ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ

Τι ισχύει τελικά με την επιστροφή των χρημάτων των επιβατών για τις ακυρωθείσες πτήσεις λόγω Covid-19;

Με αφορμή τα πολλά ερωτήματα και τις καταγγελίες που έχουμε δεχτεί ως Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση των πτήσεων λόγω της πανδημίας του COVID-19 και με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών να παραμένουν ανεκπλήρωτα, για την ενημέρωση του επιβατικού κοινού αναφέρουμε ότι:

Σύμφωνα με διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα 25/2 έως και τις 30/9/2020, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Διαβάστε ολόκληρη τη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (61° Άρθρο) εδώ.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε κατά τις συναλλαγές σας μπορείτε να επικοινωνείτε με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Τel :210-8817730

• Web: www.eeke.gr

• e-mail: info@eeke.gr

Argonafplia.gr (NT)

Πρόσφατα

Ετοιμάζουν να κάψουν τον Βαραββά στην Νέα Κίο Άργους

Ένα έθιμο που έρχεται από την Κίο της Μικράς Ασίας αναβιώνει κάθε χρόνο Μεγάλη Παρασκευή…

1 ώρα πριν

Πρόεδρος ΕΑΣ Αργολίδας: Σύγχυση για το ζήτημα των επιδοτήσεων (βίντεο)

Σύγχυση επικρατεί στον αγροτικό κόσμο της χώρας με τις επιδοτήσεις. Ο κ. Αντωνόπουλος, πρόεδρος ΕΑΣ…

15 ώρες πριν

Διενέργεια άσκησης αντιμετώπισης δασικής πυρκαγιάς μεγάλης έκτασης με την κωδική ονομασία «ΔΙΑ ΠΥΡΟΣ 2024 στην Αργολίδα

Από τη Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομού Αργολίδας ανακοινώνεται ότι, την Πέμπτη 16-05-2024 και ώρα έναρξης…

19 ώρες πριν

Συσσίτιο Ευαγγελίστριας Ναυπλίου: Γεύματα Αγάπης ενόψει του Πάσχα (βίντεο)

Το συσσίτιο της Ευαγγελίστριας Ναυπλίου «Γεύματα Αγάπης» για 15η χρονιά βρίσκεται δίπλα σε όλους όσους…

19 ώρες πριν

Ο εκπαιδευμένος σκύλος “CRUYFF” βρήκε δηλητηριασμένα δολώματα στο Σκαφιδάκι του Δήμου Άργους-Μυκηνών

Ως μέλος της Δημοτικής Κοινότητας Σκαφιδακίου νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω το Δ.Σ. του κυνηγετικού…

21 ώρες πριν

Βάψε τα πασχαλιάτικα αυγά σου χωρίς χημικά και βαφές

Το Πάσχα είναι εδώ και σου χτυπάει τη πόρτα. Το σπίτι θα μοσχομυρίσει από σπιτικά…

1 ημέρα πριν