ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Υποχρεωτικές αλλαγές στα αυτοκίνητα από την Δευτέρα – θα πρέπει να διαθέτουν νέα δεδομένα

Ο Κανονισμός 2019/2144 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Νοεμβρίου 2019 δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις 16 Δεκεμβρίου εκείνης της χρονιάς.

Αυτός αφορά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας με τη σταδιακή ενσωμάτωση στα καινούργια αυτοκίνητα συστημάτων που θα προειδοποιούν τον οδηγό για ενδεχόμενο κίνδυνο. Μεταξύ άλλων, στον Κανονισμό προβλεπόταν και η ύπαρξη του συστήματος Intelligent Speed ​​Assist (ISA), το οποίο να ενημερώνει τον οδηγό ότι έχει ξεπεράσει το όριο ταχύτητας που αναγράφεται στις πινακίδες κυκλοφορίας.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute

Σε αυτόν έχει οριστεί ότι από τις 7 Ιουλίου 2024 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε. είναι υποχρεωτικό να διαθέτουν στον βασικό εξοπλισμό τους το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποίησης για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας όταν αυτό συμβαίνει.

Ο Κανονισμός ορίζει τέσσερις επιλογές προειδοποίησης του οδηγού από τις οποίες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μία από αυτές για την ενσωματώνουν στον εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους.

Αυτές είναι: Η κλιμακωτή ακουστική προειδοποίηση, η κλιμακωτή προειδοποίηση δόνησης, η απτική ανατροφοδότηση μέσω του πεντάλ επιτάχυνσης και η λειτουργία ελέγχου ταχύτητας.

Οι δύο πρώτες επιλογές ανατροφοδότησης δεν παρεμβαίνουν άμεσα, αλλά παρέχουν μόνο προειδοποιήσεις (πρώτη οπτική και, εάν δεν υπάρξει ανταπόκριση από τον οδηγό, καθυστερημένη ακουστική/δονητική προειδοποίηση), οι οποίες πρέπει να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες σε διάρκεια για να αποφευχθεί η πιθανή ενόχληση του οδηγού.

Η τρίτη βασίζεται στη δύναμη ανάδρασης του δεξιού πεντάλ, δηλαδή θα ωθήσει απαλά το πόδι του οδηγού προς τα πίσω για να τον ευαισθητοποιήσει οδηγό και να τον βοηθήσει να μειώσει την ταχύτητα του οχήματος. Αυτός, μπορεί να αγνοήσει την προτροπή του συστήματος ISA πατώντας περισσότερο το πεντάλ εάν κρίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος.

Το σύστημα θα λαμβάνει δεδομένα τόσο από το GPS όσο και από την κάμερα ανάγνωσης ρυθμιστικών πινακίδων κυκλοφορίας που διαθέτει το αυτοκίνητο. Αρχικά, ο Κανονισμός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να παρέχουν στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης του συγκεκριμένου συστήματος κατά τη διαδρομή. Όμως, θα πρέπει να τίθεται ξανά σε λειτουργία αυτόματα κάθε φορά που αυτός ξεκινά για μια νέα μετακίνηση.

 

Argonafplia.gr

Πρόσφατα

Με 647.000€ επιχορηγείται ο Δήμος Άργους – Μυκηνών

Με 647.000€ επιχορηγείται ο Δήμος Άργους – Μυκηνών. Η ανακοίνωση: Με απόφαση του Υπουργείου Εσωτερικών…

4 ώρες πριν

Ε.Π.Σ. Αργολίδας: Aνοικτές προπονήσεις για την προεπιλογή των Προεθνικών Ομάδων

Aνοικτές προπονήσεις για την προεπιλογή των Προεθνικών Ομάδων της Ε.Π.Σ. Αργολίδας. Την Δευτέρα,23/9/2024 και ώρα…

5 ώρες πριν

ΕΟΦ: Προσοχή ανάκληση σε μη ασφαλές συμπληρώματα διατροφής

Ανάκληση σε μη ασφαλές συμπληρώματα διατροφής έκανε ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων. Ανακοίνωση για την απαγόρευση…

5 ώρες πριν

Συνεχίζονται οι αστυνομικές επιχειρήσεις σε κοινότητες Άργους και Ναυπλίου

Συνεχίζονται οι αστυνομικές επιχειρήσεις σε κοινότητες Άργους και Ναυπλίου. Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε στην Αργολίδα.…

9 ώρες πριν

“Κολυμπώντας και ΕΛΠί-ΖωΝΤΑΣ” από το Λεωνίδιο στο Ναύπλιο για τα παιδιά με καρκίνο

“Κολυμπώντας και ΕΛΠί-ΖωΝΤΑΣ”: Σε 3 ημέρες θα πραγματοποιηθεί μία σημαντική δράση που σκοπό έχει την…

9 ώρες πριν

Άργος: Σύλληψη 18χρονου από την Ο.Π.Κ.Ε. για ναρκωτικά

Σύλληψη 18χρονου από την Ο.Π.Κ.Ε. για ναρκωτικά στο Άργος. Συνελήφθη ένα (1) άτομο για ναρκωτικά…

13 ώρες πριν