Ο Δήμος της Τρίπολης ήταν υποψήφιος και βραβεύτηκε, στο Πρόγραμμα Ανάδειξης Καλών Πρακτικών στους Ελληνικούς Δήμους, το οποίο υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο συνεργασίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης, με το Ελληνικό Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
Τη διοργάνωση υποστηρίζει η Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) και το Ινστιτούτο Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ). Στόχος του Προγράμματος είναι ο εντοπισμός, η δημόσια αναγνώριση και η διάδοση, των βέλτιστων πρακτικών ανάμεσα στους Δήμους της χώρας.
Ο Δήμος Τρίπολης απέσπασε ένα βραβείο και ένα τιμητικό δίπλωμα για δυο καλές πρακτικές του και αποτελεί πρεσβευτή σε όλη την Ευρώπη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, για το έτος 2017, για την εφαρμογή καλών πρακτικών στην Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Η τελετή βράβευσης πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα στις 15/5/2017 και το βραβείο παρέλαβε ο Δήμαρχος Τρίπολης, Δημήτρης Παυλής .
Οι καλές πρακτικές που Βραβεύτηκαν ήταν :
Digital Tour στην κατηγορία A5 για την οποία απέσπασε το 1ο Βραβείο και την καλή πρακτική.
e-Parking στην κατηγορία Α4 Συνδυασμός Τουρισμού και Νέων Τεχνολογιών για την οποία απέσπασε τιμητικό τίτλο.
Η εκδήλωση του Συμβουλίου της Ευρώπης, πραγματοποιήθηκε στον Ανισσαρά του Δήμου Χερσονήσου στην Κρήτη, στην οποία αναδείχθηκαν οι πρωτοπόρες και καινοτόμες καλές πρακτικές των Δήμων της Ελλάδας στην Τοπική Οικονομική Ανάπτυξη.
Το Πρόγραμμα Ανάδειξης Καλών Πρακτικών στους Ελληνικούς Δήμους αποτελεί μια συστηματική μέθοδο, κατά την οποία οι καλές πρακτικές σε συγκεκριμένα θεματικά πεδία εντοπίζονται, αναδεικνύονται και διαχέονται σε άλλους Δήμους. Το Πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί από το Κέντρο Τεχνογνωσίας για τη Μεταρρύθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Συμβουλίου της Ευρώπης για να αναδεικνύει τους Δήμους, που έχουν εφαρμόσει επιτυχημένες πρωτοβουλίες ή πρότυπα σχέδια σε βασικούς τομείς της δραστηριότητάς τους, με σημαντικό αντίκτυπο στη τοπική κοινωνία.
Λίγα λόγια για τις καλές πρακτικές που βραβεύτηκαν του Δήμου Τρίπολης
Digital Tour στην κατηγορία Α5
Η καλή πρακτική στον τομέα Ψηφιοποίησης στον Πολιτισμό συνίσταται στην διασύνδεση πολιτιστικών πόρων: χώρων φυσικού κάλους και πολιτιστικού ενδιαφέροντος στον αγροτικό χώρο με χώρους πολιτισμού στο αστικό ιστό μέσω μιας ηλεκτρονικής, διαδραστικής πύλης.
Δια-συνδέθηκαν ψηφιακά το 2014, ένα θέατρο (Μαλλιαροπούλειο) του πρώην Δήμου Τρίπολης, ένας χώρος φυσικού κάλλους (Σπήλαια Κάψια) του πρώην Δήμου Μαντινείας και ένα Μουσείο (Παπαναστασίου) του πρώην Δήμου Λεβιδίου, με παράλληλη ψηφιοποίηση του αρχείου του μουσείου, επιτρέποντας στον κάθε εγγεγραμμένο χρήστη να αναρτήσει τεκμηριωμένο υλικό που βρίσκεται στην κατοχή του, ενώ για το σύνολο του υλικού τηρούνται όλοι οι εθνικοί και διεθνείς κανόνες που διέπουν τη διάθεση και επεξεργασία διανοητικής ιδιοκτησίας.(Το κάθε τεκμήριο διαθέτει σαφή ένδειξη πνευματικών δικαιωμάτων και το σύνολο του υλικού αποθηκεύεται σε Ενιαίο Αποθετήριο του Δήμου Τρίπολης και στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.)
Επιπλέον σκοπός, της εκδήλωσης ήταν, όχι μόνο να αποτυπωθεί, διασωθεί και προβληθεί το πολιτιστικό υλικό του εκάστοτε φορέα – Δήμου , αλλά και να δημιουργηθούν οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη και τροφοδότηση ενός κοινού εθνικού και ευρωπαϊκού αποθετηρίου ψηφιακού πολιτιστικού υλικού, μέσω της συνεργασίας με το ΕΚΤ, καθώς και μέσω της συμμόρφωσης με τις θεσπισμένες καλές πρακτικές παραγωγής, ψηφιοποίησης, τεκμηρίωσης και διάθεσης πολιτιστικού υλικού (Dublin core, SearchCuture.gr, Europeana.eu)
Ψηφιακό υλικό:
http://www.europeana.eu/portal/el
e–Parking στην κατηγορία Α4
Το σύστημα σχεδιάστηκε από την Ερευνητική Ομάδα Γνώσης και Αβεβαιότητας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.
Η καινοτομία του συστήματος αφορά στα ακόλουθα:
- Το σύστημα που εφαρμόζεται παρεμβάλλεται στη λήψη του μηνύματος των πολιτών και επιτρέπει στο Δήμο να έχει ιδία γνώση της κατάστασης κάθε χρονική στιγμή ανεξάρτητα από την όποια καταγραφή από το φορέα διαχείρισης γραπτών μηνυμάτων
- έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην τεχνική και συνολική βιωσιμότητα του συστήματος
- αφενός μεν μπορεί να λειτουργήσει με απλές τηλεφωνικές συσκευές που όλοι διαθέτουν, έχει όμως τη δυνατότητα να επεκταθεί ώστε να προσφέρει αναβαθμισμένες υπηρεσίες σε κατόχους πιο σύγχρονων συσκευών
- θεωρεί δεδομένη την ανάγκη μελλοντικής επέκτασης της έκτασης της εφαρμογής και ιδιαίτερα πιθανή τη μελλοντική τροποποίηση των χαρακτηριστικών της, και ενσωματώνει και τα δύο από σήμερα
- χωρίς καμία ανάγκη τροποποίησης, να χρησιμοποιηθεί όποια και αν είναι η προσέγγιση που προτιμάται από την Δημοτική αρχική ή την όποια μελλοντική κυκλοφοριακή μελέτη
- υπάρχει η μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους χρήστες καθώς και δικλείδες ασφαλείας σε περίπτωση οποιουδήποτε σφάλματος
- περιλαμβάνει ιδιαίτερες προβλέψεις για την απλοποίηση της πρόσβασης στην υπηρεσία
- ελαχιστοποιεί τόσο την προσπάθεια του πολίτη όσο και το συνολικό χρόνο που το όχημά του παραμένει σταθμευμένο
- έχει τη δυνατότητα να εφαρμοστεί σε συνδυασμό με τη συμβατική προσέγγιση των καρτών στάθμευσης, ή και με οποιαδήποτε άλλη
- προσέγγιση (πχ κάρτες μονίμων κατοίκων, ειδικές προβλέψεις για ΑΜΕΑ, εξαιρέσεις για καταστηματάρχες κλπ), ώστε να μην αποκλείεται κανείς από τη χρήση των θέσεων στάθμευσης που ελέγχονται από το Δήμο
- είναι επίσης σε θέση να υποστηρίξει πρωτοποριακές και πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα υπηρεσίας, όπως για παράδειγμα εντοπισμό, σε πραγματικό χρόνο, των ελεύθερων θέσεων στάθμευσης στη διαδρομή ενός κινούμενου οχήματος.
- Και κυρίως δεν απαιτεί την τοποθέτηση ηλεκτρονικών αισθητών ή άλλου εξοπλισμού σε κάθε θέση παρκινγκ που αυξάνει το κόστος εγκατάστασης και λειτουργίας.