Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΑργολίδα: Μήπως η σπατάλη είναι πλευρά που αποσιωπούμε; ... αναρωτιέται ο Μπάμπης...

Αργολίδα: Μήπως η σπατάλη είναι πλευρά που αποσιωπούμε; … αναρωτιέται ο Μπάμπης Αντωνιάδης

Μιλάμε για το έργο οδικής σύνδεση της Αργολίδας με το Εθνικό Οδικό Δίκτυο στα Δερβενάκια.

Υπέγραψε  χθες 6/7/20021  ο Περιφερειάρχης Παναγιώτης Νίκας την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Προϋπολογισμός  48.800.000 €. Στις δηλώσεις ανέφεραν ότι πολύ σύντομα το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί και θα ξεκινήσει η εκτέλεσή του.Το έργο  περιλαμβάνει την κατασκευή τετράιχνου αυτοκινητόδρομου μήκους 7 000 μέτρων, που μέσω δύο μικρών τούνελ, μίας γέφυρας και μικρότερων τεχνικών έργων θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο Α7 από την έξοδο προς Νεμέα – Ναύπλιο μέχρι το δρόμο των Αρχαιοτήτων.

Ας δούμε λίγο το έργο:

Με την σημερινή χάραξη η απόσταση είναι περίπου 7.800 μέτρα και με τον προτεινόμενο δρόμο θα γίνει η απόσταση 7.000 μέτρα. Δηλαδή θα έχουμε ένα κέρδος 800 μέτρων. Φυσικά ο δρόμος θα είναι περισσότερο ασφαλής. 

Το έργο το 2010 είχε προϋπολογιστεί  28.000.000 €. Η αρχική μελέτη είχε προϋπολογισμό 22.000.000 € και η αλλαγή του κόστους κατά 6.000.000 ευρώ περισσότερα από τον αρχικό προϋπολογισμό έγινε για την κατασκευή σήραγγας 250 μέτρων περίπου ώστε να βελτιωθεί η  εικόνα που θα παρουσιάσει το τοπίο.

Δηλαδή το ίδιο έργο ξεκίνησε το 2008 από 22.000.000 € πήγε το 2010 στα 28.000.000 € και θα δημοπρατηθεί το 2021 στα 48.800.000 € !!!!!!!!! Χωρίς καμία αλλαγή στον σχεδιασμό, το έργο προϋπολογιστικά εκτινάχθηκε από τα 28.00.000 € στα 48.800.000 € σε 10 χρόνια.

Δηλώθηκε μάλιστα ότι δεν θα υπάρχουν διόδια ενώ σε δίκη μου ερώτηση στον κ. Νίκα πριν από μερικούς μήνες είχε απαντήσει ότι δεν υπάρχει οδικό έργο που να μην υπάρχουν διόδια…..

Ο χρόνος που θα εξοικονομηθεί από την νέα χάραξη δεν θα είναι πάνω από τρία (3) λεπτά.

Γιατί δεν το είδαμε διαφορετικά.

Στο δίκτυο που σήμερα υπάρχει δεν θα μπορούσαν με λιγότερα χρήματα να γίνουν παρεμβάσεις;  Τα οδικά ατυχήματα δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν με την βελτίωση της υπάρχουσας χάραξης, (είναι εφικτό στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου) ώστε  να υπάρχουν ανοίγματα για βοηθητικές λωρίδες, καλύτερες κλίσεις στις απότομες στροφές,  καλύτερη σήμανση και φωτισμός κ.λπ.

Γιατί πρέπει να καταστρέψουμε ένα εξαιρετικής ομορφιάς τοπίο;  Αξίζει τον κόπο και το κόστος για τρία λεπτά λιγότερου χρόνου;

Τέλος δεν ξέρω κανένα που να μην επιλέγει την Αργολίδα επειδή υπάρχουν τα 7.000 μέτρα στα Δερβενάκια.

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ