ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Υποχρεωτικές αλλαγές στα αυτοκίνητα από την Δευτέρα – θα πρέπει να διαθέτουν νέα δεδομένα

Ο Κανονισμός 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019 δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 16 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς.

Αυτός αφορά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας με τη σταδιακή ενσωμάτωση στα καινούργια αυτοκίνητα συστημάτων που θα προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο. Μεταξύ άλλων, στον Κανονισμό προβλεπόταν και η ύπαρξη του συστήματος Intelligent Speed ​​Assist (ISA), το οποίο να ενημερώνει τον οδηγό ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute

Σε αυτόν έχει οριστεί ότι από τις 7 Ιουλίου 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε. είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όταν αυτό συμβαίνει.

Ο Κανονισμός ορίζει τέσσερις επιλογές προειδοποίησης του οδηγού από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για την ενσωματώνουν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.

Αυτές είναι: Η κλιμακωτή ακουστική προειδοποίηση, η κλιμακωτή προειδοποίηση δόνησης, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας.

Οι δύο πρώτες επιλογές ανατροφοδότησης δεν παρεμβαίνουν άμεσα, αλλά παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις (πρώτη οπτική και, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από τον οδηγό, καθυστερημένη ακουστική/δονητική προειδοποίηση), οι οποίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες σε διάρκεια για να αποφευχθεί η πιθανή ενόχληση του οδηγού.

Η τρίτη βασίζεται στη δύναμη ανάδρασης του δεξιού πεντάλ, δηλαδή θα ωθήσει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πίσω για να τον ευαισθητοποιήσει οδηγό και να τον βοηθήσει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος. Αυτός, μπορεί να αγνοήσει την προτροπή του συστήματος ISA πατώντας περισσότερο το πεντάλ εάν κρίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος.

Το σύστημα θα λαμβάνει δεδομένα τόσο από το GPS όσο και από την κάμερα ανάγνωσης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Αρχικά, ο Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος κατά τη διαδρομή. Όμως, θα πρέπει να τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα κάθε φορά που αυτός ξεκινά για μια νέα μετακίνηση.

 

Argonafplia.gr

Πρόσφατα

Το πιο γιορταστικό Pre Christmas Party έγινε απόψε στο Άργος

Το πιο δυνατό Pre Christmas Party της πόλης με τις καταπληκτικές μουσικές επιλογές και το…

6 ώρες πριν

Άργος: Προαύλια σχολείων λειτουργήσουν ως χώροι στάθμευσης τις εορταστικές ημέρες

Ο Δήμος Άργους – Μυκηνών στο πλαίσιο των εορταστικών ημερών, ενημερώνει τους πολίτες και τους…

6 ώρες πριν

Μαθητές του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας επισκέφθηκαν τα Γηροκομεία Άργους και Ναυπλίου

Όλοι γνωρίζουμε ότι Χριστούγεννα δεν είναι μόνο τα φωτεινά λαμπιόνια, τα στολισμένα δέντρα με τα…

6 ώρες πριν

Παναργειακός-Αστέρας Τρίπολης Β’ 1-2 (φωτο)

O Asteras Aktor Β΄ πέρασε νικηφόρα από το Άργος επικρατώντας 2-1 τον Παναργειακό και τον…

7 ώρες πριν

«Το Πνεύμα των Χριστουγέννων» απόλαυσαν μικροί και μεγάλοι στο Άργος

Το κλασικό παιδικό έργο του Κάρολου Ντίκενς, «Το Πνεύμα των Χριστουγέννων» είχαν την χαρά να…

1 ημέρα πριν

Ασταμάτητος ο Διομήδης Άργους κόντρα στον Ολυμπιακό – Πρόκριση για τα Προημιτελικά

Ασταμάτητος ο Διομήδης Άργους κόντρα στον Ολυμπιακό/Όμιλος Ξυνή. Στην φάση των 16 του Κυπέλλου Ανδρών…

1 ημέρα πριν