ΑΡΓΟΝΑΥΠΛΙΑ

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου: Πρόσκληση για προτάσεις εισηγήσεων για συμμετοχή στο επιστημονικό συνέδριο στο Ναύπλιο

Το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σας προσκαλεί να υποβάλετε προτάσεις εισηγήσεων για συμμετοχή στο επιστημονικό συνέδριο με τίτλο:

«Οικο-Βιο-Λογίες: Άνθρωπος και Περιβάλλον στις Παραστατικές και Άλλες Τέχνες». 
To συνέδριο θα διεξαχθεί στο Ναύπλιο, 31 Μαΐου -2 Ιουνίου 2023. Υποβολή προτάσεων στην ηλεκτρονική διεύθυνση: DTSconf23@gmail.com. Έως τις 5 Απριλίου 2023
Τα τελευταία χρόνια η τάση της θεωρίας είναι να ερμηνεύει τον Άνθρωπο – όπως έχει διαμορφωθεί στη δυτική σκέψη από το Διαφωτισμό και εξής – ως το αντίπαλο δέος ή, ακόμη πιο πολεμικά, ως τον εχθρό του Περιβάλλοντος (της φύσης που δεν περιλαμβάνει ανθρώπινη δραστηριότητα). Μια ανάγνωση που δεν φαίνεται να είναι λανθασμένη ούτε υπερβολική αν σκεφτεί κανείς ότι «βρισκόμαστε στο +1» όσον αφορά στην καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος (με υπαιτιότητα του ανθρώπου) και τη δυστοπία που αυτή επιφυλάσσει σε μας τους ανθρώπους.
Οι (παραστατικές) τέχνες αποτελούν ένα προνομιακό πεδίο για να (ξανα)σκεφτούμε την αμφίδρομη σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος – αλλιώς, μιας οικολογίας της οποίας ο άνθρωπος μοιάζει να έχει χάσει τον έλεγχο και μιας βιολογίας που «ανέχεται» τον άνθρωπο ως μέρος της. Η συνθήκη αυτή είναι βεβαίως περίπλοκη – και ακριβώς αυτή την περιπλοκότητα επιθυμεί να διερευνήσει το συμπόσιο.
Κάποια από τα ερωτήματα που τίθενται και εμπλουτίζονται από τη διατομή των παραστατικών με τις άλλες τέχνες και επιστήμες του «ανθρώπου» είναι τα εξής:- Πώς οι παραστατικές τέχνες απαντούν ή αντιδρούν απέναντι στις σύγχρονες οικολογικές προκλήσεις;- Πώς μπορούμε να σκεφτούμε την «ανθρώπινη δημιουργία» ως «οικολογία»;- Πώς να εντάξουμε «τη βιολογία» σήμερα – μετά τον (από)δομισμό και μετά τη μετα-αποικιακή κριτική – σε μια σφαίρα «συμφιλίωσης» με ό,τι δεν είναι μέρος της; – Πώς προσλαμβάνει το πεδίο των (παραστατικών) τεχνών τις έννοιες της «σκοτεινής οικολογίας» (Τίμοθι Μόρτον) και του «μετά-ουμανισμού» (Ρόζι Μπραϊντότι) στην Ανθρωπόκαινο εποχή; – Μπορούμε να «διαβάσουμε» τις ακτιβιστικές δράσεις για το περιβάλλον με όρους δημιουργίας; Τι θα μπορούσε να μας προσφέρει μια τέτοια ανάγνωση;Προτεινόμενοι θεματικοί άξονες του συνεδρίου: • Οι έννοιες του «οίκου» και του «βίου» • Το οικείο και το ξένο (με όρους βιολογίας-οικολογίας) • Τοποειδική περφόρμανς/ εγκατάσταση/ δράση, συνύπαρξη/ διάδραση ανθρώπου-περιβάλλοντος• Κριτική της δημιουργίας • Μετα-ουμανιστικές σπουδές και νέος ανθρωπισμός• Τοπίο και δράμα/ παράσταση • Ηθική του υποκειμένου στις τέχνες και την σκέψη• Ουτοπία/ δυστοπία/ ετεροτοπία (σε συνάρτηση με τη σχέση ανθρώπου-περιβάλλοντος)
****CALL FOR PAPERSfor the 20th Anniversary Conferenceof the Department of Theatre StudiesSchool of Fine ArtsThe University of the PeloponneseEco-Bio-logies:Humanity and the Environment in Performing and Other Arts31 May – 2 June 2023, Nafplio, Greece.Recent theory tends to interpret the human, drawing upon notions developed in Western thought since the Enlightenment, as the opposite or even as the enemy of the environment, of nature which excludes human activity.
This reading is not false or exaggerated by any means if one considers that we are past the point of no return concerning the destruction of natural environment and much closer to the dystopia that this development entails for us humans. (Performing) Arts is a privileged field in the context of which one can rethink the relation between humanity and the environment – in other words, the relation between an ecology which seems to have escaped human responsibility and a biology which seems to tolerate human as its part. This condition is obviously complex, and we would like to focus on this complexity at the symposium. Possible subjects for discussion are the following:- How do the performing arts react or respond to the current ecological challenges?- How is it possible to think “human creation” as “ecology”?- How can one rethink “biology” as “reconciled” with what is not part of it, especially after post-structuralism and postcolonial critique?- How do (performing) arts conceive of “Dark Ecology” (Timothy Morton) and the “Posthuman condition” (Rosi Braidotti) in the Anthropocene?-
Radical activism and performance: How do they communicate?Some subjects of interest include: • The notions of “oikos” and “bios”• The “familiar” and the “unfamiliar” (within the realm of biology and ecology)• Site-specific performance/ installation/ action, co-existence/ ethical interaction between human and environment • Creation criticism• “Critical posthumanities” and “New Humanism”• Landscape and drama/ performance• Ethics of the human subject• Utopia/ dystopia/ heterotopia (in terms of the relation between human and environment).Please submit a 300-word abstract and a paragraph-long CV by 5 April 2023 to the e-mail address: DTSconf23@gmail.com.
Argonafplia.gr

Πρόσφατα

Άργος: Σύλληψη 54χρονου για παράβαση της νομοθεσίας όπλων

Σύλληψη 54χρονου στο Άργος για παράβαση της νομοθεσίας όπλων. Συνελήφθη ένα (1) άτομο για παράβαση…

41 λεπτά πριν

ΔΥΠΑ Voucher 400€: Ξεκίνησε η επιλογή προγραμμάτων για εργαζόμενους ιδιωτικού τομέα

Ξεκίνησε την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, η επιλογή προγραμμάτων κατάρτισης πράσινων δεξιοτήτων από τους ωφελούμενους-εργαζόμενους στην…

1 ώρα πριν

Αποχή δικηγόρων που παρέχουν δωρεάν νομική συνδρομή σε αιτούντες άσυλο

Αποχή δικηγόρων που παρέχουν δωρεάν νομική συνδρομή σε αιτούντες άσυλο. H Συντονιστική Επιτροπή της Ολομέλειας…

1 ώρα πριν

ARTIVA 10o Διεθνές χορωδιακό φεστιβάλ 7-8-9-10-11 Νοεμβρίου 2024 στο Ναύπλιο

ΜΑΡΙΛΕΝΑ ΝΑΥΠΛΙΟ. ARTIVA 10ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΧΟΡΩΔΙΑΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ 7-8-9-10-11 Νοεμβρίου 2024 Ξεκινάμε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου.…

2 ώρες πριν

Αναγγελία θυελλωδών ανέμων από το λιμεναρχείο Ναυπλίου

1.-Ανακοινώνεται ότι σύμφωνα με το από 05-11-2024/0400 UTC ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ ΕΜΥ, για το ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ…

2 ώρες πριν

Ακρόαση του ορισθέντος επιτρόπου Απόστολου Τζιτζικώστα στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του ΕΚ

Τη Δευτέρα το βράδυ, η Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του ΕΚ έθεσε ερωτήματα στον Απόστολο…

3 ώρες πριν