Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024
ΑρχικήΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣΑΡΚΑΔΙΑΤρίπολη: Hμερίδα: «Καινοτόμες μορφές επιμόρφωσης/επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Περιφέρειας...

Τρίπολη: Hμερίδα: «Καινοτόμες μορφές επιμόρφωσης/επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου»

Το Σάββατο 17/ 6/ 2017 πραγματοποιήθηκε με πολύ μεγάλη επιτυχία στην Τρίπολη ημερίδα με θέμα: «Καινοτόμες μορφές επιμόρφωσης/επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου».

Η ημερίδα συνδιοργανώθηκε από τη Μονάδα Μεθοδολογίας Πολιτικών και Πρακτικών Επιμόρφωσης του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και πραγματοποιήθηκε σε κλίμα άριστης συνεργασίας και συμπληρωματικότητας.

Την ημερίδα τίμησαν με την παρουσία τους και χαιρέτησαν ο κ. Παύλος Χαραμής, Αντιπρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ο κ. Αθανάσιος Κατσής, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και εκ μέρους του Δήμου Τρίπολης ο Αντιδήμαρχος κ. Δημήτριος Βόσνος και ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Τρίπολης κ. Γεώργιος Θεοδωρακόπουλος. Την ημερίδα τίμησαν επίσης με την παρουσία τους ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αρκαδίας κ. Φώτιος Γκέσουρας, Σχολικοί Σύμβουλοι Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Πελοποννήσου, Διευθυντές Σχολικών Μονάδων και Εκπαιδευτικοί.

Στην ημερίδα πραγματοποιήθηκαν εικοσιπέντε εισηγήσεις από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της σχολικής εκπαίδευσης, από διευθυντές σχολικών μονάδων, από σχολικούς συμβούλους, από μεταπτυχιακούς φοιτητές, υποψήφιους διδάκτορες, πανεπιστημιακούς κ.ά. και ακολούθησε πλούσια συζήτηση σε κάθε μια από αυτές. Οι εισηγήσεις εστίασαν σε μορφές επαγγελματικής ανάπτυξης που εδράζουν/βασίζονται στο σχολείο, σε ελληνικά και διεθνή δίκτυα και συνεργασίες, σε υποστηρικτικούς ρόλους της επαγγελματικής ανάπτυξης, στο ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας, σε πρωτοβουλίες σχολικών συμβούλων, στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Στην ημερίδα τέθηκε, επίσης, το ζήτημα του στρατηγικού σχεδιασμού μιας Περιφέρειας για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση, στην οποία μπορούν να αξιοποιηθούν τα ιδιαίτερα της στοιχεία, όπως η συνεργασία με τριτοβάθμια ιδρύματα, η ύπαρξη πολλαπλών φορέων επιμόρφωσης, οι γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, οι συνέργειες, που διαφέρουν σημαντικά από Περιφέρεια σε Περιφέρεια.

Η ανταπόκριση των εκπαιδευτικών στην ημερίδα, στην πολύ δύσκολη χρονική περίοδο της λήξης του διδακτικού έτους, ξεπέρασε τις προσδοκίες των συνδιοργανωτών. Αυτό, ενδεχομένως, αποτυπώνει τη μεγάλη αναγκαιότητα που υπάρχει για την άμεση συγκρότηση και υλοποίηση πολιτικών στο επίμαχο και διαρκές αίτημα των εκπαιδευτικών για επιμόρφωση, το οποίο με τέτοιες συνεργασίες επιδιώκεται να καλυφθεί ως ένα βαθμό. Το πλήθος των εισηγήσεων και η ποιότητά τους αποδεικνύει ότι κάθε Περιφέρεια εμπεριέχει ένα μεγάλο γηγενές και αξιοποιήσιμο επιμορφωτικό δυναμικό.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, το ζεστό και φιλικό κλίμα που επικράτησε, στο οποίο συνέβαλε αφενός η πολύ καλή οργανωτική ομάδα και αφετέρου οι στενές και ανθρώπινες σχέσεις, που αναπτύσσονται ευκολότερα μεταξύ των εκπαιδευτικών στην Περιφέρεια. Τέλος, ο όμορφος χώρος του Μουσικού Σχολείου Τρίπολης συνέβαλε σημαντικά στο καλό κλίμα της ημερίδας.

Εκ μέρους των φορέων που συνδιοργάνωσαν την ημερίδα
Γιώργος Μπαγάκης και Παναγιώτης Πετρόπουλος

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ