Η «Black Friday» θα έρθει για τρίτη φορά στην Ελλάδα, την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου 2018. Τη «Μαύρη Παρασκευή» θα τηρήσουν και φέτος οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης, με μεγάλες προσφορές στις τιμές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι θα έχει προηγηθεί η έναρξη των ενδιάμεσων εκπτώσεων, ενώ τα καταστήματα αναμένεται να είναι ανοιχτά σύμφωνα με πληροφορίες την Κυριακή 4 Νοεμβρίου.
Όπως και πέρσι έτισ και φέτος, οι προσφορές σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, χωρίς να λείψουν οι ευκαιρίες στα υπόλοιπα είδη.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2017 είχαν συμμετάσχει μέχρι και ζαχαροπλαστεία, ενώ η αύξηση του τζίρου ήταν εντυπωσιακή, για όλες σχεδόν τις κατηγορίες καταστημάτων.
Ο θεσμός της Black Friday, επιτρέπει στους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους, έχοντας στη διάθεσή τους προϊόντα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις αλλά και μοναδικές προσφορές.
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ.
Πώς προέκυψε η ονομασία;
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.
Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό. Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday, σύμφωνα με το history.
Παράλληλα, ο όρος «Black Friday» χρησιμοποιήθηκε τη δεκαετία του ΄60 από αστυνομικούς στη Φιλαδέλφεια οι οποίοι παραπονούνταν για την συμφόρηση των δρόμων τόσο από αυτοκινητιστές όσο κι από πεζούς.
Κατά τον 19ο αιώνα ο όρος χρησιμοποιήθηκε για ένα μεγάλο οικονομικό κραχ, όπου το 1869 επενδυτές της Νέας Υόρκης έχασαν τεράστια χρηματικά ποσά στο χρηματιστήριο.
Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 ωστόσο οι λιανοπωλητές έδωσαν στον όρο έναν θετικό χαρακτήρα και έκτοτε η «Black Friday» σηματοδότησε τη Παρασκευή μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών», μια ημέρα που τα καταστήματα της Αμερικής περιμένουν όλο τον χρόνο διότι πετυχαίνουν μεγάλα κέρδη.
Ο θεσμός τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία και κάθε χρονιά συμμετέχουν όλο και περισσότεροι λιανέμποροι.