Δύο ακόμη δράσεις απο την «Ελπίδα Ζωής» για παιδιά δημοτικών σχολείων

- Advertisement -

Δυο δράσεις υλοποίησε πρόσφατα το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αργολίδας «Ελπίδα Ζωής». Και οι δυο έγιναν σε δημοτικά σχολεία .

- Advertisement -

 

Αναλυτικά:

Συνεχίζοντας, την συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Ανυφίου, το Κέντρο πραγματοποίησε πρόγραμμα με θέμα «Βλέποντας μέσα από τα μάτια του άλλου», για τους μαθητές της Δ τάξης.

Κατά την διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές μέσα από παιχνίδια με κάρτες και βιωματικές δραστηριότητες προσπάθησαν να κατανοήσουν τις ανάγκες και τα δικαιώματα των ανθρώπων, να αναγνωρίσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους με τους άλλους.

Στόχος της παρέμβασης είναι μέσα από την ενσυναίσθηση να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες συνεργασίας , επικοινωνίας και κατανόησης μεταξύ των παιδιών.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε από την ψυχολόγο Αγγελική Μπαβέλλα.

Η δεύτερη δράση ήταν σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Λυρκείας και αφορούσε βραχεία παρέμβαση με θέμα «Μαθαίνω να αντιστέκομαι …μπορώ να επιλέγω» για τους μαθητές των Δ, Ε και ΣΤ τάξεων.
Στόχος της παρέμβασης ήταν, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, τα παιδιά να αναγνωρίσουν τους τρόπους λήψης απόφασης και αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων καθώς και να κατανοήσουν την σημασία της ανάληψης της προσωπικής ευθύνης και της προστασίας εαυτού.
Κατά τη διάρκεια της κάθε συνάντησης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πραγματοποιήσουν ένα «φανταστικό» ταξίδι σε μια νέα ήπειρο. Εκεί θα ήταν υπεύθυνοι για τη ίδρυση μιας νέας χώρας. Μοναδικά εφόδια των παιδιών 30 κάρτες με αγαθά, πράγματα, αξίες, εφόδια απαραίτητα για την επιβίωση και την ανάπτυξή τους. Κατά την πορεία του ταξιδιού, μέσα από διάφορες περιπέτειες, τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν μόνο 21 κάρτες εφόδια τα οποία θα πάρουν μαζί τους.
“Μπήκαν λοιπόν στη διαδικασία να αναρωτηθούν για τους τρόπους που επιλέγουμε και αποφασίζουμε. Τα παιδιά είπαν ότι κάποιες φορές απλά συμφωνούμε με τους άλλους, άλλοτε επιλέγουμε αυθόρμητα χωρίς πολύ σκέψη, άλλες φορές εξετάζουμε προσεκτικά και επιλέγουμε με βάση τον ελάχιστο κίνδυνο, τις ανάγκες μας και τις επιθυμίες μας.
Στόχος ήταν να αναδείξουμε τα διαφορετικά κριτήρια επιλογής και λήψης απόφασης και να επισημάνουμε την επικινδυνότητα, που μπορεί να έχουν οι επιλογές, που γίνονται είτε κάτω από την πίεση των συνομηλίκων, είτε «κατά τύχη», χωρίς να σκέφτομαι να σταθμίζω τα υπέρ και τα κατά, τα οφέλη και τις συνέπειες», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Κέντρου.
Στην συνέχεια μέσα από παιχνίδια ρόλων ή δραστηριότητες τα παιδιά γνώρισαν τρόπους αντίστασης στην πίεση των συνομηλίκων και έμαθαν πώς να υπερασπίζονται και να προστατεύουν τον εαυτό τους.
Το πρόγραμμα υλοποίησε και πάλι η ψυχολόγος η Αγγελική Μπαβέλλα.

 

- Advertisement -