Ενημερώσεις από την «Ελπίδα Ζωής» στα δημοτικά σχολεία της Αργολίδας

- Advertisement -

Συνεχίζει τις ενημερώσεις-παρεμβάσεις της το Κέντρο «Ελπίδα Ζωής» στα σχολεία της Αργολίδας.

- Advertisement -

 

Στο πλαίσιο αυτό και συνεχίζοντας την συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Τολού, για την φετινή σχολική χρονιά, το Κέντρο πραγματοποίησε  παρέμβαση, την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020, για τους μαθητές της Δ τάξης με θέμα «Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μου».

Είναι μια βραχύχρονη παρέμβαση διάρκειας δυο μαθητικών ωρών με στόχο την καλλιέργεια θετικής εικόνας εαυτού και την αντιμετώπισή του άλλου με σεβασμό. Επίσης στοχεύει στην αναγνώριση και έκφραση των στοιχείων της προσωπικής  ταυτότητας, στην κατανόηση πως κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός και έχει ξεχωριστή ιστορία, χαρακτηριστικά και ενδιαφέροντα.

Μέσα από ιστορίες ζωής, βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδια, οι μικροί μαθητές ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, ξανά.

Την παρέμβαση υλοποίησε η Δέσποινα Μάρκου- κοινωνική λειτουργός.

 

Στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αδριανού

Συνεχίζοντας την συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αδριανού,  πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου μια ακόμα παρέμβαση, για τους μαθητές της Α τάξης, αυτή την φορά  με θέμα «Εγώ; Εσύ; Ή μήπως εμείς;».

Οι μαθητές  μέσα από παραμύθι, παιχνίδια και δημιουργικές δραστηριότητες μίλησαν για την διαφορετικότητα, αναγνώρισαν τις δικές τους ικανότητες και επιβράβευσαν τους συμμαθητές τους για τις ικανότητες τις οποίες τους αναγνωρίζουν.

Πήραν μηνύματα σε σχέση με  τη μοναδικότητα την δική τους και των άλλων. Είδαν πως η συνεργασία μας κάνει χαρούμενους και δημιουργικούς και τελικά μας προσφέρει από όσα συνήθως πιστεύουμε.

Την ευθύνη για την υλοποίηση της παρέμβασης είχε η Ιωάννα Καββεζού- κοινωνική λειτουργός.

 

Στο Δημοτικό Σχολείο Αφων Μαλτέζου

Την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου, υλοποιήθηκε για τους μαθητές του Ε1 μαθητικού τμήματος μια βραχεία παρέμβαση με θέμα «Μεγαλώνω και Αλλάζω».

Στα πλαίσια ενός μαθητικού δίωρου γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές την φυσιολογικότητα των αλλαγών ως διαδικασία που αφορά όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Επίσης να αναγνωρίσουν και αποδοθούν του διαφορετικού ρυθμού
ανάπτυξης και εξέλιξης σε κάθε άνθρωπο. Τέλος να εκφράσουν τα συναισθήματα που τους προκαλεί η διαδικασία ανάπτυξης για τον ίδιο τους τον εαυτό.

Την παρέμβαση υλοποίησε το στέλεχος του Κέντρου Βασιλική Γεωργιλά- κοινωνική λειτουργός.

 

Στο Δημοτικό Σχολείο Τολού

Στο Δημοτικό Σχολειό Τολού, υλοποιήθηκε ένα βραχύχρονο πρόγραμμα, με θέμα «Ξέρω ποιος είμαι, ξέρω τι νιώθω… είμαι εγώ», για τους μαθητές της Α τάξης , στις 14, 15 ΚΑΙ 20 Ιανουαρίου 2020.
Οι μικροί μαθητές μέσα από παραμύθια, ζωγραφική, παιχνίδια, κατασκευές και άλλες βιωματικές δραστηριότητες είχαν την ευκαιρία να επεξεργαστούν θέματα, που αφορούν τον εαυτό τους αλλά και τη σχέση τους με τους άλλους.

Το πρόγραμμα διάρκειας τριών δίωρων συναντήσεων στοχεύει στην βιωματική εκμάθηση προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε τη σημασία της μοναδικότητας του καθενός αλλά και την αποδοχή της διαφορετικότητας. «Είμαστε διαφορετικοί αλλά μπορούμε να συνεργαστούμε και να λειτουργήσουμε ως ομάδα». Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τη σημασία της αναγνώρισης και της έκφρασης των συναισθημάτων, δίνοντας έμφαση στα «δύσκολα» συναισθήματα και στους τρόπους διαχείρισης, στην ποικιλία και τις αιτίες που μας τα προκαλούν. Τέλος τα παιδιά αναζήτησαν στον εαυτό τους και στους άλλους δυνατά στοιχεία σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της θετικής εικόνας εαυτού.

Τις συναντήσεις με τους μαθητές πραγματοποίησε η Αγγελική Μπαβέλλα- ψυχολόγος.

 

- Advertisement -
 

________________