Τραίνο: Θετική συγκυρία για τη γραμμή Κόρινθος-Ναύπλιο;

0
286
- Advertisement -

Χρηματοδοτούν την αναβάθμιση της μετρικής γραμμής από Πάτρα σε Κάτω Αχαϊα ώστε να επεκταθεί ο υπάρχων προαστιακός σιδηρόδρομος της Πάτρας. Αντίστοιχα αναβαθμίζεται και η μετρική γραμμή Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.

- Advertisement -

 

Ίσως μία θετική συγκυρία και για την τύχη του τμήματος Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο, εφόσον ολοκληρωθούν με θετικό πρόσημο οι σχετικές μελέτες. Απαραίτητη προϋπόθεση ώστε να μπορεί να διεκδικηθεί μέρος της προβλεπόμενης χρηματοδότησης από προγράμματα ΕΣΠΑ συνολικού ύψους 3 δις ευρώ γι’ αυτά που θα ορίσει η μελέτη πως πρέπει να γίνουν.

Το σχετικό δημοσίευμα του newsbeast αναφέρει:

Σε περίπου ένα χρόνο ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα συνδέει την Πάτρα με την Κάτω Αχαΐα, ανακοίνωσε σήμερα ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας, μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε σε σημεία που εκτελούνται εργασίες στη σιδηροδρομική γραμμή.

Σε δηλώσεις που έκανε ο περιφερειάρχης σχετικά με το έργο τόνισε, «θέσαμε ως προτεραιότητα ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο για την οικονομική ζωή, την τουριστική ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής, αλλά και για την ποιότητα ζωής των πολιτών μας, χρησιμοποιώντας ένα φιλικό μέσο μεταφοράς».

Η αναβάθμιση και επέκταση του προαστιακού ως την Κάτω Αχαΐα, είναι το πρώτο έργο που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ κατά τη νέα προγραμματική περίοδο και χρηματοδοτείται μέσα από το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδας και φορέας υλοποίησής του είναι ο ΟΣΕ ΑΕ.

Το έργο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής, αποβάθρων και τεχνικών, στη μετρική γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου στο τμήμα από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα στην Πάτρα, έως την Κάτω Αχαΐα.

Στο πλαίσιο της εργολαβίας προβλέπεται η ανακατασκευή ορισμένων ισόπεδων διαβάσεων, όπως και η κατασκευή και διαμόρφωση οκτώ στάσεων. Μάλιστα, σε κάθε στάση προβλέπεται η διαμόρφωση αποβάθρας, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής κεκλιμένων διαδρόμων πρόσβασης των ατόμων με ειδικές ανάγκες και κινητικά προβλήματα, της τοποθέτησης στεγάστρων, εξοπλισμού καθώς και ηλεκτροφωτισμού.

Επίσης, θα εγκατασταθούν νέα αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και θα αποκατασταθεί η λειτουργία των σημερινών.

Σύμφωνα με την περιφέρεια, τα σχέδια για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου δεν σταματούν στην Κάτω Αχαΐα. «Προοπτική», όπως σημείωσε ο Απ. Κατσιφάρας, «είναι η συνέχιση του προαστιακού μέχρι τον ‘Αραξο, ενώ μετά τις αναγκαίες εργασίες αναβάθμισης της υφιστάμενης γραμμής, στόχος είναι η σύνδεση της Πάτρας με τον Πύργο».

Ένα έργο, το οποίο, σύμφωνα με την περιφέρεια, θα χρηματοδοτηθεί από το περιφερειακό επιχειρησιακό πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2014-2010» και το αρμόδιο υπουργείο.

Παράλληλα, στα πλαίσια της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης «Κατάκολο-Πύργος- Αρχαία Ολυμπία» προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής από το Κατάκολο, έως την Αρχαία Ολυμπία, που χρηματοδοτείται από το ΠΕΠ «Δυτική Ελλάδα 2014-2020».

 

- Advertisement -