Αγροτικό και για ετεροεπαγγελματίες αγρότες

0
275
- Advertisement -

Εκδόθηκε απόφαση η οποία καθορίζει ποιοι μπορούν να οδηγούν pick up. Η εγκύκλιος, που δημοσιεύθηκε πριν από περίπου έναν χρόνο (Μάρτιος 2017) και έφερε αναταραχή στις αντιπροσωπείες του κλάδου των αγροτικών αυτοκινήτων, αλλάζει από το νέο νόμο.

- Advertisement -

 

Όλοι οι μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι που έχουν ένα αγροτικό εισόδημα μπαίνουν ξανά στην αγορά pick up αρκεί να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ).

Όπως αναφέρει ο Νόμος 4530/2018, άρθρο 56, στο δεύτερο εδάφιο μετά το τέλος της περίπτωσης γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ. 49/1968 μετά τις λέξεις «ιδιωτικής χρήσης» η φράση «μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιόγραμμων, στους μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, εφόσον αυτοί αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα» αντικαθίσταται από τη φράση «Μέγιστης Αποδεκτής Μάζας Φορτωμένου Οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι 2.500 χιλιόγραμμα ή ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1.300 χιλιόγραμμα σε φυσικά πρόσωπα που αποκτούν και δηλώνουν αρμοδίως γεωργικό εισόδημα από οποιαδήποτε γεωργική δραστηριότητα.

Επίσης το Φορτηγό Ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) αυτοκίνητο μέγιστης αποδεκτής μάζας φορτωμένου οχήματος (ΜΑΜΦΟ) μέχρι τέσσερις χιλιάδες (4.000) χιλιόγραμμα, καθώς και το Φ.Ι.Χ. που έχει τεθεί σε κυκλοφορία στο όνομα «επαγγελματία αγρότη» σύμφωνα με το Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ), ανεξαρτήτως ΜΑΜΦΟ, μπορεί να το οδηγούν και μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη του, εφόσον έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις.

Δηλαδή δικαιούχοι αδειών κυκλοφορίας Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης (ΦΙΧ) αγροτικών αυτοκινήτων είναι:
α) «επαγγελματίες αγρότες» ή / και
β) «κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης», οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ).

Με βάση τη σχετική ΚΥΑ, χρειάζεται η δήλωση αγροτικού εισοδήματος και η υποχρέωση εγγραφής στο μητρώο αγροτών ως προϋπόθεση.


Τα προβλήματα που έφερε η περσινή εγκύκλιος

Θυμίζουμε ότι για κίνδυνο κατάρρευσης της αγοράς έκαναν λόγο οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, αναφορικά με την εγκύκλιο, που εξέδωσε το υπουργείο μεταφορών τον Μάρτιο του 2017, σύμφωνα με την οποία δικαιούχοι αδειών κυκλοφορίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) αγροτικών αυτοκινήτων ορίζονταν ότι: οι «επαγγελματίες αγρότες» ή / και οι κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης, οι οποίοι όμως είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ).
Επίσης ανέφερε ότι οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (ετεροεπαγγελματίες που έχουν αγροτικό εισόδημα), δεν δικαιούνται αγορά οχήματος μεγαλύτερου των 2.500 κιλών (2,5 τόνους) μεικτού βάρους, γεγονός που τους αποκλείει την αγορά κάθε είδους ημιφορτηγού (pickup). Δηλαδή όλοι οι μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες, δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι που έχουν ένα αγροτικό εισόδημα με την τότε εγκύκλιο έβγαιναν εκτός της αγοράς των pickups.
Η απαγόρευσης της αγοράς ίσχυε και παλαιότερα αλλά υπήρχε ένα «παραθυράκι» στο νόμο που ανέφερε ότι εφόσον τα pickup είχαν «ωφέλιμο βάρος» κάτω από 1.300 κιλά επιτρέπεται η αγορά τους. Όλες οι μάρκες έχουν ωφέλιμο φορτίο (δηλαδή βάρος που μπορούν να φορτώσουν) από 900 μέχρι 1.200 κιλά. Έτσι υπήρχε η δυνατότητα να αγοραστεί από τον ετεροεπαγγελματία αγρότη.

 

- Advertisement -

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.