Ήπιες αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου αναμένει η ασφαλιστική αγορά από το δεύτερο τρίμηνο του 2017.
Η παρατεταμένη υποχώρηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου τα τελευταία τρία χρόνια (μειώθηκαν κατά 30% από το 2013) φαίνεται ότι οδεύει προς το τέλος της, καθώς όλο και περισσότερες εταιρείες είναι αποφασισμένες να μη συνεχίσουν το «ντόμινο του υποτιμημένου ασφαλίστρου» αφού το πρόβλημα έχει αρχίσει να κτυπά και στα τεχνικά αποτελέσματα (λειτουργική κερδοφορία) των εταιρειών αλλά και στα αποθέματα σε ορισμένες εταιρείες.
Η αύξηση των ζημιών στο αυτοκίνητο το 2016 σε συνδυασμό με την αύξηση των ορίων αποζημίωσης στο 1,22 εκατ. ευρώ (από 1 εκατ. ευρώ προηγουμένως) αλλά και οι αντιδράσεις αρκετών διαμεσολαβητών σε ό,τι αφορά τη σχέση προμηθειών με τα ασφάλιστρα και τα δικαιώματα επί των ασφαλίστρων φαίνεται ότι θα σταματήσουν την πτωτική κίνηση. Εάν στους παραπάνω παράγοντες προστεθεί και η ανατιμητική τάση που υπάρχει σε ανταλλακτικά και συνεργεία αυτοκινήτων, θεωρείται δεδομένο ότι αρκετές εταιρείες θα προχωρήσουν σε αυξήσεις ασφαλίστρων στο αυτοκίνητο. Το ζητούμενο είναι εάν οι αυξήσεις αυτές θα κυμανθούν σε μονοψήφιο επίπεδο (μέχρι 5%-7%) ή θα φτάσουν σε διψήφιο επίπεδο.
Το πρόβλημα στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι ότι οι μεγάλες ξένες πολυεθνικές έχουν εστιάσει στην υποτίμηση του ασφαλίστρου αυτοκινήτου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα (κάποιοι το ονομάζουν και «πτωχευτικό») προκειμένου να πετάξουν εκτός αγοράς τις πλέον αδύναμες εταιρείες. Η κατάσταση του υποτιμητικού ανταγωνισμού λειτουργούσε μέχρι το 2016, αλλά η εφαρμογή των Solvency II και οι αυξημένες ανάγκες αποθεματοποιήσεων που επιφέρει φαίνεται ότι έχουν κτυπήσει το «καμπανάκι» για αρκετές εταιρείες, οι οποίες δεν μπορούν να ακολουθήσουν το πτωτικό ράλι.
Το γεγονός ότι σε ορισμένες έχουν μειωθεί τα τεχνικά αποτελέσματα (οργανική κερδοφορία) δείχνει ότι μάλλον οδεύουμε στην αλλαγή τάσης και στη μερική ανατίμηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου.
πηγη imerisia.gr