Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024
ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠΟΛΙΤΙΚΗΓ. Ανδριανός"H επαγγελματική εκπαίδευση να είναι για όλους τους νέους ανθρώπους που...

Γ. Ανδριανός”H επαγγελματική εκπαίδευση να είναι για όλους τους νέους ανθρώπους που φοιτούν σ αυτήν συνειδητή επιλογή και όχι λύση ανάγκης”

Ανδριανός”H επαγγελματική εκπαίδευση να είναι για όλους τους νέους ανθρώπους που φοιτούν σ αυτήν συνειδητή επιλογή και όχι λύση ανάγκης” …

Ο αν. Υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Βουλευτής Αργολίδας της Νέας
Δημοκρατίας κ. Γιάννης Ανδριανός παρευρέθη στην εκδήλωση βράβευσης μαθητών των ΕΠΑΛ της
Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά για την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από το
Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά.
Ο κ. Ανδριανός μεταξύ άλλων τόνισε τα εξής:
“Θέλω πρώτα απ’ όλα να συγχαρώ το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά για την πρωτοβουλία της
εκδήλωσης αυτής, που καταδεικνύει τον ουσιαστικό κοινωνικό ρόλο που μπορούν να έχουν τα
Επιμελητήρια τόσο στις τοπικές κοινωνίες, όσο και στην εθνική μας οικονομία.

Και βεβαίως, θέλω να συγχαρώ τα παιδιά, τις νέες και τους νέους που βραβεύουμε σήμερα, τους νέους
φοιτητές και τις νέες φοιτήτριες στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας από τα ΕΠΑΛ της περιφερειακής ενότητας
Πειραιά. Σας συγχαίρω για τις προσπάθειες και την επιτυχία σας, και μαζί με σας θέλω να συγχαρώ και
τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σας, που σας στήριξαν σ’ αυτή την πορεία, και σας εύχομαι καλές
σπουδές και καλή μετέπειτα σταδιοδρομία.

Είστε η απόδειξη ότι παρά τα σημαντικά προβλήματα που κατατρύχουν άλλωστε το σύνολο του
εκπαιδευτικού μας συστήματος, με πολλά απ’ αυτά να είναι προβλήματα δομικά και δεκαετιών, ο θεσμός
των ΕΠΑΛ λειτουργεί και αποδίδει. Λειτουργεί και αποδίδει πρωτίστως χάρη στην ευσυνειδησία, τη
δέσμευση και το μεράκι της εκπαιδευτικής κοινότητας, των ανθρώπων που μέσα σε δύσκολες συνθήκες
δίνουν σε ολόκληρη την κοινωνία μας ένα μάθημα ουσιαστικής κοινωνικής προσφοράς.

Ιδιαίτερα μάλιστα σήμερα, σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία της κρίσης, τα ΕΠΑΛ και ευρύτερα η
επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και η διά βίου μάθηση θα έπρεπε να λειτουργούν ως μοχλοί για
την ανάπτυξη και την απασχόληση.

Η ανεργία των νέων παραμένει κοντά στο 50%, σταθερά η υψηλότερη σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή
Ένωση. Οι ευέλικτες θέσεις εργασίας είναι εδώ και λίγο διάστημα περισσότερες από τις θέσεις πλήρους
απασχόλησης. Και μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, ακούμε ότι επιχειρήσεις που επιβιώνουν και θέλουν να
προσλάβουν νέους εργαζόμενους δυσκολεύονται να βρουν ανθρώπους με κατάρτιση και εξειδίκευση.
Όλα αυτά θα έπρεπε να αποτελούν για όλους μας ένα καμπανάκι για την ουσιαστική αναβάθμιση της
επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, που είναι και προϋπόθεση για την αλλαγή του παραγωγικού
προτύπου της χώρας και την εμπέδωση της απασχόλησης και της ανάπτυξης.

Πρόσφατα το ινστιτούτο της ΓΣΕΕ διοργάνωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που παρουσίασε τις
προκλήσεις για την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση στη χώρα μας – ανάμεσα σ’ αυτά, αναφέρω τη
συχνά χαμηλή ελκυστικότητα των προγραμμάτων μεταξύ των νέων ανθρώπων, την υψηλή διαρροή, την
πολυνομία και την ασυνέχεια στο σχεδιασμό, τη έλλειψη σύγχρονων υλικοτεχνικών υποδομών και τα
κενά στο ανθρώπινο δυναμικό και το θεσμικό πλαίσιο. Αυτά είναι τα ζητήματα που ακόμη και σήμερα
τροφοδοτούν τη βαθιά λανθασμένη νοοτροπία υποτίμησης της πραγματικής αξίας και των δυνατοτήτων
που μπορούν να προσφέρουν τα ΕΠΑΛ και ευρύτερα η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση.

Στο σημείο αυτό να αναφερθώ στον σημαντικό θεσμό της μαθητείας, ένα εργαλείο που υπογραμμίζει την
στόχευση για τη στενότερη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, μια πολύτιμη δυνατότητα απόκτησης
εργασιακής εμπειρίας για τους νέους ανθρώπους – πάντα βέβαια υπό το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο.

Οφείλουμε λοιπόν, απαλλαγμένοι από λάθος νοοτροπίες, να δούμε συνολικά την αναβάθμιση της
επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης. Κι αυτό πέρα από την αυτονόητη κάλυψη των κενών και των
ελλείψεων, προϋποθέτει και ένα σχεδιασμό που θα λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών
και οικονομιών θα εμπλέκει ενεργότερα όλους τους κοινωνικούς εταίρους και θα διασφαλίζει μεγαλύτερη
αυτονομία στις σχολές, ευελιξία στα προγράμματα σπουδών, αξιολόγηση και άμιλλα μεταξύ τους, ώστε η
επαγγελματική εκπαίδευση να είναι για όλους τους νέους ανθρώπους που φοιτούν σ' αυτήν συνειδητή
επιλογή και όχι λύση ανάγκης.

Αυτός είναι ο δικός μας στόχος, γιατί πιστεύουμε ότι η αριστεία, η ποιότητα, η παροχή ουσιαστικής
παιδείας, γνώσης και δεξιοτήτων, είναι το αποτελεσματικότερο εργαλείο της κοινωνικής κινητικότητας,
είναι το καλύτερο διαβατήριο δημιουργίας και προκοπής για όλα τα παιδιά, και κυρίως για τις οικογένειες
με μικρότερη οικονομική δυνατότητα”.

 

 

 

 

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

ΡΟΗ