Τους τελευταίους μήνες στην Αργολίδα και μετά από την έντονη δράση της “Πρωτοβουλίας Πολιτών για την Επαναλειτουργία Τώρα του Τραίνου στην Αργολίδα” είχε ανθίσει η ελπίδα της επανεκκίνησσης του Τρένου από την Κόρινθο στην Αργολίδα.
Ήσαν πολλοί αυτοί που ήλπιζαν ότι είναι θέμα λίγων μηνών να ξανασφυρίξει το Τρένο στο λιμάνι του Ναυπλίου. Το χαμόγελο μάλιστα ήταν πλατύ όταν εκφραζόταν η επιθυμία να φτάσει το Τρένο μέχρι και το Θέατρο της Επιδαύρου!!!
Η αγάπη μας για το Τρένο, το όποιο Τρένο είναι δεδομένη. Στο συγκεκριμένο Τρένο όμως ποτέ δεν πιστέψαμε. Όχι γιατί δεν το θέλαμε, αλλά γιατί βλέπαμε πάρα πολλά προβλήματα που έπρεπε να υπερπηδηθούν προκειμένου να επανεκινηθεί.
Η επίσκεψη σήμερα του Υφυπουργού Μεταφορών κ. Νίκου Μαυραγάνη και του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Κώστα Πετράκη στο Ναύπλιο, έβαλε τα πράγματα στη θέση τους. Στην συνάντηση -συνέντευξη παρόντες στο Εργατικό Κέντρο Ναυπλίου ήσαν επίσης ο βουλευτής Αργολίδας του ΣΥΡΙΖΑ κ. Γιάννης Γκιόλας και η εκπρόσωπος-πολιτευτής των ΑΝΕΛ κα Κατερίνα Μπόμπου.
Οι κ. Μαυραγάνης και Πετράκης συμφώνησαν ότι είναι ωραίο και επιθυμητό να έρθει το Τρένο στο Ναύπλιο, αλλά κάποιος θα πρέπει να το φέρει. Κάποιος θα πρέπει να αναλάβει αυτή την επιχειρηματική δραστηριότητα, ο οποίος φυσικά θα βοηθηθεί κατά το δυνατόν από τον Οργανισμό του ΟΣΕ και το Υπουργείο. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπαν κάποιοι… για να τους υπενθυμιθεί από τον κ. Πετράκη ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ιδιωτική και δεν θα το κάνει.
Είναι φανερό ότι και με το Τρένο γίνεται ότι και με την Μαρίνα του Ναυπλίου. Αναζητούμε τον επενδυτή.
Η συνέντευξη όπως είπε χαρακτηριστικά ένας από τους φίλους της Πρωτοβουλίας για το Τρένο στην Αργολίδα ήταν πολύ διαφωτιστική και αυτό κύρια γιατί προσγείωσε όλους αυτούς τους φίλους του Τρένου στην πραγματικότητα. “Κύριοι δεν μπορείτε να έχετε Τρένο στην Αργολίδα, που είναι ασφαλές, σύγχρονο, περιβαλλοντικά ορθό κλπ, όπως εκατομμύρια άλλοι πολίτες στον κόσμο, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα και το Ελληνικό Δημόσιο είναι “πτωχευμένο”. Δεν μπορείτε να έχετε όχι Προαστιακό, αλλά ούτε καν το απηρχαιομένο μετρικό τρένο!!!
Ο υπουργός που φάνηκε γοητευμένος από την ιδέα και που έδειχνε να πιστεύει ότι λέει, έδωσε και μια λύση στο αδιέξοδο και πιθανώς κάπου αλλού να μπορούσε να επιτευχθεί. “Πάρτε το Τρένο στα χέρια σας” είπε ο υπουργός. Κάνετε δηλαδή κάτι σαν μια Εταιρία Λαϊκής Βάσης και εκμεταλλευτείτε το. Πόσο αριστερών πεποιθήσεων είναι…!!! και πόσο δεν έχει διδαχθεί από το πρόσφατο οικονομικό παρελθόν μας με την κατάντια του συναταιριστικού κινήματος των τελευταίων δεκαετιών και τα κυβερνητικά λάθη…
Πάμε όμως στο σήμερα. Υπάρχει φορέας που μπορεί να σηκώσει το βάρος της όποιας επένδυσης και να πιστεί ότι τα εισητήρια από τις όποιες εφαρμογές ακόμη και πρωτοποριακών ιδεών εκμετάλλευσης του τρένου στην Αργολίδα, ακόμη και διαφημήσεων μπορούν να κάνουν την επένδυση τουλάχιστον μη-ζημιωγόνα;;; Αν υπάρχει ας προχωρήσει και το βέβαιο είναι ότι θα τον συνοδεύει η αγάπη όλων των φίλων του τρένου που είναι πάρα πολλοί.
Ένα ακόμη σημείο της σημερινής συνέντευξης, που ήταν για εμάς εκ των προτέρων δεδομένο, ήταν ότι δεν μπορείς να μιλάς για επένδυση χωρίς να έχεις την μελέτη βιωσιμότητας του έργου. Μια τέτοια όχι απλά δεν υπάρχει, αλλά και κανένας δεν θέλει ή δεν μπορεί να κάνει. Ούτε ο ΟΣΕ, ούτε το Υπουργείο. Μάταια ο επικεφαλής της πρωτοβουλίας στην Αργολίδα κ. Ευάγγελος Ντάνης προσπάθησε να τον πείσει να βοηθήσει οικονομικά το Υπουργείο ώστε να γίνει. Ο υπουργός είπε κάνε την μόνοι σας και να σας βοηθήσω δίνοντας σας οικονομικά στοιχεία. Πόσο αυτοαναιρείται το επίσημο Ελληνικό Κράτος. Πόσο “Ναι μεν Αλλά”…. πρέπει να ακούει πλέον ο Έλληνας πολίτης. Φυσικά αφού δεν υπάρχει επενδυτής έτοιμος και αφού το Υπουργείο δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει την μελέτη πως θα προχωρήσει το έργο;;; Συζήτηση και σκέψεις πολλές, αλλά συγκεκριμένο τίποτα…
Δείτε το παρακάτω βίντεο, απόσπασμα από την ζωντανή αναμετάδοση που έκανε το Argonafplia.gr και θα καταλάβετε πως έχει η κατάσταση με τον ερχομό του Τρένου στην Αργολίδα.
Μιχάλης Καζάς