Ο Γιάννης Γκιόλας για τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας

- Advertisement -

Για τις σχέσεις Κράτους και Εκκλησίας, στη συζήτηση της 19ης Νοεμβρίου της Βουλής για τη συνταγματική αναθεώρηση, μίλησε ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Αργολίδας, Γιάννης Γκιόλας.

- Advertisement -

 

Ο κ.Γκιόλας, υπενθύμισε ότι η ελληνική νεωτερικότητα δεν έχει μόνο φωτεινές πλευρές και ότι διακόσια, περίπου χρόνια μετά, είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε, να αναστοχαστούμε επ’ αυτών και να επαναπροσδιορίσουμε τις σχέσεις Κράτους κ Εκκλησίας.

Στην κατεύθυνση αυτή, ανέφερε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ, εισηγήθηκε στην προτείνουσα Βουλή τη συμπερίληψη, στο Σύνταγμα, ρητής διακήρυξης του ουδετερόθρησκου χαρακτήρα του κράτους, με την οποία κάθε δημοκρατική δύναμη οφείλει να συμφωνεί και να μην αρκείται σε ένα “απλά ανεκτικό” κράτος.

Ανέφερε, ακόμη, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ εισηγήθηκε ο όρος «επικρατούσα θρησκεία» να παραμείνει στο Σύνταγμα, για λόγους ιστορικότητας και ιστορικής μνήμης και να προστεθεί η νευραλγικής σημασίας ερμηνευτική αποσαφήνιση του όρου αυτού, ο οποίος δεν μπορεί “ να έχει την έννοια της υπόθαλψης του ελληνοχριστιανικού ιδεολογήματος περί «επικρατούσας θρησκείας» ούτε της αναγνώριση επίσημης κρατικής θρησκείας, αλλά να νοηματοδοτείται με τη μη επέλευση όποιας δυσμενούς συνέπειας σε βάρος άλλων θρησκευμάτων και με την απόλαυση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας.

Τέλος, αναφέρθηκε στο τρίτο σκέλος της πρότασης ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με την οποία τίθεται εκτός Συντάγματος ό,τι αφορά την Ιερά Σύνοδο, παραμένουν, όμως, όλα τα στοιχεία που δείχνουν την ιστορική διαδρομή και του κράτους και των σχέσεων του κράτους – Αυτοκέφαλης Εκκλησίας – Πατριαρχείου.

Ο βουλευτής τόνισε πως η Νέα Δημοκρατία δείχνει να μην αντιλαμβάνεται την αναγκαιότητα καμιάς εκ των ανωτέρων τροποποιήσεων και πως έχει ξεφύγει από την οπτική, αλλά και την ουσία των στοχεύσεών της η διάθεση αντιστοίχισης βασικών επιταγών του Συντάγματος προς τον εκσυγχρονισμό και το γνήσιο φιλελευθερισμό που διαπερνούν τα δημοκρατικά ευρωπαϊκά Συντάγματα των πλείστων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

- Advertisement -
 

________________