Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στην Κόρινθο τα «ΙΒ’ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΥΛΕΙΑ 2018»

- Advertisement -

Ένα χρονικό διάστημα 15 ημερών όπου με σωστό προγραμματισμό της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου και ακριβή εφαρμογή του σχεδιασμού, οι Κορίνθιοι νιώσαμε το πνεύμα και τη διδασκαλία του Απόστολου Παύλου, ιδρυτού της Εκκλησίας της Κορίνθου και Προστάτου της πόλεως.

Κορύφωση των εκδηλώσεων ήταν, όπως κάθε φορά, ο Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός στο Βήμα του Γαλλίωνος ή στο “Rostra” των Ρωμαίων, ως ανάμνηση της δίκης του Παύλου ενώπιων του κυβερνήτη – προκόνσουλα Γαλλίωνος.

- Advertisement -

Τον πανηγυρικό εκφώνησε ο εκ της Εκκλησίας της Κύπρου Πανιερ. Μητροπολίτης Ταμασού & Ορεινής κ. ΗΣΑΙΑΣ. Ιδιαίτερος λόγος με πνευματικότητα και στοιχεία ιστορικής αναδρομής της περιοδείας και ζωής του Παύλου στην Κόρινθο.

Το Βήμα, ως θέση, είχε μεγάλη σπουδαιότητα στη χωροταξία της Ρωμαϊκής Αγοράς (Forum) και ήταν κομβικό σημείο αυτής. Ήταν μια ογκώδης υπερύψωση ορθογώνιας κάτοψης, πολυτελώς κοσμημένη και με μαρμάρινες επενδύσεις. Βρισκόταν στην προέκταση της κεντρικής οδού Λεχαίου (cardo maximus), όπως και στην προέκταση της οδού που οδηγούσε από την Αγορά στις Κεχρεές. Ακόμα χώριζε την Αγορά σε δύο άνισες επιφάνειες, κατά μήκος της μεγάλης πλευράς. Η παράδοση έχει διατηρήσει ότι εκεί γινόταν το προδικαστικό στάδιο ενώπιων του κυβερνήτη – δικαστή και λαμβανόταν η απόφαση από τον ίδιο, αφού άκουγε του διαδίκους, εάν οι κατηγορίες ήταν αληθινές και έδινε εντολή για τη συνέχιση ή μη της απονομής δικαιοσύνης κατά το επόμενο στάδιο.

Μεγαλύτερη σπουδαιότητα έχει όμως διότι εκεί έγινε η συνάντηση των δύο ανδρών Παύλου και Γαλλίωνος το 51 μ.Χ., όταν προ του Γαλλίωνος σύρθηκε ο Παύλος κατηγορούμενος από του Εβραίους. Ο Γαλλίων, αφού άκουσε του κατήγορους Εβραίους, αντιλήφτηκε το πραγματικό περιεχόμενο των κατηγοριών των Εβραίων αποδίδοντας τις κατηγορίες στην κοινότητα “του γένους των Εβραίων εν Κορίνθω” και δικαίως τον άφησε ελεύθερο, χωρίς όμως να τον αφήσει να μιλήσει.
Και οι δύο ήταν σημαντικοί εκφραστές διαφορετικών κόσμων, κοσμικής και πνευματικής υφής αντιστοίχως. Ένας κόσμος του Γαλλίωνος, ο παλιός, ο οποίος θα έφευγε σε περίπου δύο αιώνες και ένας κόσμος του Παύλου, ο μελλοντικός, που θα ερχόταν, ο “καινός κόσμος” του οποίου ο Παύλος δομούσε τα θεμέλια του.

Ο Γαλλίων είχε την ιστορική ευκαιρία να ακούσει τις απόψεις του Παύλου και να συνομιλήσει μαζί του. Μέσα από τη συνομιλία θα διαπίστωνε, επιπλέον, ότι η διδασκαλία του Παύλου προέβαλε την οικουμενικότητα των ανθρώπων, τις κοινές αξίες, τη θρησκεία και τον πολιτισμό, τον οποίον θεμελίωνε με την εισαγωγή της ελληνοχριστιανικής Τριάδος, των υψίστων αγαθών, του Αληθούς, του Καλού και του Αγαθού.
Εξάλλου ο Γαλλίων ήταν ο πλέον έξοχος άνθρωπος της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, γνωστός για τη μόρφωση και τη λεπτότητα του, ως ετεροθαλής αδερφός του φιλοσόφου Σενέκα, με μεγάλη εμπειρία σε ανώτερες θέσεις στη ρωμαϊκή διοίκηση.
Αντ’ αυτής προτίμησε, ως ανυποψίαστος για το τι υπάρχει πέρα από τον γνωστό του κόσμο, την παντελή αδιαφορία, θεωρώντας τον Παύλο ως μέρος της διαμάχης που είχαν συνήθως οι Εβραίοι για θρησκευτικά θέματα.

Αυτή η στάση απέρρεε από τη δύναμη της εξουσίας που εξέφραζε ως κυβερνήτης – προκόνσουλας της Αχαΐας, διορισμένος από τον Αυτοκράτορα και προσωπικό του φίλο Κλαύδιο. Η αυτάρκεια του προσώπου του και η εξουσία του, τον απομάκρυνε από την Ιστορία.

- Advertisement -