Οι αλλαγές που προκύπτουν σε μια Ελλάδα χώρα υποδοχής προσφύγων και γενικότερα «ξένων», δημιουργούν φόβους και τριβές στις τοπικές κοινωνίες.
Εκφράζονται ακόμη και με τις λίγες, ευτυχώς, διαμαρτυρίες για την φοίτηση προσφυγόπουλων στα ελληνικά σχολεία. Είναι ίσως μια καλή ευκαιρία να (ξανα)θυμηθούμε τη δύναμη του σχολείου και της διάδοσης των Ελληνικών Γραμμάτων αλλά και τα οφέλη που προέκυψαν ιστορικά από την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών πολιτικών και την συμμετοχή Ελλήνων και ξένων σε αυτές. Χρειάζεται επειγόντως να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με την Ιστορία και τη Γλώσσα.
Επειγόντως να ανακαλύψουμε τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρουν στη χώρα η δραστηριοποίηση ξένων συλλόγων για τα Ελληνικά Γράμματα. Επειγόντως να επανέλθουμε και να στηρίξουμε τη δυναμική τους, ώστε να ανταποκριθούμε στο πλήθος των σημερινών ερεθισμάτων που δεχόμαστε από παντού.
Με αφορμή την έναρξη του προγράμματος των «Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφυγοπαίδων (Δ.Υ.Ε.Π)», που πραγματοποιήθηκε σε πολλές πόλεις και σχολεία μεταξύ των οποίων και το 9ο Δημοτικό Σχολείο Τρίπολης με θετικές και ευχάριστες παρουσίες γονέων και υπευθύνων Εκπαίδευσης και Δήμου.