Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΑΡΓΟΛΙΔΑΑΡΓΟΝΑΥΠΛΙΑἘπιμορφωτικό Σεμινάριο Βυζαντινῆς Μουσικῆς καί Ψαλτικῆς Τέχνης σε Ναύπλιο και Άργος

Ἐπιμορφωτικό Σεμινάριο Βυζαντινῆς Μουσικῆς καί Ψαλτικῆς Τέχνης σε Ναύπλιο και Άργος

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Ἀργολίδος καί ἡ Σχολή Βυζαντινῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς μέ πρωτοβουλία τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας κ.κ. Νεκταρίου καί τῆς Διευθύνσεως τῆς Σχολῆς,

στά πλαίσια τῆς διαφυλάξεως καί διαδόσεως τῆς πατρώας ἡμῶν Ψαλτικῆς Τέχνης, ὅπως αὐτή διαμορφώθηκε ἀνά τούς αἰώνες ἔως σήμερον, ἀλλά καί στήν προσπάθεια ἐπιμορφώσεως τῶν σπουδαστῶν τῆς Σχολῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς καί τῶν ἐν γένει Ἱεροψαλτῶν πού διακονοῦν τά Ἱερά Ἀναλόγια τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως,

Δ ι ο ρ γ α ν ώ ν ε ι Ἐπιμορφωτικό Σεμινάριο Βυζαντινῆς Μουσικῆς καί Ψαλτικῆς Τέχνης τήν Πέμπτη 14/11/2019 καί τήν Παρασκευή 15/11/2019 στίς πόλεις Ἄργους καί Ναυπλίου ἀντίστοιχα, μέ εἰσηγητή τόν Ἄρχοντα διδάσκαλο τοῦ Ἀποστόλου τῆς τοῦ Χριστοῦ Μεγάλης Ἐκκλησίας κ. Δημήτριο Νεραντζή μέ θέμα:

«ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ
ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ»

Τό Σεμινάριο θά πραγματοποιηθεῖ, διά μέν τό Δῆμο Ἄργους-Μυκηνῶν τήν Πέμπτην 14/11/2019 καί ὥρα 5:30 μ.μ. στό Ἄργος καί στό Κέντρο Νεότητος τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀργολίδος, ἐπί τῶν ὁδῶν Μακαρίου 2 καί Νικηταρᾶ (ἔναντι ΟΤΕ Ἄργους), διά δέ τούς Δήμους Ναυπλίου καί Ἐπιδαύρου στό Ναύπλιο τήν Παρασκευή 15/11/2019 καί ὥρα 5:30 μ.μ. στήν αἴθουσα Συνεδριάσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπολεως ἐπί τῆς ὁδοῦ Ναυαρίνου 2.

Στό Σεμινάριο αὐτό θά διδαχθεῖ ἐπί τῇ βάσει τῶν κλασικῶν μαθημάτων τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Μουσικῆς ἡ Τέχνη ἀπόδοσης τῆς Βυζαντινῆς Σημειογραφίας, σύμφωνα μέ τήν προφορική καί γραπτή Πατριαρχική παράδοση ἐνῶ παράλληλα, κατά τή διάρκειά του θά γίνει πρακτική ἐξέταση τῶν συμμετεχόντων.

Κατά τή διάρκεια τοῦ Σεμιναρίου ὁ Πρωτοψάλτης κ. Δημήτριος Νεραντζής θά παρουσιάσει τό ἔργο του «Ἀναστασιματάριον Ἰωάννου Λαμπαδαρίου τοῦ Βυζαντίου» «ΤΟ ΜΕΛΩΔΟΥΜΕΝΟΝ» καί θά διδάξει τόν παραδοσιακό τρόπο ἐκτέλεσης τῶν μελῶν τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς ἐφαρμόζοντάς τον σέ διάφορα κλασικά μέλη.
Ἡ μαθητεία τοῦ κ. Νεραντζή δίπλα στόν Ἀθανάσιο Παναγιωτίδη, ἡ πολυετής καί ὑπεύθυνη διακονία του στό ἀναλόγιο, καθώς καί ἡ προσωπική ἐρευνά του σέ θέματα Βυζαντινῆς παρασημαντικῆς, μέσω τοῦ συνδυασμοῦ τῆς χειρόγραφης, ἔντυπης καί προφορικῆς παράδοσής μας, ἀποτελοῦν τἀ ἐχέγγυα γιά μιά γνήσια προσέγγιση τῆς ἔκφρασης τῆς ψαλτικῆς τέχνης.

O Δημήτριος Eμμ. Nεραντζής γεννήθηκε στα Φυτά Xίου το 1937.

Κατά τη διάρκεια των γυμνασιακών του σπουδών στην πόλη της Xίου, διδάχτηκε τα πρώτα μαθήματα Βυζαντινής μουσικής από το μουσικοδιδάσκαλο και γιατρό Mιχ. Περπινιά. Mετά το πέρας του εξαταξίου Γυμνασίου μετέβη στην Αθήνα όπου και σπούδασε Eκκλησιαστική Βυζαντινή μουσική στο Ελληνικό Ωδείο με καθηγητή τον Διαμαντή Mαυραγάνη. Tην εποχή εκείνη, εποχή σταθμό για την μετέπειτα εξέλιξή του, γνώρισε στην Aθήνα τον αείμνηστο δάσκαλό του Aθανάσιο Παναγιωτίδη. Kοντά στον Aθαν. Παναγιωτίδη μαθήτευσε για αρκετό χρονικό διάστημα, μυήθηκε στο Πατριαρχικό ύφος και στα μυστικά της ερμηνείας του Εκκλησιαστικού Βυζαντινού μέλους. Αξίζει να σημειωθεί ότι, η μαθητεία δίπλα στο δάσκαλό του διήρκεσε για πολλά ακόμη χρόνια έως το θάνατο του αείμνηστου Aθαν. Παναγιωτίδη, το 1990.
Ως Πρωτοψάλτης έψαλλε επί σειρά ετών, στον Iερό Ναό Αγίου Ανδρέου Πατρών, στον Iερό Nαό Aγίου Iακώβου πόλεως Xίου, στον Iερό Καθεδρικό Nαό Aγίου Γεωργίου Bροντάδου Xίου, στο Μητροπολιτικό Nαό Aγίου Aθανασίου Aμαλιάδος, στο Μητροπολιτικό Nαό Αγίου Mηνά Hρακλείου Kρήτης και τέλος στο Πανελλήνιο Iερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου.
Tο 1993 ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος απένειμε στον συγγραφέα το οφίκιο του «Άρχοντος διδασκάλου του Αποστόλου της του Xριστού Mεγάλης Εκκλησίας.» Για δύο χρόνια ο συγγραφέας, αφότου συνταξιοδοτήθηκε από τη Mέση Εκπαίδευση ως Καθηγητής Βυζαντινής μουσικής, αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην συγγραφή των βιβλίων 1. «Συμβολή στην ερμηνεία του εκκλησιαστικού μέλους» και 2. Αναστασιματάριον Ιωάννου Λαμπαδάριου του Βυζαντίου ”Το Μελωδούμενον.”

Προσκαλοῦνται ἄπαντες οἱ ἐνδιαφερόμενοι νά προσέλθουν.
Εἴσοδος ἐλεύθερη.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ