Το γεγονός πως η Πελοπόννησος αποτελεί έναν ενιαίο και αδιαίρετο τουριστικό προορισμό και πως δεν πρέπει να είναι διχασμένη σε αυτό τον τομέα, όπως διοικητικά υφίσταται, μεταφέρθηκε κατά την διάρκεια της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Ξενοδόχων Πύργου στο ξενοδοχείο «Marilly» στον Πύργο και σε αυτή συμμετείχε ο νεοϊδρυόμενος Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου (Τ.Ο.Π.).
Η σύσκεψη, είχε σαν σκοπό, να βρεθούν τρόποι για την αναβάθμιση του τουριστικού τομέα και στην περιοχή της Ηλείας, κάτι που προκάλεσε την άμεση ανταπόκριση των φορέων που είχαν προσκληθεί, οι οποίοι, κατέθεσαν τις προτάσεις και τις απόψεις τους, στο συγκεκριμένο ζήτημα.
«Πιστεύουμε ότι η Πελοπόννησος αποτελεί έναν ενιαίο και αδιαίρετο τουριστικό προορισμό, δεν έχουμε κανένα λόγο να την βλέπουμε διχασμένη όπως διοικητικά υφίσταται, εμείς θεωρούμε πως πράγματι η Πελοπόννησος πρέπει να έχει μια ενιαία ταυτότητα σε όλους τους τομείς και στον εμπορικό αλλά και στον τουριστικό και ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου που δημιουργήσαμε είναι αποτέλεσμα αυτής της ιδέας, δηλαδή ότι θα πρέπει να συνενώσουμε τις δυνάμεις μας σε επίπεδο τουρισμού αλλά και γενικότερα οικονομικής ανάπτυξης. Διότι γενικότερα αθροίζοντας δυνάμεις και ειδικά στον τουρισμό τα καταφέρνουμε πολύ καλύτερα», ανέφερε συγκεκριμένα ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Κωνσταντίνος Μαρινάκος, που βρέθηκε στον Πύργο, συνοδευόμενος από τον αντιπρόεδρο, Δημήτρη Πολλάκη και τον γενικό γραμματέα, Πέτρο Κουτσόπουλο.
Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός
Στην σύσκεψη, που ήταν πρωτοβουλία του Συλλόγου Ξενοδόχων Πύργου και του προέδρου, Γεράσιμου Ζαχαρόπουλου, συμμετείχαν ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου, Λεωνίδας Βαρουξής, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πύργου, Κώστας Πετρόπουλος, ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ταξί Πύργου, Χρήστος Μπαλάσκας, ο εκπρόσωπος της Ένωσης Ξενοδόχων Ολυμπίας, Γιάννης Μαμούσης, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αχαΐας, Δημήτρης Διαμαντόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κατακόλου και μέλος του ΕΒΕ Ηλείας, Σάκης Μπουλούτας καθώς και η εκπρόσωπος του τουριστικού γραφείου Pyrgos Travel, Κάτια Ανδρούτσου.
Όπως αναφέρθηκε στη σύσκεψη, που είχε κυρίως χαρακτήρα γνωριμίας και ανταλλαγής απόψεων, στους βασικούς στόχους του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, είναι η προβολή και προώθηση του τουριστικού προϊόντος ολόκληρης της Πελοποννήσου και η ανάληψη πρωτοβουλιών ανταλλαγής απόψεων και στοιχειοθέτησης ενός στρατηγικού σχεδιασμού τόσο για την τουριστική ανάπτυξη όσο και την οικονομική ανάπτυξη της γεωγραφικής ενότητας της Πελοποννήσου.
«Το μέλημά μας είναι να σχεδιάσουμε από κοινού μια ταυτότητα εξ’ ολοκλήρου για την Πελοπόννησο και στον τουριστικό τομέα γιατί τον θεωρούμε έναν δυναμικό τομέα και άποψή μας είναι ότι πρέπει να στηριχθεί σε διατομεακές συνεργασίες. Θεωρούμε πως η Πελοπόννησος είναι ευνοημένη διότι έχει την τύχη να συμπλέουν δύο οικονομίες ο αγροτοδιατροφικός τομέας συνάμα με τον τουρισμό. Πιστεύουμε πως το μοντέλο που πρέπει να κινηθούμε είναι αυτό, να έχει δύο πυλώνες, από τη μία μια τουριστική ανάπτυξη ήπιας τουριστικής ανάδειξης, από την άλλη ο αγροτοδιατροφικός τομέας που μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές ενέργειες και με τον πρωτογενή τομέα», επεσήμανε ο πρόεδρος του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, Κώστας Μαρινάκος.
Η Ηλεία «νοσεί» από κρίση ταυτότητας
Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου (ΕΒΕ) Ηλείας, Κώστας Νικολούτσος, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι: «Στην περιοχή τη δική μας και αυτό αφορά και την Αχαΐα, έχουμε ένα πρόβλημα κρίσεως ταυτότητας. Στην Ηλεία δεν είμαστε ικανοποιημένοι γιατί δεν υπάρχει στον τουρισμό η αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Είναι πολλά θέματα που πρέπει να δούμε στον τουρισμό γιατί, ο τουρισμός οπωσδήποτε αγκαλιάζει όλη την κοινωνία, δεν είναι μόνο για τους ξενοδόχους και τους εστιάτορες. Σαφώς υπάρχει μεγάλο θέμα με την σύνδεση τουρισμού και γαστρονομίας καθώς ταυτότητα ενός τόπου είναι και η γαστρονομία και τα προϊόντα που έχουμε, δεν έχουμε καταφέρει να τα εντάξουμε όπως πρέπει στο τραπέζι το τουριστικό. Και είναι ένα θέμα που πρέπει να το δούμε αυτό».
Επίσης ο κ. Νικολούτσος επεσήμανε ότι: «Από την άλλη μεριά εμείς επιμένουμε και στις υποδομές. Στον σχεδιασμό του Επιμελητηρίου δεν σταματάμε να μιλάμε για τον δρόμο Πύργος – Ολύμπια – Βυτίνα γιατί έγινε ο δρόμος το 1936 επί Μεταξά με ένα σαφές στρατηγικό σχέδιο να συνδέσει τους αρχαιολογικούς χώρους τους δικούς μας με τους χώρους τους υπόλοιπους.
Μας ενδιαφέρει επίσης ένα ακόμα κομμάτι που είναι ο δρόμος Ναός Επικούρειου Απόλλωνα – Βάσσες Φιγαλίας, που και αυτός ο δρόμος επιδέχεται βελτίωσης.
Αν αναπτύξουμε αυτές τις υποδομές θα βελτιώσουμε έτη περαιτέρω την επισκεψιμότητα η οποία τώρα ακολουθεί δρόμους περίπλοκους».
Brand Name Δυτικής Ελλάδας χωρίς την Αρχαία Ολυμπία
Αρκετά καυστικός, όσον αφορά το ζήτημα του Brand Name της Δυτικής Ελλάδας, ήταν ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Κατακόλου, Λεωνίδας Βαρουξής, ο οποίος επεσήμανε πως ενώ η Πελοπόννησος αυτή την στιγμή διαθέτει ένα ισχυρό Brand Name, η Δυτική Ελλάδα, ακόμα «ψάχνει» να το βρει και τόνισε πως είχε προταθεί το «Go West» το οποίο όμως δεν ευδοκίμησε με δεδομένο πως οι φορείς της Ηλείας, είχαν αντιδράσει, πάνω σε αυτό, αντιπροτείνοντας το «Olympia Land».
«Η τμήση της Πελοποννήσου σε Περιφέρεια Πελοποννήσου και Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα το οποίο όσο προχωράμε θα διαπιστώνουμε τις αρνητικές συνθήκες προόδου που δημιουργεί. Η Περιφέρεια Πελοποννήσου αυτή την στιγμή έχει ένα ισχυρό Brand Name. Εμείς στην Δυτική Ελλάδα δεν έχουμε, όχι γιατί δεν θέλουμε αλλά γιατί ο τοπικισμός και η κυριαρχία κάποιων Νομών έναντι άλλων Νομών δημιουργούν λανθασμένες προσεγγίσεις σε αυτό το σοβαρό θέμα.
Σε μια σύσκεψη που έγινε στην Πάτρα μας ανακοινώθηκε πως το Brand Name της Δυτικής Ελλάδας πρέπει να είναι «Go West». Την Αρχαία Ολυμπία ενώ την έχουμε μπροστά μας και την επικαλούμαστε δεν βρίσκουμε ότι το πρέπον, το ηθικό και το ωφέλιμο είναι αυτή την υπεραξία να την χρησιμοποιήσουμε και στο Brand Name. Εμείς ως Λιμενικό Ταμείο, κάναμε μια πρόταση, βάλαμε το Olympia Land, για το Brand Name», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο κ. Βαρουξής.
Επίσης επεσήμανε: «Θεωρώ πως πρέπει να βρεθεί ένας κοινός βηματισμός. Θα μπορούσαν και τα ξενοδοχεία, ο σύλλογος ξενοδόχων, να μας υποβάλλει μια πρόταση και το Επιμελητήριο να μας υποβάλλει μια πρόταση έτσι ώστε στο ραντεβού που θα κάνω με την κ. Κουντουρά να βρούμε κι άλλους τρόπους εναλλακτικού τουρισμού. Πιθανόν να υπάρξουν οι προϋποθέσεις και ο Πύργος να γίνει τουριστικός σταθμός κλπ. Αν συνεργαστούμε όλοι μαζί και φτιάξουμε μια ενιαία πρόταση τότε μπορούμε να την συζητήσουμε με την κ. Κουντουρά και μαζί της να απαιτήσουμε από τον ΕΟΤ να βγάλει στο project που έχει και κάτι για την περιοχή τη δική μας».
Αξίζει να σημειωθεί πως στην σύσκεψη τοποθετήθηκαν όλοι οι συμμετέχοντες φορείς, οι οποίοι όσον αφορά την Ηλεία, έθεσαν το ζήτημα της αναβάθμισης του τουρισμού στο Νομό γενικότερα και ειδικότερα και στον Πύργο, που αποτελεί την πρωτεύουσα.
Ποιος είναι ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου
Ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου (ΤΟΠ), με έδρα την Τρίπολη αποτελεί το πρώτο διαπεριφερειακό τουριστικό σχήμα, που διαμορφώθηκε με πρωτοβουλία των Ενώσεων και των Συλλόγων Ξενοδόχων από τους επτά νομούς της Πελοποννήσου.
Ο νέος φορέας (στην αγγλική εκδοχή Peloponnese Tourism Organization -PTO), αποσκοπεί με τη σύστασή του να επισημάνει στην ελληνική και διεθνή τουριστική αγορά ότι η Πελοπόννησος είναι ένας ενιαίος τουριστικός προορισμός και κατά συνέπεια η οποιαδήποτε τουριστική πολιτική απ’ όπου και αν προέρχεται, θα πρέπει να την αφορά στην ολότητά της.
πηγη www.patrisnews.com/