Η παρουσίαση του νέου λογότυπου του brand ‘Mythical Peloponnese’ της Περιφέρειας Πελοποννήσου αναδεικνύει την αδυναμία της Περιφερειακής Αρχής,
τουλάχιστον στον πρώτο χρόνο διοίκησης της να αντιληφθεί και να εναρμονιστεί με ουσιαστικές και βαθύτερες έννοιες του τουρισμού για ένα προορισμό, όπως είναι οι μοντέρνες πρακτικές , η καλαισθησία, η εθνική , τοπική και πολιτισμική κληρονομιά.
Ο σχεδιασμός του λογότυπου θυμίζει κάτι ανάμεσα σε κατάστημα ειδών λαϊκής τέχνης περασμένων δεκαετιών και σύμβολα των SS, αποτυπώνοντας έτσι μια αρνητική εικόνα για την προβολή του προορισμού Πελοπόννησος στην δύσκολη αυτή περίοδο που ο τουρισμός μας έχει ήδη πληγεί σε ακραίο βαθμό. Είναι ξεκάθαρο με τον πλέον περίτρανο τρόπο ότι το σχέδιο αποδόμησης του πολύ πετυχημένου brand ‘Mythical Peloponnese’ που εμπνεύστηκε η Περιφερειακή Αρχή του Πέτρου Τατούλη αποδεικνύεται λανθασμένο.
Το περίφημο Π του ‘Mythical Peloponnese’, σηματοδοτούσε την κληρονομιά των αρχαίων μας προγόνων απεικονίζοντας σε μια μοντέρνα και καλαίσθητη γραμμή την πύλη των Μυκηνών ασκώντας ταυτόχρονα μια υποσυνείδητη επιρροή με επιβλητικό τρόπο στην επιλογή Πελοπόννησος-Προορισμός, αποτέλεσμα του στρατηγικού marketing σε θέματα τουρισμού και προβολής.
Είναι φανερό πως ο σχεδιασμός γύρω από τον τουρισμό στην Περιφέρεια Πελοποννήσου παρουσιάζει τεράστια προβλήματα προβολής και επικοινωνίας και η παραδοχή του Περιφερειάρχη Παναγιώτη Νίκα για αποτυχία στον σχεδιασμό, δείχνουν ξεκάθαρα πως ο τομέας του τουρισμού και η τουριστική επιτροπή της Περιφέρειας θα πρέπει να αποτελούν πεδία συνεργασίας και σύγκλισης μεταξύ των παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου και όχι απλά γνωμοδοτικά όργανα όπως ισχύει μέχρι τώρα. Η τουριστική επιτροπή της Περιφέρειας με την Αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Άννα Καλογεροπούλου θα πρέπει να αποφύγουν λάθη ανάλογα στο μέλλον αντιμετωπίζοντας την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου ως ένα μεγάλο αναπτυξιακό εργαλείο της οικονομικής ζωής του τόπου.
Βασίλης Γ. Σιδέρης
Αναστάσιος Γ. Γανώσης
Περιφερειακοί Σύμβουλοι ΠΕ Αργολίδας