Ενας νέος επαναστατικός τύπος τρένου παρουσιάστηκε στην πόλη Zhuzhou της Κίνας.
Το Autonomous Rapid Transit (Art) έχει μήκος 30 μέτρα και διαθέτει ένα σύστημα αισθητήρων που του επιτρέπουν να αναγνωρίζει τις διαστάσεις του δρόμου και να κινείται με απόλυτη ακρίβεια πάνω σε ειδική διαγράμμιση που έχει δημιουργηθεί στο οδόστρωμα για αυτόν τον σκοπό. Η τεχνολογία αυτή αναπτύχθηκε από την κινεζική CRRC Zhuzhou Locomotive, μια εταιρεία η οποία σχεδιάζει και μέρος του νέου υψηλών ταχυτήτων σιδηροδρομικού δικτύου της Κίνας.
Αν οι δοκιμές ολοκληρωθούν με επιτυχία το τρένο θα μπει στην κυκλοφορία το 2018. Θα μπορεί να μεταφέρει περίπου 300 επιβάτες κινούμενο με ταχύτητα 70 χλμ/ώρα.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Independent, αντί για ατσάλινους τροχούς, το Art διαθέτει λαστιχένιους τροχούς που ακουμπούν σε ένα πλαστικό πυρήνα ο οποίος συνδέεται με την τεχνολογία πλοήγησης που ανέπτυξε η CRRC Zhuzhou Locomotive. Εκτός από την τεχνολογική του καινοτομία το νέο σύστημα είναι πολύ χαμηλού κόστους αφού απαιτεί κονδύλια ύψους περίπου 2,5 εκατ. ευρώ για κάθε χλμ. κατασκευής ενώ το κόστος για διαδρομή ενός χλμ. σε τρένο του μετρό κυμαίνεται από 50-90 εκατ. ευρώ.
Το art έρχεται να προστεθεί στην νέα γενιά τρένων που φιλοδοξούν να φέρουν επανάσταση στις μεταφορές. Τα τελευταία χρόνια επενδύονται πολλά κεφάλαια στα τρένα μαγνητικής αιώρησης (maglev) που αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες χωρίς τριβή, καθώς δεν ακουμπούν στις ράγες αλλά παραμένουν μετέωρα πάνω από αυτές με τη βοήθεια ισχυρών μαγνητικών πεδίων.
Επίσης μεγάλο ενδιαφέρον έχει αρχίσει να συγκεντρώνει το υπερηχητικό τρένο που προσπαθεί να κατασκευάσει ο Αμερικανός μεγιστάνα και οραματιστής Ελον Μασκ. Το Hyperloop project είναι ένα τρένο το οποίο είναι φτιαγμένο από καμπίνες-κάψουλες οι οποίες θα κινούνται μέσα σε αγωγούς με κενό αέρος με ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα χίλια χλμ./ώρα.