Στο δρόμο που «χάραξε» η εταιρεία Lidl, η οποία εξαφάνισε τους σταυρούς από τις φωτογραφίες των Εκκλησιών της Σαντορίνης για την προώθηση των πωλήσεων προϊόντων της και μετά το σάλο που δημιουργήθηκε αναγκάστηκε να ζητήσει συγγνώμη, δύο άλλες εταιρείες φαίνεται πως χρησιμοποιούν την ίδια λογική.
«Η πρόθεσή μας δεν ήταν να σοκάρουμε, αποφεύγουμε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων στις συσκευασίες μας για να διατηρούμε ουδέτερη στάση απέναντι σε όλες τις θρησκείες και αν αυτό έγινε αντιληπτό διαφορετικά, τότε ζητάμε συγγνώμη σε όσους σοκαρίστηκαν» ήταν η απάντηση της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl, έπειτα από τις πρώτες κριτικές στο Βέλγιο.
Ωστόσο, μετά από την παραπάνω «απίθανη» δικαιολογία – αφού πρόκειται για αλλοίωση του αρχιτεκτονικού και συμβολικού χαρακτήρα των εκκλησιών και όχι για κάποιου είδους θρησκευτική «διάκριση» που πρέπει να «καταπολεμηθεί» – η Lidl ζήτησε συγγνώμη: «Σαφώς και πρόκειται για ένα λάθος. Λυπούμαστε γι’ αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όμως τον θυμό σας και ζητούμε συγγνώμη».
Σειρά σε αυτήν την εμπορική τακτική έχουν οι εταιρείες ΜΕΒΓΑΛ και NESTLE, εξαφάνισαν τους σταυρούς των εκκλησιών από τις φωτογραφίες στις συσκευασίες του γιαουρτιού.
Ανακοινώσεις θα χρειαστεί ενδεχομένως να βγάλουν και οι ΜΕΒΓΑΛ και NESTLE. To ερώτημα όμως είναι γιατί χρησιμοποιούν εκκλησίες, αφού δεν θέλουν τους σταυρούς.