Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ναυπλίου για το σχολικό έτος 2019-20, περιλαμβάνουν: παραμύθια, περιβαλλοντική εκπαίδευση, θεατροπαιδαγωγικά προγράμματα, εφηβεία και αυτονόμηση, τοπικής ιστορίας και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία και προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα Προγράμματα, οι ημερομηνίες και οι ώρες υλοποίησής τους, με την Υπεύθυνη των Εκπ/κών Προγραμμάτων κ. Ελένη Κριεμάδη στο τηλέφωνο: 27520 27256 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 – 14:00) ή στο email: edu [AT] vivl-nafpl.arg.sch.gr.
Τα προγράμματα είναι:
Α΄. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ – Πρόγραμμα από τις Παραμυθούδες του Ναυπλίου
Απευθύνονται: Νηπιαγωγείο, Α’, Β’, Γ’ Δημοτικού
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιείται ημέρα Πέμπτη)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | ΜΑΡΤΙΟΣ | ΑΠΡΙΛΙΟΣ |
07/11/2019 21/11/2019 | 05/12/2019 19/12/2019 | 16/01/2020 23/01/2020 | 13/02/2020 27/02/2020 | 12/3/2020 26/3/2020 | 09/4/2020 |
Ένα παραμύθι που θα μας ταξιδέψει στον άγνωστο κόσμο των χαρισμάτων που κρύβονται μέσα στους ήρωες. Μια παραμυθοδιαδρομή που θα μας φανερώσει ότι αυτό που βλέπουμε εξωτερικά δεν είναι πάντα αρκετό για να γνωρίσουμε ένα φίλο.
Σκοπός του προγράμματος: Τα παραμύθια έχουν σκοπό την ανάπτυξη της φαντασίας. Μιλάνε με εικόνες και βοηθάνε τα παιδιά να ελευθερώσουν τη φαντασία τους και να ταξιδέψουν εκεί που δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, αλλά ένα περιβάλλον που όλα είναι δυνατόν να συμβούν και να έχουν λύση. Αυτή η απελευθέρωση τα βοηθάει να αφεθούν και να αναπτύξουν δημιουργική φαντασία, ένα σημαντικό εργαλείο για να βρίσκουν λύσεις στη ζωή τους.
Β΄. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Προγράμματα από την κ. Μαρία Βασιλείου, Βιολόγο-Ωκεανογράφο-Ιχθυολόγο
Απευθύνονται: Νηπιαγωγείο, Δημοτικό & Γυμνάσιο
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η γέννηση του ηλιακού συστήματος, το φαινόμενο της ζωής, η δημιουργία των ειδών και η εξέλιξή τους. Από τον άνθρωπο κυνηγό-τροφοσυλλέκτη στον τροφοκαλλιεργητή, από την γεωργική στην επιστημονική επανάσταση.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Οι τρεις γεωλογικοί αιώνες, εμφάνιση και εξαφάνιση ειδών, είδη που έζησαν στον ελλαδικό χώρο, προϊστορία του ανθρώπου, η έννοια του απολιθώματος.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Ένα ταξίδι στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Το θαλάσσιο οικοσύστημα αβιοτικό, βιοτικό περιβάλλον. Βιοποικιλότητα.
Η πρόκληση της χρησιμοποίησης των φυσικών πόρων. Ρύπανση και μόλυνση
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Ο κόσμος των ζώων. Ασπόνδυλα – Σπονδυλόζωα – Θηλαστικά. Το μακρινό παρελθόν και η εξέλιξη.
Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Λόγοι προστασίας τους. Ανταγωνισμός των οικοτόπων τους από άλλες χρήσεις. Προστατευόμενες περιοχές.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Ο κόσμος των φυτών και των εντόμων. Το μακρινό παρελθόν και η εξέλιξη. Κύκλοι ζωής. Μηχανισμοί επιβίωσης.
Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Λόγοι προστασίας τους. Ανταγωνισμός των οικοτόπων τους από άλλες χρήσεις. Προστατευόμενες περιοχές.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η λειτουργία και η αξία του υγροβιότοπου, η χλωρίδα και πανίδα του.
Υποβάθμιση, ρύπανση και ορθολογική διαχείριση. Μελέτη περίπτωσης Ν. Κίου και λιμνοθάλασσας Βιβαρίου.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού (πραγματοποιούνται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Tι βάζουμε στο πιάτο μας; Τι μας ωφελεί και τι μας βλάπτει. Παχυσαρκία και σωστή καθημερινή διατροφή. Χτίζουμε υγιή σώματα και δημιουργούμε ευτυχισμένους ανθρώπους.
Νηπιαγωγείο, Α΄, Β΄, Γ΄ Δημοτικού, (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η έννοια των απορριμμάτων των αποβλήτων και των λυμάτων. Ανανεώσιμοι και μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι, ανακύκλωση, ρύπανση και μόλυνση.
Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η διάκριση του περιβάλλοντος σε φυσικό και ανθρωπογενές, η έννοια των φυσικών πόρων και η διάκριση τους σε ανανεώσιμους και μη, τα ορυκτά καύσιμα όπως το πετρέλαιο και τα προϊόντα του, η φυσική ανακύκλωση και η αποικοδόμηση των πλαστικών.
Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η γέννηση του ηλιακού συστήματος, το φαινόμενο της ζωής η δημιουργία των ειδών και η εξέλιξή τους. Από τον άνθρωπο κυνηγό-τροφοσυλλέκτη στον τροφοκαλλιεργητή, από την γεωργική στην επιστημονική επανάσταση.
Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η ιδιαιτερότητα του υγροτοπικού συστήματος σε σχέση με τα λοιπά υδάτινα οικοσυστήματα, η χλωρίδα και πανίδα του, η λειτουργία και η αξία του.
Υποβάθμιση και υπερεκμετάλλευση, ρύπανση και μόλυνση, ορθολογική διαχείριση. Μελέτη περίπτωσης Ν. Κίου και λιμνοθάλασσας Βιβαρίου.
Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Σκοπός του προγράμματος είναι η εξουδετέρωση του παράγοντα «άγνοια», προβολή των αξιών ισορροπίας, ποιότητας ζωής και αειφόρου ανάπτυξης. Κτίσιμο για υπεύθυνες στάσεις και συμμετοχικές συμπεριφορές. Ανάπτυξη της παρατηρητικότητας και της περιγραφικής ικανότητας των μαθητών.
Δ’, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Ο κύκλος του νερού, ιδιαίτερα υδάτινα οικοσυστήματα, όπως οι υγροβιότοποι, ανθρώπινες ανάγκες και χρήσεις του νερού.
Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Επεξήγηση του φαινομένου, παράγοντες που συμβάλλουν στην εμφάνισή του, συνέπειες στο περιβάλλον όπως υπερθέρμανση του πλανήτη, ακραία καιρικά φαινόμενα, μεταναστεύσεις πληθυσμών κ.α.
Μέτρα αντιμετώπισης, τρόποι συμβολής.
Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Ο διαχρονικός αγώνας του ανθρώπου για την εξασφάλιση τροφής. Παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα και την ποσότητα της παραγωγής των αγροτικών προϊόντων. Διατροφικές συνήθειες και υγεία.
Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Η έννοια των απορριμμάτων των αποβλήτων και των λυμάτων. Ανανεώσιμοι και μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι, υποβάθμιση και υπερεκμετάλλευση, ρύπανση και μόλυνση.
Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ Δημοτικού, Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Δευτέρα, Παρασκευή)
Οι τρεις γεωλογικοί αιώνες, εμφάνιση και εξαφάνιση ειδών, είδη που έζησαν στον ελλαδικό χώρο, προϊστορία του ανθρώπου, η έννοια του απολιθώματος.
Γ΄. ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ – από φοιτήτριες του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, υπό το συντονισμό της Σταματίνας Σαπουνά και την επίβλεψη του καθηγητή κ. Τσιάρα
Απευθύνονται: Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο
Τον τελευταίο καιρό γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη η εμφάνιση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Είναι γεγονός πως επηρεάζονται άμεσα από αυτή τη διαδικασία τόσο η ψυχοσύνθεση του θύματος όσο και του θύτη. Μάλιστα, πιστεύετε πως η αντίδραση του τελευταίου προέρχεται από την υποβολή του σε κάποια δυσάρεστη εμπειρία. Για το λόγο αυτό προτείνονται προγράμματα με τα οποία τα παιδιά μέσα από τη γνώση θα ξεχαστούν και θα ανακαλύψουν πράγματα για τον εαυτό τους και τους άλλους. Αποτέλεσμα αυτού είναι η αποδοχή της προσωπικότητάς τους και η σύσφιξη των σχέσεων με τους γύρω τους.
Τίτλοι θεατροπαιδαγωγικών προγραμμάτων:
Δ΄. ΕΦΗΒΕΙΑ & ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ – από την κ. Αγγελική Μπαβέλλα, ψυχολόγο και επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής» σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ
Απευθύνεται: Γυμνάσιο
Γυμνάσιο (πραγματοποιείται ημέρα Πέμπτη)
Στόχος του προγράμματος είναι η διαπραγμάτευση του ζητήματος της μετάβασης των εφήβων προς την αυτονομία. Μέσα από μια ιστορία καλούνται να συζητήσουν θέματα που αφορούν στον αποχωρισμό της παιδικής ηλικίας και στην αυτονόμηση. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες οι συμμετέχοντες καλούνται να δουν τη δική τους θέση απέναντι στο ζήτημα, αλλά, να κατανοήσουν και αυτή των γονιών τους.
Ε΄. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
από την κ. Μαρία Δοντά, Φιλόλογο
Απευθύνονται: Γυμνάσιο & Λύκειο
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Η «Τοπική Ιστορία» αντιμετωπίζει την ιστορική εξέλιξη ενός χώρου μέσα από την:
Η μάθηση της Τοπικής Ιστορίας είναι βιωματική μάθηση μέσα από τις ιστορικές πηγές, τα αρχαιολογικά μνημεία και όλα τα μνημεία του πολιτισμού.
Στην περίπτωση του Ναυπλίου, όπου είναι έντονα ίχνη της επαναστατικής και της πρώτης μετεπαναστατικής περιόδου τόσο στην παλιά πόλη όσο και στις οχυρώσεις, η «Τοπική Ιστορία» συνυφαίνεται με απόλυτο τρόπο με την γενική ιστορία της περιόδου και ενισχύει την κατανόησή της από τους μαθητές.Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει και εμπειρικά από την εξαετή εφαρμογή των Προγραμμάτων.
Περιβάλλον = Φύση
ΑΝΘΡΩΠΟΓΕΝΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (ανθρώπινο εποικοδόμημα):
→ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ →ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ →ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ
Με την εξέλιξη
Για να επέλθει ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ η λύση είναι η:
Αειφόρος Ανάπτυξη: οριοθετείται από την Οικονομία την Κοινωνία και το Περιβάλλον και στηρίζεται στην κατάλληλη Διακυβέρνηση = Αειφόρος Διαχείριση
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ = ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΤΟΧΟΙ: ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ:
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑΣ ΤΟΥ ΝΑΥΠΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ – ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΠΟΛΙΟΡΚΗΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΟΡΚΟΥΜΕΝΟΙ – ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΩΣ ΕΔΡΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΤΑ ΤΡΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ.
→Η βραχώδης και επικλινής χερσόνησος → «δύσκολη» σύνδεση με την ξηρά → ακτογραφία που δεν επιτρέπει την εύκολη είσοδο στο λιμάνι → οχυρωματικά έργα και λιμενικές εγκαταστάσεις υπό το πρίσμα της υπάρχουσας τότε οπλικής τεχνολογίας.
Θα διερευνήσουμε:
Ακολουθώντας την διαδρομή παράδοσης του φρουρίου στον Κολοκοτρώνη (Δηλαδή Κάστρο Τόρων – Τάπια Γκριμάνι – Φράγκικο κάστρο – Ρωμαίικο κάστρο – κάθοδος από την πύλη του Σαγρέδου(!) (Εάν έχει ανοίξει!)
Διαδρομή: Παλαιό τζαμί (Τριανόν), κτίριο Αρχαιολογικού Μουσείου, Βουλευτικό, Φυλακές Λεονάρδου, Ενετικό Διοικητήριο οδού Κων/πόλεως (κτίριο Εκτελεστικού, 1824-25), Οθωμανικά σαχνισιά, Οθ. κρήνες, Φραγκόκλησσα
Διαδρομή: Άγιος Γεώργιος 1540 μ.Χ. – Άγιος Σπυρίδων 1702 μ.Χ. – Αγία Σοφία 1100 μ.Χ. – Πλατεία Συντάγματος
Πολεοδομικό Σχέδιο, Νεοκλασικά κτίρια, Μέτρα για «να πάρει η πόλη αέρα», Ασφαλιστήρια, Δολοφονία
Τα δύο πρώτα κρατικά Νοσοκομεία της Ελλάδας (Το Πολιτικό στον Ψαρομαχαλά και το στρατιωτικό στην Ακροναυπλία). Προβλήματα υγείας και περίθαλψης κατά την Επαναστατική και Καποδιστριακή περίοδο.
Γνωριμία με το Ναύπλιο του 1827, μέσα από το κλασικό θεατρικό έργο.
Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να επικοινωνούν για οποιαδήποτε πληροφορία και προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα Προγράμματα, οι ημερομηνίες και οι ώρες υλοποίησής τους, με την Υπεύθυνη των Εκπ/κών Προγραμμάτων κ. Ελένη Κριεμάδη στο τηλέφωνο: 27520 27256(Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00 – 14:00) ή στο email: edu [AT] vivl-nafpl.arg.sch.gr.
Εμπορικός Σύλλογος Ναυπλίου για αύξηση των δημοτικών τελών: "Η τοπική αγορά δεν αντέχει άλλες επιβαρύνσεις"…
Ένας άνδρας στην Πάτρα απείλησε με πιστόλι παιδιά που έπαιζαν σε προαύλιο σχολείου, ενώ δεν…
Κεχριές Κορινθίας: Εντοπίστηκε οβίδα μόλις 12 μέτρα από την ακτή Τις πρωινές ώρες της 13ης…
Τον Πρόεδρο της Βουλής Κώστα Τασούλα προτείνει τελικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης για Πρόεδρο Δημοκρατίας. Ο…
Την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου στις 10:00 πμ πραγματοποιήθηκε στη Νοσηλευτική Μονάδα Ναυπλίου του Γενικού Νοσοκομείου…
Πραγματοποιήθηκε, την Τρίτη 14 Ιανουαρίου 2025, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη ΠΕ Αργολίδας, Βασίλη Σιδέρη, έκτακτη…