Μετά την πετυχημένη παρουσίαση της έκθεσης «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Αντωνίτση στους σταύλους του Βασιλιά Όθωνα (πολυχώρος the Sow, Θησείο), η έκθεση ταξιδεύει στο Ναύπλιο. Το ερώτημα «αν τελικά μπορεί να επιβιώσει η τέχνη εκτός των κλασικών, αναμενόμενων χώρων και αν μπορεί να συμβιώσει με το δίκαιο» δοκιμάζεται να διερευνηθεί σε ένα χώρο επίσης ορόσημο- την πρώτη Βουλή των Ελλήνων στο Ναύπλιο.Στην προ- Όθωνα εποχή, στην πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδας και σχετική με την μετεξέλιξη της χώρας, ποιο μέρος λοιπόν θα ήταν καταλληλότερο για να φιλοξενήσει την έκθεση του Δημήτρη Αντωνίτση, που επιστρέφει στην εποχή του Όθωνα και της Αμαλίας με μια σειρά από έργα με τίτλο Πεθαίνω σαν χώρα; Και ποια περίοδος θα ήταν καταλληλότερη για να υποδεχθεί μια τέτοια έκθεση από την σημερινή;
Ο Δημήτρης Αντωνίτσης επαναδιαπραγματεύεται την ταυτότητα της σύγχρονης Ελλάδας με αφορμή το τηλεοπτικό σίριαλ “Βασίλισσα Αμαλία” που προβλήθηκε από την τότε ΕΙΡΤ την περίοδο 1975-1976 με πρωταγωνίστρια την Αλίκη Βουγιουκλάκη.
Η Αμαλία, διχασμένη από εσωτερικές συγκρούσεις, με φόντο τα γεγονότα της επανάστασης της 3ης Σεπτεμβρίου του 1843, τα οποία κατέληξαν στην παραχώρηση Συντάγματος από τον Όθωνα, αποτελεί την ιδανική μορφή για να αναλογιστούμε τι έχει αλλάξει και τι έχει μείνει ίδιο.
Έτσι παρουσιάζεται μια σειρά από 11 ψηφιακά έργα σε στυλ φωτορομάντζου βασισμένα στο σίριαλ. Στην έκθεση φιλοξενείται και το έργο P.I.G.S. (2010-2011), μια σειρά από βελέντζες και κουρελούδες, υφασμένες στον αργαλειό από Υδραία γιαγιά, με ασημοτυπίες οικοσήμων εστεμμένων χοίρων, ένα ακόμη σχόλιο για την κρίση της εποχής. Η έκθεση ολοκληρώνεται με το υπερμέγεθες γλυπτό Βασιλιάς Καρνάβαλος/Carnival Royal (2010-2011) μια αλουμινένια έκδοση ενός ταλαιπωρημένου προσωπείου από το Καρναβάλι της Πάτρας της δεκαετίας του ’70, που ο καλλιτέχνης βρήκε στα σκουπίδια.
Από το Σύνταγμα, που ουσιαστικά θεμελιώνει την έννομη τάξη, μέχρι τον σωφρονιστικό κώδικα, η πρώτη Βουλή των Ελλήνων στο Ναύπλιο συνδέεται ιστορικά με την εξέλιξη της έννοιας του δικαίου και, σε συνδυασμό με την έκθεση, μας προκαλούν να διερευνήσουμε τον διαρκώς μεταβαλλόμενο ρόλο του δικαίου, καθώς και τη σύνδεσή του με την εκάστοτε πολιτική πραγματικότητα.
Το δικηγορικό γραφείο Αλέξανδρος Κασσανδρινός & Συνεργάτες ξεκίνησε τον Ιούνιο του έτους 2016 το project {Just/Art}* στο πλαίσιο του οποίου εξετάζει αφενός τον ρόλο των χώρων εργασίας ως σημεία τέχνης, και αφετέρου τη σχέση μεταξύ τέχνης και δικαίου.
ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ
Διοργανωτής: {Just/Art}*
Καλλιτέχνης: Δημήτρης Αντωνίτσης
Χώρος Έκθεσης: – Βουλευτικό Κτήριο (αίθουσες ισογείου)
Εικαστικός Σύμβουλος: Δημήτρης Αντωνίτσης
Διάρκεια Έκθεσης: 4-22 Φεβρουαρίου 2017
Εγκαίνια Έκθεσης :4 Φεβρουαρίου 2017, ώρα 20:00 Στοιχεία Επικοινωνίας: τηλ. 210 7244850-1 – e-mail: [email protected]