ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Κόντρα Ελλάκτωρ – ΤΕΡΝΑ για σιδηροδρομικό έργο

Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται να εκδικαστεί η προσφυγή που έχει καταθέσει η ΤΕΡΝΑ προκειμένου να κατακυρωθεί υπέρ αυτής ο διαγωνισμός για το έργο ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη (Αίγιο), για το οποίο ερίζει με την Ακτωρ ΑΤΕ.

Πρόκειται για έργο ύψους 83 εκατ. ευρώ, στο οποίο αρχικά μειοδότησε η «Ακτωρ» του ομίλου Ελλάκτωρ, με δεύτερη την ΤΕΡΝΑ, το οριστικό αποτέλεσμα του οποίου δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει, καθώς οι δύο πλευρές έχουν επιδοθεί σε μια άτυπη διελκυστίνδα για το ποια θα αναδειχθεί προσωρινή μειοδότρια.

Η «Ακτωρ» είχε προσφέρει έκπτωση της τάξεως του 53,83%, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προσφέρει έκπτωση 46,68% (περίπου 5 εκατ. ευρώ περισσότερα), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών Alstom-Σιδηροδρομικά Εργα ΑΤΕ. Στη συνέχεια όμως η επιτροπή του διαγωνισμού και το Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, δηλαδή της ΕΡΓΟΣΕ, έκριναν ότι από τον φάκελο που κατέθεσε η «Ακτωρ», προέκυπτε εύλογος αποκλεισμός.

Συγκεκριμένα, τα πιστοποιητικά επάρκειας που προσκόμισε η «Ακτωρ» απορρίφθηκαν από την επιτροπή του διαγωνισμού της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς σύμφωνα με το σχετικό σκεπτικό δεν πιστοποιείται εμπειρία υποσταθμού έλξης, αντίστοιχη της ζητούμενης από τους όρους του διαγωνισμού. Η εν λόγω εξέλιξη είχε προκαλέσει εντύπωση, δεδομένου του μεγέθους της «Ακτωρ», αλλά και επειδή θα σήμαινε παράλληλα και την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής, ύψους 1,34 εκατ. ευρώ, η οποία θα έπρεπε να επιστραφεί στην τράπεζα.

Σημειωτέον δε ότι εκείνη την περίοδο σοβούσε η ενδοομιλική κρίση στην «Ελλάκτωρ». Η «Ακτωρ» κατέθεσε, όπως αναμενόταν, προσφυγή και δικαιώθηκε. Ωστόσο, η διοίκηση της ΤΕΡΝΑ έχει αντιδράσει έντονα στην εν λόγω εξέλιξη, εκτιμώντας προφανώς ότι εφόσον μια εταιρεία κρίνεται ότι δεν διαθέτει την απαιτούμενη εμπειρία για να αναλάβει ένα έργο, θα πρέπει να είναι κάτι οριστικό και όχι αντικείμενο διαπραγμάτευσης, ή ακόμα και συναλλαγής.

Κατά πληροφορίες, το έργο επέστρεψε στην «Ακτωρ» μετά την αλλαγή της άποψης ενός εκ των μελών του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, και ενώ τόσο ο πρόεδρος όσο και ο διευθύνων σύμβουλος διατήρησαν την αρχική τους απόφαση. Ετσι, το έργο επιστρέφει στην «Ακτωρ» με οριακή πλειοψηφία 4-3. Μάλιστα, ακόμα και σήμερα η εταιρεία δεν έχει ανακηρυχθεί προσωρινή μειοδότρια, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Σημειωτέον δε ότι οι δύο όμιλοι, παρά τη διαμάχη τους στο συγκεκριμένο έργο, έχουν συμμαχήσει σε έναν άλλο διαγωνισμό και συγκεκριμένα στην εργολαβία-«σκούπα» της Αμβρακίας Οδού, στην οποία έχουν καταθέσει την καλύτερη προσφορά, με έκπτωση 49,85%.

Το κόστος του έργου είναι 83,08 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ή 67 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο χρόνος διάρκειας της σύμβασης είναι 30 μήνες (χωρίς δικαίωμα παράτασης), πράγμα που σημαίνει πως αν το έργο υπογραφεί και ξεκινήσει μέσα στο 2018 θα προλάβει να ολοκληρωθεί το 2021. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και περίοδος 36 μηνών συντήρησης της ηλεκτροκίνησης μετά το πέρας των κατασκευών. Με την ολοκλήρωση των έργων, τα σύγχρονα ηλεκτροκίνητα τρένα που θα χρησιμοποιηθούν, θα μπορούν να κινούνται σε διπλές γραμμές με ταχύτητες που φτάνουν μέχρι και τα 200 χλμ./ώρα, μειώνοντας σημαντικά τη διάρκεια του ταξιδιού προς την Πάτρα.

Argonafplia.gr (HI)

Πρόσφατα

Γυναίκα εντοπίστηκε νεκρή στο δρόμο Κορίνθου – Άργους πριν τα φανάρια του Σολομού

Τραγικός είναι ο επίλογος στις έρευνες των Αρχών για τον εντοπισμό μιας γυναίκας που αναζητούσαν…

8 ώρες πριν

Το Άργος στην λίστα δημοφιλούς site με τις πιο budget friendly πόλεις της Ευρώπης

Ένα από τα πιο δημοφιλή ταξιδιωτικά site στον κόσμο το Time out δημοσιοποίησε την λίστα…

12 ώρες πριν

Έγιναν τοποθετήσεις προϊσταμένων σε Διευθύνσεις και Τμήματα του Δήμου Ναυπλιέων

Με  αποφάσεις του Δημάρχου Ναυπλιέων Δ. Ορφανού έγιναν τοποθετήσεις προϊσταμένων σε ορισμένες Διευθύνσεις και Τμήματα…

14 ώρες πριν

Super League 2: Κεκλεισμένων των θυρών σήμερα το Παναργειακός – ΑΕΚ Β’ & με δυο απουσίες (Δείτε Live)

Με μία μεγάλη «μάχη», η οποία θα διεξαχθεί κεκλεισμένων των θυρών, ανοίγει η αυλαία της…

17 ώρες πριν

Ρεύμα: Τι αλλάζει στα τιμολόγια από σήμερα – Τα νέα ωράρια στο διζωνικό τιμολόγιο

Σημαντικές είναι οι αλλαγές που θα τεθούν σε εφαρμογή στα τιμολόγια ρεύματος από σήμερα 17…

17 ώρες πριν

Line sitters: Αυτό είναι το νέο… επάγγελμα που κάνει θραύση

Κάποτε θα έμοιαζε σαν αστείο. Ωστόσο στην εποχή της υπερβολής και της υπερκατανάλωσης στην οποία…

17 ώρες πριν