Ο δημόσιος χώρος είναι πολύτιμος και δυσεύρετος. Φέτος συγκεντρώνεται η προσοχή ακριβώς σε αυτό το θέμα: στον «Διαμοιραζόμενο δημόσιο χώρο» (Shared Public Space). Είναι ακριβώς το μέγα ζητούμενο ενός σύγχρονου ορθολογικού αστικού χωρικού και συγκοινωνιακού σχεδιασμού για τη συνύπαρξη ανθρώπων και μεταφορικών μέσων με ασφάλεια, άνεση κι ανάλογη αισθητική. Ένας χώρος όπου προτάσσεται η ήπια κυκλοφορία χωρίς επικινδυνότητα, ηχορύπανση και ατμοσφαιρική επιβάρυνση. Ένας χώρος όπου θα ανασυστήνεται η πραγματική έννοια της γειτονιάς και της ανθρώπινης επικοινωνίας. Ένας χώρος αξιοβίωτος όπου θα προτεραιοποιούνται οι ανάγκες των πεζών και φιλόξενος για παιδιά και ηλικιωμένους.
Η παντοκρατορία της ιδιωτικής αυτοκίνησης με διαρκή απαίτηση κατάληψης και δέσμευσης πολύτιμου δημόσιου χώρου έχει επιφέρει τεράστιες παρενέργειες και αξίωση όλο και μεγαλύτερης διοχέτευσης δημόσιων πόρων στις οδικές υποδομές. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα στη χώρα μας με το απελπιστικό φαινόμενο της κυκλοφοριακής ασφυξίας των πόλεων και τα πολύπλευρα (οικονομικά, συγκοινωνιακά κλπ.) προβλήματα που έχουν βάναυσα υποβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Η δημιουργία λοιπόν προϋποθέσεων για προσβασιμότητα παντού με άρτια δημόσια συγκοινωνία πρέπει να αποτελέσει κεντρική πολιτική στον σχεδιασμό των πόλεων. Επιπλέον όμως, πέραν πολλών άλλων ενεργειών, για τον απεγκλωβισμό από την αδράνεια της αυτοκινητολαγνείας χρειάζεται και πολιτική παιδείας για αλλαγή νοοτροπίας στις μετακινήσεις καθώς και ανάλογης κυκλοφοριακής και γενικότερης περιβαλλοντικής αγωγής. Αυτό πρέπει να αρχίσει άμεσα από το Νηπιαγωγείο και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με την ίδια λογική, θεωρούμε λοιπόν χρήσιμη και την επαναλειτουργία ή ακόμα ίσως κι επέκταση ακόμα σε κάποια τμήματα, των διαδρόμων του παλιού σιδηροδρόμου Πελοποννήσου εντός των πόλεων. Πολλά τμήματά του ήδη διέρχονται μέσα από τον αστικό ή τον προαστιακό ιστό των πόλεων προδιαγράφοντας τη δυνητική επαναλειτουργία του.
Για άλλη μια φορά καλούμε λοιπόν την Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου αλλά και τις Δημοτικές Αρχές να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Να συνεργαστούν και να αξιώσουν από την κεντρική κυβέρνηση την προώθηση της αναγκαίας πολιτικής για τη διάσωση κατ’ αρχήν της γραμμής και την πολύπλευρη αξιοποίησή της ως βαρύτιμης κληρονομιάς της περιοχής μας.
Για το Κίνημα Διάσωσης – Επαναλειτουργίας Σιδηροδρόμου Πελοποννήσου
Κωνσταντίνος Μπρούσαλης
Στη Νέα Κίο αύριο ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Aύριο 22.11.2024 στις 13:00…
Ο Ac3 (Argolis Classic Car Club) συνδιοργανώνει με τον ΔΗΜΟ Άργους Μυκηνών με επίκεντρο την…
Η Κηφισιά υποδέχεται τον Παναργειακό για την 10η αγωνιστική της Super League 2. Ο αγώνας…
Στην πόλη του Ναυπλίου πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων Πέμπτη…
Η επιχείρηση ΜΗΤΡΟΣΥΛΗΣ Α.Ε. , που δραστηριοποιείται στο χώρο των εξαγωγών φρέσκων φρούτων, στα πλαίσια της…
Ανάκληση μη ασφαλών τροφίμων: ζάχαρη λευκή κρυσταλλική και ζάχαρη καστανή από ζαχαροκάλαμο - ύπαρξη ξένων…