Η Ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι η έκδοση των παραστατικών μίας επιχείρησης με ηλεκτρονικό τρόπο. Για να γίνει αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να διαθέτει το κατάλληλο λογισμικό το οποίο θα επιτρέπει την ηλεκτρονική έκδοση των παραστατικών, και τη διαβίβασή τους στην πλατφόρμα MyDATA της Α.Α.Δ.Ε, λαμβάνοντας μεταξύ άλλων και το Μοναδικό Αριθμό Καταχώρησής του (Μ.ΑΡ.Κ).
Ουσιαστικά, με την ηλεκτρονική τιμολόγηση καταργείται η εκτύπωση χάρτινων εντύπων τιμολογίων και η έκδοση των παραστατικών, πλέον, γίνεται αυτοματοποιημένα. Αφορά τη διαδικασία της άυλης ηλεκτρονικής αποστολής των τιμολογίων μίας επιχείρησης προς τους πελάτες της ή αντίστροφα την ηλεκτρονική παραλαβή των τιμολογίων από τους προμηθευτές της.
Στην Ελληνική αγορά, η έννοια της ηλεκτρονικής τιμολόγησης έχει αρχίσει να πρωτοεμφανίζεται από το 2006, όπου και θεσμοθετήθηκε φορολογικά και οι επιχειρήσεις είχαν αρχίσει, σιγά σιγά, να την εφαρμόζουν μέσω παρόχου υπηρεσιών ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Από τον Αύγουστο του 2019, η Α.Α.Δ.Ε., με την πρώτη, τότε, έκδοση της πλατφόρμας MyDATA, είχε προβλέψει ότι ένας από τους τέσσερεις τρόπους διαβίβασης των δεδομένων των συνόψεων των παραστατικών στην πλατφόρμα ήταν και η διαβίβαση των δεδομένων των συνόψεων των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τους παρόχους Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και Πληροφόρησης.
Η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση δεν περιορίζεται μόνον στα απαραίτητα συνοδευτικά πώλησης, αλλά αφορά όλα τα εκδιδόμενα έγγραφα, μέσα από τα συστήματα ERP, μεταξύ δύο εμπορικών εταίρων: προσφορές, παραγγελίες, εντολές αγοράς, κλπ.
Αξίζει να σημειώσουμε πως κάποιες επιχειρήσεις διαθέτουν τη δική τους εσωτερική διαδικασία Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης. Όμως, πολλές άλλες αξιοποιούν τη λύση outsourcing, δηλαδή τη συνεργασία με Παρόχους Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης για την υλοποίηση και υποστήριξη διαδικασιών Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης και στην αρχειοθέτηση σε εξωτερικούς servers ή στο cloud.
H χρησιμότητα και τα Πλεονεκτήματα της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης
Η Ηλεκτρονική Τιμολόγηση δίνει τη δυνατότητα σε μία επιχείρηση να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται την αποστολή/λήψη των παραστατικών με τους πελάτες και τους προμηθευτές της, με μεγαλύτερη ασφάλεια, έλεγχο και ευελιξία.
Συγκεκριμένα, τι επιτυγχάνεται:
Το όφελος για το Κράτος είναι μεγάλο, καθότι πλέον μπορεί να έχει την πραγματική εικόνα της επιχείρησης ,όσον αφορά τις συναλλαγές που πραγματοποιεί, ώστε να ελέγξει και να πατάξει φαινόμενα φοροδιαφυγής και διαφθοράς.
Επίσης, μια σειρά από άλλα πλεονεκτήματα, λόγω της ψηφιακής φύσης της διαδικασίας, είναι τα εξής:
αρχειοθέτηση, αναζήτηση, εξαγωγή στατιστικών στοιχείων, άμεση εικόνα εσόδων/εξόδων, επικοινωνία με το σύστημα ERP.
Συνοψίζοντας, τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την χρήση της Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης για τις επιχειρήσεις, είναι:
Την παρουσίαση του ψηφοδελτίου έκανε σήμερα ο υποψήφιος Πρόεδρος με την Επιμελητηριακή Παράταξη "Αναπτυξιακή Δύναμη"…
Η Ελλάδα είναι για πολλούς ένας ονειρεμένος προορισμός διακοπών. Αλλά πόσο ελκυστική είναι για μόνιμη…
Η ομάδα του Άργους πανηγύρισε την δύσκολη νίκη απέναντι στην ομάδα του Ιωνικού με 29-26…
Επικράτησε του Παναργειακού η Ηλιούπολη με 1-0, σε έναν αγώνα γεμάτο ένταση, δυνατές φάσεις για…
Σε διαγραφή του Αντώνη Σαμαρά σύμφωνα με το protothema.gr προχώρησε το κυβερνών κόμμα μετά τη…
Αναγγελία θυελλωδών ανέμων από το Λιμεναρχείο Ναυπλίου σήμερα Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2024. 1.-Ανακοινώνεται ότι σύμφωνα…