Εντυπωσιακά στοιχεία έδωσε η Τράπεζα της Ελλάδας αυτές τις ημέρες για τον Τουρισμό της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τα στοιχεία αυτά έρχονται σε αντίθεση με τα όσα είπε ο υποψήφιος περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Παναγιώτης Νίκας σε μια προσπάθεια να κερδίσει προεκλογικούς πόντους.
Η Τράπεζα της Ελλάδας “μιλά” για αύξηση των εισπράξεων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου το πρώτο εννεάμηνο του 2018 για τον τομέα του τουρισμού σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 σε ποσοστό 36,7%. Ένα μεγάλο ποσοστό που αν κοιτάξουμε και τον αντίστοιχο πίνακα με την κατάταξη των Περιφερειών της Ελλάδας θα δούμε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου βρίσκεται στην προνομιούχα τρίτη θέση.
Τι σημαίνει μια αύξηση των εισπράξεων κατά 36,7% ;;; Μια καθαρή αύξηση των εσόδων της τουριστικής βιομηχανίας της τάξης των 100 εκατ. ευρώ. Ένα ποσό καθόλου ευκαταφρόνητο. Ένα ποσό που φαίνεται ότι μπήκε στα ταμεία των τουριστικών επιχειρήσεων της Πελοποννήσου, ανεξάρτητα αν οι αυξανόμενες φορολογικές υποχρεώσεις τους δεν άφησαν αυτό το χρήμα να μείνει ζεστό στις τσέπες των επιχειρηματιών της Πελοποννήσου.
Επαυξάνοντας την αξιοπιστία των παραπάνω στοιχείων της Τράπεζας της Ελλάδας έρχεται και από την ανάλυση των διανυκτερεύσεων. Η Τράπεζα λέει ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου είχε μια αύξηση των διανυκτερεύσεων κατά 28,93%. Το τρίτο καλύτερο ποσοστό στον κατάλογο των ελληνικών περιφερειών. Σε αριθμό τα στοιχεία δίνουν 1.290.400 περισσότερες διανυκτερεύσεις σε σχέση με το 2017. Μεγάλο το νούμερο που δεικνύει πως τα δεδομένα για τον τουρισμό είναι αισιόδοξα. Η περιφέρεια Πελοποννήσου είναι σε ένα πολύ καλό δρόμο, που πρέπει να ακολουθηθεί με ακόμη μεγαλύτερη επιμονή. Με εντατικότερη προσπάθεια όχι μόνο από την Περιφέρεια, αλλά και από τους φορείς στην Περιφέρεια Πελοποννήσου. Ξενοδοχειακοί φορείς, εστιάτορες, συναφείς με τον τουρισμό κλάδοι και πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση πρέπει δραστηριοποιηθούν περισσότερο.
Η αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών, η προώθηση των τουριστικών προορισμών και η ολοκλήρωση πολλών έργων υποδομής μπορούν να προωθήσουν ακόμη περισσότερο τον Τουρισμό της Πελοποννήσου και να φέρουν και περισσότερες επενδύσεις από εγχώριους πόρους, αλλά και από το εξωτερικό. Ας προσπαθήσουμε επίσης να διασπύρουμε περισσότερο το τουριστικό ρεύμα ανάμεσα στις τουριστικές ζώνες της Περιφέρειας και ας αναδείξουμε και νέους τουριστικούς προορισμούς. Η Πελοπόννησος έχει τεράστια περιθώρια ανάπτυξης.
Τέλος να αναφερθεί ότι η ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας έχει σχέση και με την ανάπτυξη της αντίληψης περί του τι σημαίνει τουριστικό προϊόν και υπηρεσίες στον πληθυσμό της Πελοποννήσου. Ο Πελοποννήσιος πρέπει να καταλάβει ότι αφορά και τον ίδιο η ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος που θα φέρει θέσεις εργασίας, θα συντηρήσει τον οικισμό του, θα ζωντανέζει την ύπαιθρο, θα διατηρήσει τα ήθη και τα έθιμα του και θα διαδόσει την λαογραφία και τον πολιτισμό του.
Ας σταματήσουμε λοιπόν την γκρίνια και την απαισιοδοξία και η κριτική μας ας είναι περισσότερο βασισμένη σε στοιχεία. Τώρα μάλιστα που έχουμε προεκλογική περίοδο ας μην χύνουμε την “καρδάρα με το γάλα”.
Ας προστατεύσουμε ότι έχουμε επιτύχει και ας μην βάζουμε μόνοι μας φρένο στο ρυθμό ανάπτυξης του τουρισμού μας, όπως έκανε ο κ. Νίκας με τις πρόσφατες αθεμελίωτες δηλώσεις του.
Μιχάλης Καζάς