Επερώτηση: “Εφικτή η επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο”

0
- Advertisement -

Επερώτηση κατέθεσε η παράταξη «Πελοπόννησος Οικολογική» σχετικά με το ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να πάρει η Περιφερειακή Αρχή Πελοποννήσου στην προσπάθεια διεκδίκησης της έναρξης δρομολογίων τραίνου στη γραμμή Κόρινθος – Μυκήνες – Άργος – Ναύπλιο.

- Advertisement -

 

Η ερώτηση θα συζητηθεί στην συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου στο Ναύπλιο, την προσεχή Δευτέρα.

Το κείμενο της επερώτησης:

Πρόσφατα συγκροτήθηκε η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Επαναλειτουργία του Τρένου στην Αργολίδα για να συσπειρώσει και να εκφράσει όλους όσους επιδιώκουν και αγωνίζονται για να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική σύνδεση του νομού με την Κόρινθο και μέσω αυτής με την Αθήνα, ξαναβάζοντας την Αργολίδα στο σιδηροδρομικό χάρτη της χώρας.

Προς την κατεύθυνση αυτή πραγματοποιούνται εκδηλώσεις, συσκέψεις, συναντήσεις με φορείς του νομού έτσι ώστε να δημιουργηθεί ένα Αρραγές μέτωπο για την επαναλειτουργία του τρένου στην Αργολίδα.

Η σημασία της επαναλειτουργίας του τραίνου ξεπερνά την σημερινή συγκύρια και συνδέεται άρρηκτα με το αναπτυξιακό μέλλον και την τουριστική προοπτική της Αργολίδας που περνάει μέσα από την ενδυνάμωση των επαφών της με την πρωτεύουσα της χώρας, τις μεγάλες διεθνείς της πύλες (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Λιμάνι Πειραιά, Δυτική Πύλη Πατρών), καθώς και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά και μεταφορικά δίκτυα. Επειδή ο πρώτος και άμεσος στόχος  η επαναλειτουργία της μετρικής γραμμής με δρομολόγια Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο και με ανταπόκριση στον σταθμό Κορίνθου με τον Προαστιακό προς και από Αθήνα και Διεθνή Αερολιμένα, θεωρούμε ότι είναι και εφικτός και βιώσιμος και επιτεύξιμος και ρεαλιστικός, αφορά δε αξιοποίηση της πρόσφατης επένδυσης που είχε γίνει για την ανακαίνιση της γραμμής (2003-2009).

Μακροπρόθεσμα να δούμε την διερεύνηση σκοπιμότητας μελλοντικής μετατροπής της ως άνω γραμμής σε μονή ηλεκτροκίνηση γραμμή διεθνούς εύρους, με άμεση επέκταση ορισμένων δρομολογίων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου των Αθηνών μέχρι Άργος και Ναύπλιο.

Υπενθυμίζουμε ότι ο σιδηροδρομικός άξονας Κορίνθου-Άργους-Ναυπλίου προβλέπεται ως υποστηρικτικός βραχίονας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Αθηνών και πιο συγκεκριμένα του δυτικού κλάδου του Αθήνα-Κόρινθος-Κιάτο, στο θεσμοθετημένο από το 2009 Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο Ελλάδος.

Σε αυτή την προσπάθεια της διεκδίκησης θεωρούμε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου σε συνεργασία  με τις δημοτικές αρχές τους φορείς και τους συλλόγους πρέπει να έχει κυρίαρχο λόγο και ρόλο. Τέλος σημαντικό είναι οι σημερινοί αρμόδιοι να αποφύγουν τα λάθη του παρελθόντος και να μην πάρουν βιαστικές αποφάσεις, χωρίς ολοκληρωμένη μελέτη και στρατηγικό σχεδιασμό, για να αποφύγουμε ανάλογα πισωγυρίσματα.

Θέτουμε το ερώτημα: Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να πάρει η Περιφερειακή αρχή Πελοποννήσου στην προσπάθεια διεκδίκησης της έναρξης δρομολογίων στη γραμμή Κόρινθος – Μυκήνες – Άργος – Ναύπλιο.

Για την περιφερειακή παράταξη “Πελοπόννησος Οικολογική”

Δήμητρα Λυμπεροπούλου

 

- Advertisement -