ζυγών.

Κάτι τέτοιο όμως θα δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα σε πάνω από 600.000 ιδιοκτήτες αυτοκίνητων που έχουν σπεύσει να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο την τελευταία 7ετία τα οποία εκπέμπουν ελάχιστους ρύπους καθώς διαθέτουν σύγχρονη τεχνολογία.

Μία άλλη πρόταση αφορά στην ελεύθερη κίνηση των οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 και εκπέμπουν έως 140 γραμμάρια CO2 ανά χλμ. και έως 175 γρ. CO2 ανά χλμ. αν έχουν ταξινομηθεί μετά την 1η Ιανουαρίου 2021 όποτε και εφαρμόστηκε το πρότυπο μέτρησης των ρύπων WLTP.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newauto.gr οι υπόλοιπες προτάσεις που έχουν εξεταστεί αφορούν στην επιβολή διοδίων ή sticker ή Πράσινου Τέλους για την είσοδο μέσα στην πόλη ώστε να μειωθεί η κίνηση και κατ΄επέκταση και οι ρύποι ενώ επίσης έχει εξεταστεί η σταδιακή απαγόρευση παλαιών και ρυπογόνων αυτοκινήτων και φορτηγών.

Μάλιστα ειδικά για τα οχήματα που προτίθενται να απαγορευτεί η κυκλοφορία τους εντός του Δακτυλίου σύμφωνα με πληροφορίες του Nerwsauto.gr θα δοθεί στους ιδιοκτήτες τους ένα εύλογο χρονικό διάστημα να τα αντικαταστήσουν ή να τα αποσύρουν από την κυκλοφορία.

Ας μην ξεχνάμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε αποκλειστικά το Newsauto.gr στην Ελλάδα κυκλοφορούν ακόμη πάνω από 500.000 μη καταλυτικά αυτοκίνητα τα οποία είναι και περισσότερα από τα καινούρια σύγχρονα που έχουν πωληθεί στην τελευταία 5ετία στη χώρα μας!

Στο Βερολίνο, στο Ντίσελντορφ, στις Βρυξέλλες ή στο Άμστερνταμ όπως και στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη, απαγορεύεται η κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τεχνολογίας Euro 4 και παλαιότερων.

Στο Μιλάνο, λόγω των υψηλών ποσοστών ρύπανσης, οι οδηγοί παλαιότερων οχημάτων οφείλουν να πληρώνουν τέλος εισόδου που ανέρχεται στα 5 ευρώ ημερησίως. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου με παλαιότερα αυτοκίνητα πληρώνουν μειωμένο τέλος 2 ευρώ ανά ημέρα, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εισέρχονται δωρεάν.

Στην Ελλάδα σύμφωνα με το σχέδιο που έχει πέσει στο τραπέζι των διαβουλεύσεων η ελεύθερη είσοδος των ιδιοκτητών οχημάτων θα κοστίζει ετησίως από 20 ευρώ έως και 120 ευρώ ανάλογα με τους ρύπους του κάθε οχήματος.

Τα έσοδα από την ύπαρξη του συγκεκριμένου Τέλους μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr οι προτάσεις αξιοποίησης των εσόδων είναι δύο.

Η πρώτη αφορά σε επιδότηση της απόσυρσης ενός παλαιού οχήματος και τη ταυτόχρονη αντικατάστασή του με κάποιο καινούριο.

Η δεύτερη αφορά στην επιδότηση μόνο της απόσυρσης κάποιου παλαιού οχήματος από την κυκλοφορία! Δηλαδή θα αποσύρει κάποιος το παλαιό του όχημα και θα πιστώνεται στον τραπεζικό του λογαριασμό το ποσό της επιδότησης που θα αποφασιστεί. Το ποσό σύμφωνα με πληροφορίες μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 1.000 και 1.500 ευρώ.

Η νέου τύπου απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων θα αυτοχρηματοδοτηθεί από τα έσοδα που θα προκαλέσει το Πράσινο Τέλος ή το sticker ή τα διόδια για κίνηση στο κέντρο της Αθήνας και με αυτό τον τρόπο δεν θα επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός αλλά αντίθετα οι οδηγοί που θέλουν να εισέρχονται με τα ρυπογόνα οχήματά τους στην πόλη θα «πληρώνουν» την ανανέωση του στόλου των οχημάτων.

Αν πάλι το Πράσινο Τέλος ή sticker ή διόδια δεν έχουν έσοδα, πράγμα που οι αναλυτές θεωρούν εξαιρετικά απίθανο, τότε η κυβέρνηση θα έχει πετύχει την ελαχιστοποίηση της κίνησης στο κέντρο της πόλης και βέβαια την μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης!

Επειδή όμως κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα έσοδα από το Πράσινο Τέλος, ή sticker ή διόδια είναι πολύ πιθανό να ανέλθουν σε 100 εκατ. ευρώ οπότε το bonus μιας νέου τύπου απόσυρσης είναι διασφαλισμένο.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ