ΕΛΛΑΔΑ

Τέλος το πέρασμα των τρένων από τη γέφυρα του Γοργοποτάμου

Από το πρωί του Σαββάτου τα επιβατικά τρένα που κατευθύνονται από την Αθήνα προς τα βόρεια, και αντίστροφα, δεν θα περνούν από τηνπανέμορφη γέφυρα του Γοργοποτάμου.

Οι ράγες της νέας χάραξης περνούν από τη σήραγγα του Καλλίδρομου μετά την την Τιθορέα προς το Λιανοκλάδι αντί του δρομολογίου που περνούσε από Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλο.

Η γέφυρα του Γοργοποτάμου

Η Γέφυρα Γοργοποτάμου, είναι μία από τις πιο γνωστές γέφυρες στην Ελλάδα. Διασχίζει τον Γοργοπόταμο και συνδέει τον Μπράλο με τη Λαμία, ενώ μετέφερε -μέχρι χθες- τη σιδηροδρομική γραμμή Αθηνών – Θεσσαλονίκης.

Η γέφυρα είναι ιδιαίτερα γνωστή λόγω του ρόλου που έπαιξε στην Εθνική Αντίσταση, καθώς καταστράφηκε στις 25 Νοεμβρίου 1942 στη μάχη του Γοργοποτάμου, από αντιστασιακούς των οργανώσεων ΕΔΕΣ και ΕΛΑΣ, που συνεργάστηκαν υπό το συντονισμό Βρετανών πρακτόρων, εναντίον κυρίως ιταλικών και γερμανικών δυνάμεων που υπεράσπιζαν τη γέφυρα.

Η κατασκευή της

Η γέφυρα του Γοργοποτάμου ενώνει τις δύο πλαγιές της Οίτης.

Είναι έργο της περιόδου του Χαρίλαου Τρικούπη και ήταν ένα από τα δυσκολότερα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη λόγω του δύσβατου εδάφους. Το έργο αυτό θεωρείται κατασκευαστικός άθλος ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.

Η κατασκευή της γέφυρας του Γοργοποτάμου τελείωσε εν μέσω πολλών δυσκολιών το 1905. Μέχρι το 1905 λειτουργούσε ήδη πλήρως το σιδηροδρομικό δίκτυο μέχρι το Μπράλο . Το υπόλοιπο όμως ορεινό σιδηροδρομικό δίκτυο από Μπράλο μέχρι Λιανοκλάδι ήταν υπό κατασκευή.

Της 20 Ιουλίου 1905 αρχίζει η εκμετάλλευση του τμήματος Μπράλου – Λιανοκλαδίου με σκοπό να εξυπηρετήσει τοπικούς συρμούς που έκαναν τα άλλα σιδηροδρομικά έργα στη περιοχή (1*) και στις 24 Αγούστου 1908, αφού τελείωσαν όλα τα έργα, γίνεται η πρώτη επίσημη λειτουργία της Γραμμής Αθήνας – Λάρισας (1**).

Η κατασκευή της Γέφυρας όπως και η υπόλοιπη γραμμή από Μπράλο μέχρι Λιανοκλάδι, έγινε από την Γαλλική Εταιρεία “Batignoles” που ηγούταν της νεοϊδρυθείσας “Εταιρεία Ελληνικών Σιδηροδρόμων” με Τεχνικό Διευθυντή τον Γάλλο Κ. Μπαρμπιέρ , Αρχιμηχανικό τον Γάλλο Μπερώ και μικτό συνεργείο από Γάλους, Άγγλους, Ιταλούς και Έλληνες μηχανικούς και εργάτες

Η νέα γέφυρα ανακατασκευάστηκε το 1948 και έχει μήκος 211 μέτρα και ύψος 30. Στο μικρό ύψωμα που βρίσκεται σε απόσταση λίγων μέτρων πραγματοποιείται επετειακή συγκέντρωση εκπροσώπων της πολιτείας και αντιστασιακών οργανώσεων για να τιμηθεί το κατόρθωμα της 25ης Νοεμβρίου 1942, που εκφράζει εκτός των άλλων και την ενότητα του αγώνα των χρόνων της Κατοχής.

Argonafplia.gr (NT)

Πρόσφατα

Με δυο κύπελα επέστρεψαν τα αγόρια και κορίτσια του Γ Α Σ Πολυνίκης Ναυπλίου

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά του Γ Α Σ Πολυνίκη Ναυπλίου  για την πρώτη θέση…

4 ώρες πριν

Το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Ναυπλίου τιμά την 1η Μάη

Το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου Ναυπλίου τιμά την 1η Μάη ημέρα πάλης διεκδίκησης και αλληλεγγύης της…

10 ώρες πριν

Η Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών συγκεντρώνει τρόφιμα με σκοπό να διανεμηθούν σε ευπαθείς ομάδες της Αργολίδας

H Τοπική Διοίκηση Αργολίδας της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών συγκεντρώνει τρόφιμα με σκοπό να διανεμηθούν σε…

10 ώρες πριν

Διοργάνωση του 1ου οδοιπορικού με μηχανές στους εγκαταλελειμμένους σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου

Οι ΦΙΛ.Μ.Α (Φίλοι Μοτοσυκλέτας Αργολίδας) διοργανώνουν το 1ο οδοιπορικό με μηχανές στους εγκαταλελειμμένους σταθμούς του…

14 ώρες πριν

Σαντορίνη: Κατολίσθηση στη Θηρασιά! – Δείτε συγκλονιστικό βίντεο

Κατολίσθηση σημειώθηκε στη Θηρασιά, το Σάββατο 27 Απριλίου, στις 19:00, δίπλα από το λιμάνι του…

14 ώρες πριν

Εγκαίνια του 9oυ Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο (βίντεο)

Το Σάββατο 27 Απριλίου το απόγευμα πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του 9oυ Mediterranean Yacht Show στην…

1 ημέρα πριν