Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΡΓΟΛΙΔΑΣυνεχίζει τις ενημερώσεις σε σχολεία του Άργους και του Ναυπλίου το Κέντρο...

Συνεχίζει τις ενημερώσεις σε σχολεία του Άργους και του Ναυπλίου το Κέντρο «Ελπίδα Ζωής»

Αρκετές οι δράσεις ενημέρωσης και αυτή την εβδομάδα, από το Κέντρο «Ελπίδα Ζωής» σε σχολεία των δήμων Ναυπλιέων και Άργους-Μυκηνών.

 

Πιο αναλυτικά:

Δημοτικό Σχολείο Ινάχου

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου, το Κέντρο υλοποίησε, ένα ακόμα πρόγραμμα για τους μαθητές του Ε1 μαθητικού τμήματος του Δημοτικού Σχολείου Ινάχου, αυτήν την φορά, με θέμα «Διαδίκτυο …αυτός ο άγνωστος φίλος μας» στις 21, 22 και 24 Ιανουαρίου.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει διάρκειας τριών δίωρων συναντήσεων.
Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, συζήτηση, παιχνίδια κ.α., τα παιδιά μίλησαν για τη σχέση που έχουν με το διαδίκτυο αναγνωρίζοντας τα οφέλη του καθώς αποτελεί χρήσιμο εργαλείο επικοινωνίας, μάθησης, δημιουργίας, διασκέδασης, ψυχαγωγίας.
Η αλήθεια είναι ότι με ένα κλικ μπορούν να μάθουν, να παίζουν, να συνομιλούν. Με ένα κλικ όμως μπορούν και να έρθουν αντιμέτωπα με κινδύνους και δύσκολες καταστάσεις. Τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις, απορίες, εμπειρίες προβληματισμούς.
Μέσα από την παρέμβαση τονίστηκαν:
– Η σημασία της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο
– Οι κίνδυνοι που μπορούν να προκύψουν από συνομιλίες με αγνώστους
– Τα διαδικτυακά παιχνίδια
– Οι τρόποι αναζήτησης πληροφοριών
– Οι ασφαλείς κωδικοί
– Ο διαδικτυακός εκφοβισμός και τέλος

– η ισορροπία που πρέπει να διατηρήσουμε ανάμεσα στον κόσμο του διαδικτύου και τον πραγματικό κόσμο.

Τις συναντήσεις με τους μαθητές συντόνισε η Αγγελική Μπαβέλλα- ψυχολόγος.

 

Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου, υλοποιήθηκε για τους μαθητές της ΣΤ τάξης ενημέρωση με θέμα «Μεγαλώνω και Αλλάζω».

Στο πλαίσιο ενός μαθητικού δίωρου γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές την φυσιολογικότητα των αλλαγών ως διαδικασία που αφορά όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Επίσης να αναγνωρίσουν και αποδοθούν του διαφορετικού ρυθμού
ανάπτυξης και εξέλιξης σε κάθε άνθρωπο. Τέλος να εκφράσουν τα συναισθήματα που τους προκαλεί η διαδικασία ανάπτυξης για τον ίδιο τους τον εαυτό.

Την παρέμβαση υλοποίησε το στέλεχος του Κέντρου Βασιλική Γεωργιλά- κοινωνική λειτουργός.

 

Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, ενημερώθηκαν οι μαθητές της Γ τάξης με θέμα «Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου».

Είναι μια βραχύχρονη παρέμβαση διάρκειας δυο μαθητικών ωρών με στόχο την καλλιέργεια θετικής εικόνας εαυτού και την αντιμετώπισή του άλλου με σεβασμό. Επίσης στοχεύει στην αναγνώριση και έκφραση των στοιχείων της προσωπικής  ταυτότητας, στην κατανόηση πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και έχει ξεχωριστή ιστορία, χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα.

Μέσα από ιστορίες ζωής, βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, οι μικροί μαθητές ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, ξανά.

Την παρέμβαση υλοποίησε η Αγγελική Μπαβέλλα- ψυχολόγος.

 

10ο Νηπιαγωγείο Άργους

Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου πραγματοποιήθηκε μια ακόμα ανοιχτή συζήτηση με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών του 10ου Νηπιαγωγείου Άργους, με θέμα «Διαμορφώνοντας μια καλή σχέση συνεργασίας σχολείου- οικογένειας».

Μια σχέση που πρέπει να βασίζεται και από τις δυο εμπλεκόμενες πλευρές στην ειλικρίνεια, την καλή πρόθεση και στην πραγματική διάθεση επικοινωνίας. Τα επιμέρους θέματα που έγινε προσπάθεια να αναδυθούν ήταν  τα όρια της οικογένειας και που του σχολείου, το πως εξηγούμε στο παιδί το κάθε πλαίσιο και η αποδοχή του χρόνου που χρειάζεται για να δημιουργηθεί μια ουσιαστική και εποικοδομητική σχέση.

Την συζήτηση συντόνισε η Αγγελική Μπαβέλλα- ψυχολόγος, επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου.

 

2o Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου

Στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Ναυπλίου, η ενημέρωση είχε θέμα «Μαθαίνω να αντιστέκομαι …μπορώ να επιλέγω» για τους μαθητές του Ε3 μαθητικού τμήματος, την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου.
Στόχος της παρέμβασης ήταν, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους τρόπους λήψης απόφασης και αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων καθώς και να κατανοήσουν την σημασία της ανάληψης της προσωπικής ευθύνης και της προστασίας εαυτού.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα «φανταστικό» ταξίδι σε μια νέα ήπειρο. Εκεί θα ήταν υπεύθυνοι για τη ίδρυση μιας νέας χώρας. Μοναδικά εφόδια των παιδιών 30 κάρτες με αγαθά, πράγματα, αξίες, εφόδια απαραίτητα για την επιβίωση και την ανάπτυξή τους. Κατά την πορεία του ταξιδιού, μέσα από διάφορες περιπέτειες, τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν μόνο 21 κάρτες εφόδια τα οποία θα πάρουν μαζί τους.
Μπήκαν λοιπόν στη διαδικασία να αναρωτηθούν για τους τρόπους που επιλέγουμε και αποφασίζουμε. Τα παιδιά είπαν ότι κάποιες φορές απλά συμφωνούμε με τους άλλους, άλλοτε επιλέγουμε αυθόρμητα χωρίς πολύ σκέψη, άλλες φορές εξετάζουμε προσεκτικά και επιλέγουμε με βάση τον ελάχιστο κίνδυνο, τις ανάγκες μας και τις επιθυμίες μας.
Στόχος ήταν να αναδείξουμε τα διαφορετικά κριτήρια επιλογής και λήψης απόφασης και να επισημάνουμε την επικινδυνότητα, που μπορεί να έχουν οι επιλογές, που γίνονται είτε κάτω από την πίεση των συνομηλίκων, είτε «κατά τύχη», χωρίς να σκέφτομαι να σταθμίζω τα υπέρ και τα κατά, τα οφέλη και τις συνέπειες.
Στην συνέχεια μέσα από παιχνίδια ρόλων ή δραστηριότητες τα παιδιά γνώρισαν τρόπους αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων και έμαθαν πώς να υπερασπίζονται και να προστατεύουν τον εαυτό τους.

Η παρέμβαση υλοποιήθηκε από την Ιωάννα Καββεζού- κοινωνική λειτουργό, στέλεχος του Κέντρου.

Γυμνάσιο «Νέο Σχολείο»

Στο Γυμνάσιο «Νέο Σχολείο», υλοποιήθηκε την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, ενημέρωση για τους μαθητές της Β τάξης, με θέμα «Κοντά ή μακριά; Μπορώ, αντέχω, θέλω».

Στόχος της παρέμβασης είναι η διαπραγμάτευση του ζητήματος της μετάβασης των εφήβων προς την αυτονομία. Μέσα από μια ιστορία τα παιδιά καλούνται να συζητήσουν θέματα που αφορούν τον αποχωρισμό της παιδική ηλικίας και την αυτονόμηση. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες οι συμμετέχοντες καλούνται να δουν την δική τους θέση απέναντι στο ζήτημα, αλλά να κατανοήσουν και αυτή των γονιών τους.

Την παρέμβαση υλοποίησε το στέλεχος του Κέντρου Δέσποινα Μάρκου- κοινωνική λειτουργός.

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ