« Εθνικός Μηχανισμός Διαχείρισης Κρίσεων και Αντιμετώπισης Κινδύνων, Αναδιάρθρωση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, Αναβάθμιση Εθελοντισμού Πολιτικής Προστασίας, Αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλες διατάξεις »
Όλοι εμείς οι απόστρατοι αξιωματικοί του πυροσβεστικού σώματος, που συνυπογράφουμε το παρόν κείμενο, εκφράζουμε την αγωνία και την ανησυχία μας για τις συνέπειες που θα επιφέρει στην οργάνωση της πολιτικής προστασίας της χώρας και ειδικότερα στην πυροπροστασία, την οποία προσπαθήσαμε κατά την διάρκεια του ενεργού επαγγελματικού μας βίου να υπηρετήσουμε προς
όφελος του λαού και του τόπου μας, παρά τα σοβαρά εμπόδια που μας έβαζαν οι πολιτικές αποσάθρωσης της.
Το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση με όλα όσα εμπεριέχονται στις διατάξεις του, επιβεβαιώνει ότι:
Η συστηματική αποσάθρωση που μεθοδεύτηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια με την υποχρηματοδότηση, τις τεράστιες ελλείψεις σε μέσα, εξοπλισμό, προσωπικό και ουσιαστικό σχεδιασμό τόσο στο πυροσβεστικό σώμα όσο και στην δασική υπηρεσία.
Η παντελής έλλειψη πρόληψης για την προστασία των δασικών οικοσυστημάτων και όλο το αντιδασικό νομοθετικό πλαίσιο που εκπονήθηκε την τελευταία κυρίως τριακονταετία, για να
εξυπηρετήσει βλέψεις αξιοποίησης τους από επιχειρηματικά συμφέροντα.
Ήταν στρατηγική επιλογή για να έρθει σήμερα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στο όνομα των καταστροφικών αποτελεσμάτων της πολιτικής που εφάρμοσε και η ίδια σε άλλες κυβερνητικές
περιόδους, να δώσει το τελικό χτύπημα από ότι απέμεινε στην πυρασφάλεια και την δασοπροστασία υπό την δικαιοδοσία και εποπτεία του κεντρικού κράτους.
Συνένοχοι αυτού του αποτελέσματος είναι και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις γιατί έκλειναν τα αυτιά τους στην κραυγή αγωνίας που εκφράζαμε διαχρονικά όλοι εμείς, αλλά και πλειάδα άλλων
συναδέλφων μας, διαπιστώνοντας από το 1998 την αυξητική κατ’ έτος κορύφωση των καταστροφικών συνεπειών, με την τραγικότερη αντιπυρική περίοδο των 101 αθώων θυμάτων το 2018, παρά τον αγώνα που δίναμε στα μέτωπα της φωτιάς κάτω από αντίξοες συνθήκες για να αποτραπούν και να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες σε βάρος του λαού και του τόπου μας.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός ξεκίνησε το 1998 με τον Ν. 2612, με τον οποίο ανατίθεται στο Πυροσβεστικό Σώμα η αποκλειστική ευθύνη για τη δασοπυρόσβεση σε αντίθεση με το κοινό ομόφωνο πόρισμα του 1993 των κομμάτων της Βουλής (Ν.Δ, ΠΑ.ΣΟ.Κ και Κ.Κ.Ε) για την προστασία των δασών από τις δασικές πυρκαγιές, με την ίδρυση και λειτουργία Ενιαίου Φορέα Δασοπροστασίας στα πλαίσια του υπουργείου Γεωργίας όλες τις μέρες και όλο το 24ωρο, με προσωπικό που για βασικό του καθήκον θα έχει την πρόληψη και καταστολή των πυρκαγιών.
Αντί της γενναίας χρηματοδότησης της δασοπροστασίας από τον τακτικό προϋπολογισμό με ποσοστό 1,5% – 2%, με την ίδρυση και λειτουργία αυτόνομου ταμείου δασών και ικανού εκπαιδευμένου
προσωπικού αναβαθμισμένου κοινωνικά, επαγγελματικά και οικονομικά που πρόβλεπε το πόρισμα της Επιτροπής, το Πυροσβεστικό Σώμα ανελάμβανε τη δασοπυρόσβεση, χωρίς χρονοδιάγραμμα
εφαρμογής, αναγκαίες πιστώσεις και εξοπλισμό.
Ό,τι εξοπλισμός και μηχανοκίνητα υπήρχαν στη Δασική Υπηρεσία με χίλια προβλήματα έγιναν “προίκα” του Πυροσβεστικού Σώματος.
Ήταν η φθηνή λύση, αφού πριν ρίχθηκε έντεχνα από τους κυβερνώντες το επιχείρημα του τεμπέλη δασικού που δε σβήνει πυρκαγιές για να παίρνει υπερωρίες. Αυτή η κίβδηλη και ψεύτικη θέση
δυναμίτισε για χρόνια τις σχέσεις πυροσβεστών και δασικών αντί να τους ενώσει στη διεκδίκηση ενός ενιαίου φορέα όπου ο καθένας θα είχε τις αρμοδιότητές του (πρόληψη – καταστολή) και θα λαμβάνονταν από κοινού οι ενδεδειγμένες επιστημονικά δράσεις. Δυστυχώς τα επιχειρήματα αναπαράγονταν από τους συνδικαλιστικούς κύκλους που και σήμερα με αντίστοιχα επιχειρήματα προσαρμοσμένα στις σημερινές συνθήκες, βάζουν πλάτη για να περάσουν οι καταστροφικοί σχεδιασμοί που εμπεριέχονται στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο.
Το γεγονός αυτό από μόνο του, αποτελεί ένα σοβαρό ζήτημα για όλους τους εν ενεργεία συναδέλφους αξιωματικούς που παρά την διαχρονική πείρα που έχουν συσσωρεύσει σε βάρος της
υπηρεσιακής τους κατάστασης και των εργασιακών τους δικαιωμάτων, δέχονται και ανέχονται να οδηγούνται από τους ίδιους «συνδικαλιστικούς» κύκλους στην επαγγελματική, υπηρεσιακή και
προσωπική απαξίωση. Όλους αυτούς που έκλεισαν τα μάτια στις αιτίες που οδήγησαν στα φέρετρα δεκάδες αθώους πολίτες και στις αίθουσες των δικαστηρίων ως εξιλαστήρια θύματα αξιωματικούς του
Π.Σ. και επέλεξαν στην παρούσα φάση ως προμετωπίδα των αιτημάτων τους, την χουντικής έμπνευσης οπλοφορία των Αξιωματικών και όλων των προανακριτικών υπαλλήλων, την επιβολή
προστίμων σε βάρος των υπερφορολογημένων και εξουθενωμένων πολιτών από τις μνημονιακές πολιτικές.
Όλοι εμείς που εκφράζαμε αυτές τις αγωνίες, παλεύαμε σε συλλογικό επίπεδο μέσα από τα συνδικαλιστικά μας όργανα αλλά και σε ατομικό επίπεδο από τις υπηρεσιακές και επιτελικές θέσεις που κατείχαμε, για μια Πολιτική Προστασία σαφώς ενδυναμωμένη με επιστημονικό προσωπικό και σαφείς δράσεις και αρμοδιότητες όλων των εμπλεκομένων υπηρεσιών στην κατεύθυνση της αρωγής του
Πυροσβεστικού Σώματος που θα αποτελούσε τον κορμό της. Με κάλυψη των αναγκών του Π.Σ. σε προσωπικό, υλικά, μηχανήματα, ατομική προστασία, υγιεινή και ασφάλεια. Με οικονομικές απολαβές
που θα εξασφαλίζουν οι υπάλληλοι του πυροσβεστικού σώματος την αξιοπρεπή διαβίωση και την προσήλωσή τους στην επαγγελματική παροχή κοινωνικών υπηρεσιών για τις οποίες έχουν ταχθεί να
προσφέρουν στο Πυροσβεστικό Σώμα. Με αναδιοργάνωση υπηρεσιών, στη βάση των σύγχρονων αναγκών και απαιτήσεων και όχι στην βάση των αναχρονιστικών οργανογραμμάτων του 1977.
Παλεύαμε για κρίσεις και προαγωγές αξιοκρατικές. Με αξιολογήσεις και βαθμολογίες που θα εξάγονται με μετρήσιμα στοιχεία στα συμβάντα και στις δράσεις που παίρνει μέρος ο καθένας. Με
αδιαμφισβήτητα κριτήρια. Ο καθένας θα δίνει “τις εξετάσεις του” πριν την αξιολόγηση και ανεξάρτητα από το ποιος είναι ο αξιολογητής. Τέλος στις θολές αξιολογικές έννοιες και στοιχεία που μπορούν να
τοποθετήσουν, ρουσφετολογικά, στην κορυφή στελέχη χωρίς να το αξίζουν ή το αντίθετο. Οι σχολές επιμόρφωσης, για παράδειγμα, στους κατώτερους, ανώτερους και ανώτατους αξιωματικούς μπορούν
να δώσουν μια αντικειμενική εικόνα των στελεχών, όπου ανάλογα με τις επιδόσεις τους να κρίνονται.
Παλέψαμε για να δημιουργηθεί και να διατηρηθεί ένας Κανονισμός Μεταθέσεων με το αμετάθετο από
την πόλη συμφερόντων, στη λογική της μεγαλύτερης δυνατής επιχειρησιακής αξιοποίησης, που δεν θα “ξεσπιτώνει” και θα δημιουργεί οικονομικά και οικογενειακά προβλήματα σε χαμηλόβαθμους και αξιωματικούς, αξιοκρατικό, με κατά τόπους προσλήψεις που θα καλύπτουν τα υπάρχοντα κενά.
ΣΥΝΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ το ψήφισμα των εν ενεργεία συναδέλφων μας που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Ενωτικής Αγωνιστικής Κίνησης Πυροσβεστών και το οποίο παραδόθηκε στην κυβέρνηση
και όλα τα πολιτικά κόμματα κατά την διάρκεια της παράστασης διαμαρτυρίας την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2020.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταψηφιστεί το νομοσχέδιο που αντί να λύσει, προσθέτει ακόμη περισσότερα προβλήματα και μάλιστα “επώδυνα”.
OI ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ
1. Αντωνόπουλος Ευάγγελος, Ανθ/γός ε.α
2. Βορίσης Διονύσης, Αντιστ/γος ε.α., πρώην Πρόεδρος του Δ.Σ της Π.Ε.Α.Π.Σ
3. Γιαννάκος Κωνσταντίνος, Ανθ/γός ε.α., νυν Πρόεδρος του Δ.Σ. της Π.Ε.Α.Π.Σ.
4. Γακηλάζος Λάζαρος, Αρχιπύραρχος ε.α.
5. Γκάρλας Ιωάννης Ανθ/γός ε.α
6. Δανιάς Ιωάννης , Ανθ/γός ε.α
7. Δρίτσας Παναγίωτης , Πύραρχος ε.α., Πρόεδρος της Ε.Ε της Π.Ε.Α.Π.Σ
8. Ζαγγανάς Νικόλαος, Ανθ/γός ε.α.
9. Θεοδωρής Σάββας , Αντιστράτηγος ΠΣ ε.α, μέλος του Δ.Σ της Π.Ε.Α.Π.Σ
10. Κακλατζής Σεραφείμ , Ανθ/γός ε.α., Γεν. Γραμματέας της Π.Ε.Α.Π.Σ.
11. Κάππος Ευάγγελος, Ανθ/γός ε.α.
12. Καραγκούνης Δημήτριος, Ανθ/γός ε.α.,Ταμίας του Δ.Σ της Π.Ε.Α.Π.
13. Καρατράντος Τράντος, Ανθ/γός ε.α.
14. Κουκουλής Χρήστος, Ανθ/γός ε.α
15. Κουμπαράκης Ιωάννης , Ανθ/γος ε.α.
16. Μανιώτης Θεόδωρος, Αρχιπύραρχος ε.α.
17. Μαλαβέτας Κων/νος, Ανθ/γος ε.α
18. Μιχαήλ Μιχαήλ, Ανθ/γός ε.α
19. Μουγγός Αναστάσιος, Πύραρχος ε.α.
20. Μπαλούρης Αντώνιος Αντιστράτηγος ε.α. του Πυροσβεστικού Σώματος
21. Μπίρης Αντώνιος, Ανθ/γός ε.α.
22. Νέζης Θεόδωρος, Ανθ/γός ε.α
23. Πολίτης Ταξιάρχης Ανθ/γός ε.α
24. Πέτρου Νικόλαος Ανθ/γός ε.α
25. Ριτσώνης Ανδρέας, Ανθ/γός ε.α., Αναπλ. Γεν. Γραμματέα της Π.Ε.Α.Π.Σ.
26. Συντίλας Διονύσης, Αντιστράτηγος ε.α. του Πυροσβεστικού Σώματος
27. Σταματόπουλος Κων/νος, Ανθ/γός ε.α
28. Στασινάκης Ιωάννης, Ανθ/γός ε.α.
29. Ταμπάκης Κωνσταντίνος, Ανθ/γός ε.α.
30. Τζουβάρας Κωνσταντίνος, Επιπυραγός ε.α.
31. Τσάκωνας Χρήστος, Ανθ/γός ε.α
32. Τσούνας Ευθύμιος, Ανθ/γός ε.α., Αντιπρόεδρος του Δ.Σ της Π.Ε.Α.Π.Σ
33. Φρόνιμος Δημήτρης, Ανθ/γός ε.α.
34. Χασιώτης Δημήτριος, Πύραρχος ε.α
35. Χατζηδημητρίου Δημήτριος, Αντιπύραρχος ε.α
Αθήνα 3 Φεβρουαρίου 2020
ΕΑΚΠ ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΩΝ