Μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του Πρωθυπουργού (που έχει ήδη διανεμηθεί):
Βασικά στοιχεία νομοσχεδίου για την ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς
Για τα κρυπτοστοιχεία:
-Τέθηκε σε ισχύ ο Κανονισμός 2024/1114 (MICA) που θεσπίζει κανόνες για την αγορά των κρυπτοστοιχείων.
-Θεσπίζονται επιπλέον εφαρμοστικά μέτρα για την προστασία των επενδυτών στα κρυπτοστοιχεία
-Ορίζονται αρμόδιες εποπτικές αρχές κατά περίπτωση η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ή η Τράπεζα της Ελλάδος για τα κρυπτονομίσματα και εντάσσεται ποινική διάταξη για παράνομη δραστηριότητα.
-Εντός του 2025 θα προωθηθεί και ειδικότερο νομοθετικό πλαίσιο για τη φορολόγηση των κρυπτοστοιχείων.
Με το παρόν νομοσχέδιο επιδιώκεται η επιτάχυνση της πειθαρχικής διαδικασίας και η εξειδίκευση των στελεχών που είναι επιφορτισμένα για την απονομή της πειθαρχικής δικαιοσύνης.
Προβλέπεται, σε αντικατάσταση των υφιστάμενων πειθαρχικών συμβουλίων, η σύσταση ενός νέου πειθαρχικού οργάνου που θα απαρτίζεται μόνο από λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Το νέο όργανο, μετά την αποστολή του φακέλου με τα στοιχεία από τους αρμόδιους φορείς της Διοίκησης, λειτουργώντας είτε σε τριμελή είτε σε πενταμελή σύνθεση, ανάλογα με τη βαρύτητα της υπόθεσης, θα αποφαίνεται σε πρώτο και τελευταίο βαθμό και οι αποφάσεις του θα προσβάλλονται μόνο στα αρμόδια δικαστήρια.
Στον Τομέα των Μεταφορών:
Αναφορικά με την ηλεκτροφόρτιση, καθιερώνεται η υποχρέωση εγκατάστασης νυχτερινού φωτισμού στις θέσεις ηλεκτροφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Βελτιώνεται έτσι η λειτουργικότητα και προσβασιμότητα των υποδομών, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στο σύστημαηλεκτροφόρτισης, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να εντοπίζουν και να χρησιμοποιούν τις θέσεις φόρτισης με μεγαλύτερη ευκολία και ασφάλεια, εξασφαλίζεται η ασφαλής χρήση των υποδομών κατά τις νυχτερινές ώρες καιη διαδικασία εναρμονίζεται με διεθνείς καλές πρακτικές.Ακόμα, δίνεται η δυνατότητα συνδυασμού παραδοσιακών πρατηρίων καυσίμων με σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και προβλέπονται υποδομές για μικτούς σταθμούς εξυπηρέτησης καυσίμων και ηλεκτροφόρτισης.
Καθιερώνεται η υπαγωγή συγκεκριμένων ειδικοτήτων τεχνιτών στην κατηγορία Τεχνίτη Οχημάτων Υψηλής Τάσης Κατηγορίας και προσδιορίζονται οι απαιτήσεις για την κατάρτιση, πιστοποίηση και εξειδίκευση των τεχνικών που θα εργάζονται σε ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα υψηλής τάσης.
Ορίζονται ειδικές προϋποθέσεις για τη στάθμευση ηλεκτρικών οχημάτων σε στεγασμένους και υπαίθριους χώρους στάθμευσης και συμπεριλαμβάνονται ρυθμίσεις για την εγκατάσταση και λειτουργία υποδομών φόρτισης στους συγκεκριμένους χώρους.
Το μητρώο καταγράφει όλα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα που εισέρχονται στη χώρα για κυκλοφορία, πριν από την ταξινόμησή τους. Με τη λειτουργία του ΜΕΜΟ, καταγράφονται με ακρίβεια και διαφάνεια όλα τα στοιχεία των εισαγόμενων μεταχειρισμένων οχημάτων, δημιουργείται μια ενιαία βάση δεδομένων για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα και οι αρμόδιες αρχές μπορούν να ασκούν καλύτερη εποπτεία και να εντοπίζουν παραβάσεις ή παρατυπίες.
Στον τομέα των Υποδομών, αναμένεται να επιτευχθεί η αποδοτικότερη εφαρμογή του θεσμού των προτύπων προτάσεων με απώτερο στόχο την επιτάχυνση της ωρίμανσης, δημοπράτησης και υλοποίησης σημαντικών έργων υποδομών με τη συμβολή του ιδιωτικού τομέα. Με τις προβλέψεις που εισάγονται, προς τον σκοπό της ασφάλειας δικαίου, διασαφηνίζονται ζητήματα που ανακύπτουντόσο κατά τη διαδικασία υποβολής των προτάσεων όσο και κατά την αξιολόγησή τους.
Συγχρόνως ρυθμίζονται ζητήματα συγκρότησης της Επιτροπής Αξιολόγησης Προτύπων Προτάσεων. Ειδικότερα, με την εφαρμογή του θεσμού των προτύπων προτάσεων μόνο στις συμβάσεις παραχώρησης έργου ή σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, επιδιώκεται να εξασφαλιστούν πόροι από τον ιδιωτικό τομέα για την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής, χωρίς να επιβαρυνθεί με έξοδα το Ελληνικό Δημόσιο, καθορίζεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία υποβάλλονται οι πρότυπες προτάσεις, εξορθολογίζεται η διαδικασία καταβολής και επιστροφής του παραβόλου σε περιπτώσεις απόρριψης της πρότασης, καθώς και οι διατάξεις για τη νέα σύνθεση της Επιτροπής.
Επιπλέον, με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου επιδιώκεται η διευκόλυνση της υποβολής και διεκπεραίωσης των αιτημάτων των επιχειρήσεων στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα ΟΠΣ ΜΗ.Τ.Ε., με σκοπό τη διαφανή και επικαιροποιημένη πληροφόρηση επί των στοιχείων καταλληλότητας και ικανότητας των εργοληπτικών και μελετητικών επιχειρήσεων, που συμμετέχουν στις διαγωνιστικές διαδικασίες ανάληψης δημοσίων συμβάσεων.
Η υλοποίηση του Έργου είναι απαραίτητη για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή του Σκαραμαγκά, όπου οι καθυστερήσεις υπερβαίνουν τα αποδεκτά επίπεδα σε καθημερινή βάση κατά τις ώρες αιχμής.Παράλληλα, το έργο θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή για μετακινήσεις από την Αττική Οδό προς τον Πειραιά και τα νοτιοδυτικά προάστια του λεκανοπεδίου, συμβάλλοντας στην αποσυμφόρηση της Λ. Κηφισού. Το έργο θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου τετραμήνου του 2025 και θα ολοκληρωθεί εντός τριετίας.
Με το επίπεδο εξυπηρέτησης που θα προσφέρει το έργο αυξάνεται η κυκλοφοριακή ικανότητα των επιμέρους οδικών συνδέσμων, αναβαθμίζονται υφιστάμενοι κόμβοι και δημιουργούνται νέοι ανισόπεδοι κόμβοι. Ειδικότερα:
Στόχοι της διαχειριστικής πολιτικής του χαρτοφυλακίου Δημοσίου Χρέους είναι:
Η εκδοτική πολιτική για το έτος 2025 θα εστιάζει:
Η EBRD είναι πολυμερής τράπεζα που προωθεί την ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα και την επιχειρηματική πρωτοβουλία σε 36 οικονομίες σε τρεις ηπείρους. Η Τράπεζα ανήκει σε 73 χώρες, περιλαμβανομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. Οι επενδύσεις στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιείται στοχεύουν στην ανάδειξη ανταγωνιστικών, ανθεκτικών (resilient), «πράσινων» οικονομιών με αποτελεσματική διαχείριση.
Παρά την αρνητική συγκυρία η Τράπεζα εξακολουθεί να βαθμολογείται με «tripleA», με σταθερή προοπτική και ως τέτοια επιβεβαιώθηκε και από τους τρεις μεγάλους οίκους αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας το 2022.
Οι ετήσιες επενδύσεις της τον ίδιο χρόνο (2022) ανήλθαν σε ύψος ρεκόρ (€13,1 δισ.) και περιλαμβάνουν 431 επενδυτικά έργα και δραστηριότητες και 81 συμφωνίες χρηματοδότησης εμπορίου στο πλαίσιο του προγράμματος διευκόλυνσης του εμπορίου.
Η Τράπεζα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα στον τομέα των υποδομών και μέχρι τον Μάϊο 2023, το συνολικό επενδυτικό της πρόγραμμα ανέρχεται στο ποσό των €7,0 δισ. περίπου, εκ των οποίων έχουν ήδη εκταμιευτεί €5,2 δισ. Τα αποτελέσματα αυτά, χωρίς αμφιβολία, καταδεικνύουν την EBRD ως ισχυρό εταίρο για την κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων, τόσο εγχώριων όσο και ξένων, και ως ισχυρό καταλύτη για τη ουσιαστική ανάκαμψη και προώθηση των επενδύσεων στη χώρα μας.
Επαναλειτουργία της δια ζώσης εξυπηρέτησης στα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) Αλεξανδρούπολης, Βέροιας, Ναυπλίου και Ρόδου…
Έκκληση για αίμα απευθύνει η Αιμοδοσία του Γ.Ν ΑΡΓΟΥΣ καθώς τα αποθέματά μας σε αίμα…
Σας προσκαλούμε να προσέλθετε στο Δημαρχιακό Κατάστημα στην αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου (Οδός Καποδιστρίου…
Χειροπέδες σε τέσσερις αστυνομικούς και 15 ιδιώτες για συμμετοχή σε εγκληματικές οργανώσεις που φέρονται να λάμβαναν χρήματα από οίκους ανοχής και…
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη ενεργοποιήσει την πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων και διευκρινίζει ότι όσοι…
Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας ζήτησε από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Δημήτριο Χούπη την…