Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣΜΕΣΣΗΝΙΑΚοντά στην πολυπόθητη αδειοδότηση το υδατοδρόμιο Πύλου

Κοντά στην πολυπόθητη αδειοδότηση το υδατοδρόμιο Πύλου

Κοντά στην πολυπόθητη αδειοδότηση φαίνεται ότι βρίσκονται τέσσερα υδατοδρόμια (Θεσσαλονίκης, Ίου, Ηρακλείου και Πύλου) οι φάκελοι των οποίων έχουν αξιολογηθεί από την ΥΠΑ, που με τη σειρά της επεξεργάζεται την αποστολή σχετικής γνωμάτευσης στη διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών.

Η αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πύλου ανατέθηκε στην εταιρεία “Ελληνικά Υδατοδρόμια”, η οποία έχει ήδη ολοκληρώσει την αδειοδότηση του πρώτου υδατοδρομίου της χώρας στην Κέρκυρα.

Με τα υδατοδρόμια αυτά και την προσθήκη νέων “στρατηγικών” προορισμών (όπως είναι η Πύλος) η “Ελληνικά Υδατοδρόμια” θέτει τις βάσεις για τη δημιουργία εκτενούς δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα.
Μέσω του υδατοδρομίου της Πύλου, εκτός των άλλων, θα εξυπηρετούνται και πτήσεις για τη μεταφορά επιβατών από /και προς άλλους τουριστικούς προορισμούς (π.χ. προς Κρήτη, Ιόνιο, Κυκλάδες), καθώς και προς άλλους σημαντικούς προορισμούς-πόλεις της Πελοποννήσου (Πάτρα, Κόρινθο, Κατάκολο, Ναύπλιο, κ.λπ.).

Ακόμα, θα πραγματοποιούνται περιηγητικές πτήσεις (Sightseeing) προς τα αξιοθέατα της περιοχής, ενώ θα καλύπτονται και αεροπορικές μεταφορές ειδικού σκοπού (νοσοκομειακές, cargo κ.λ.π). Επίσης η γεωγραφική θέση της Πύλου εξασφαλίζει την εύκολη σύνδεση του υδατοδρομίου με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μέσω πτήσεων που θα πραγματοποιούνται με αμφίβια υδροπλάνα.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ξεπέρασε τον ένα χρόνο παραμονής στα συρτάρια του υπουργείου Υποδομών το νομοσχέδιο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών».

Το κείμενο του σχεδίου νόμου τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση τον Αύγουστο του 2016, που ολοκληρώθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου. Έχουν περάσει 13 μήνες και το νομοσχέδιο, που στόχο είχε την επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και λειτουργίας των υδατοδρομίων για την άμεση ανάπτυξη του κλάδου, παραμένει σε κάποιο υπουργικό γραφείο, με τον δρόμο προς τη Βουλή να διαφαίνεται μακρύς.

Μέχρι σήμερα έχουν αδειοδοτηθεί μόλις τρία υδατοδρόμια στα λιμάνια Κέρκυρας, Παξών και Πάτρας, ενώ εκκρεμούν οι αιτήσεις για αδειοδότηση άλλων 20 υδατοδρομίων.
Σε ό,τι αφορά την Καλαμάτα, πριν από έναν περίπου χρόνο, η Δημοτική Αρχή μάς ενημέρωνε ότι «προχωρούν οι διαδικασίες και για το υδατοδρόμιο Καλαμάτας. Το κυβερνητικό συμβούλιο οικονομικής πολιτικής ενέκρινε σχετικό σχέδιο νόμου για κατασκευή 19 υδατοδρομίων, τα επόμενα δύο χρόνια στη χώρα, και, μεταξύ αυτών είναι και της Καλαμάτας.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας, όμως, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Μπορεί η πρόταση να είχε κατατεθεί, αλλά η αλλαγή θέσης της πρόσδεσής τους και το κενό, που υπάρχει με την ολοκλήρωση του “master plan” στο λιμάνι της Καλαμάτας, καθιστούν το εγχείρημα σχεδόν έωλο. Τούτων δοθέντων, σε περίπτωση που η Καλαμάτα θέλει πραγματικά να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδίου της, τότε θα πρέπει να αλλάξει βηματισμό η Δημοτική Αρχή.

του Αντώνη Πετρόγιαννη

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ