Αλλαγές και μονοδρομήσεις στην κυκλοφοριακή οργάνωση της Τρίπολης

0
1947
- Advertisement -

Μετά τη διαβούλευση και τις γνωμοδοτήσεις επί της μελέτης αναθεώρησης Κυκλοφοριακής Οργάνωσης Κεντρικής Περιοχής του Δήμου Τρίπολης, το θέμα ήρθε στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Τρίπολης την Τετάρτη 5 Απριλίου.
Με την έναρξη συζήτησης του θέματος η παράταξη του κ. Σμυρνιώτη αποχώρησε από την αίθουσα ως ένδειξη διαμαρτυρίας.
Έπειτα ο ειδικός σύμβουλος κ. Ηλιόπουλος πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος ανέλυσε την μελέτη, αναφέροντας ότι αυτή ξεκίνησε πριν δύο χρόνια με στόχο την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην πόλη της Τρίπολης.
Η Περιοχή Μελέτης ορίζεται από τον περιμετρικό οδικό δακτύλιο που περικλείει την αστική περιοχή της Τρίπολης και αποτελεί την σύνδεση της πόλης με την υπόλοιπη Χώρα, μέσω του εθνικού οδικού δικτύου προς Καλαμάτα, Σπάρτη, Ναύπλιο, Κόρινθο και Πύργο.
Μερικές από τις αλλαγές τις οποίες περιλαμβάνει η μελέτη είναι:
Ο κεντρικός οδικός άξονας διαμορφώνεται ως εξής:
● Η οδός Ναυπλίου είναι οδός διπλής κυκλοφορίας
● Οι οδοί Βενιζέλου, Γεωργίου Α και Εθνομαρτύρων είναι μονόδρομοι με κατεύθυνση από την οδό Ναυπλίου προς την Πλατεία Ανεξαρτησίας.
● Η οδός Ερυθρού Σταυρού είναι οδός διπλής κυκλοφορίας.
– Ως εναλλακτική διαδρομή της μονοδρόμησης του κεντρικού άξονα διαμορφώνεται αντίθετης φοράς διαδρομή μονοδρόμων από τις οδούς 25ης Μαρτίου, Ταξιαρχών, Αγ. Δημητρίου, Μεταμορφώσεως και Αταλάντης.
– Η οδός Καλαμάτας είναι οδός διπλής κυκλοφορίας, ενώ η οδός Ουάσινγκτων είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την Πλατεία Βαλτετσίου προς την Πλατεία Γεωργίου Α.
– Οι οδοί Νικηταρά, Δεκάζου και Πελοπίδα είναι μονόδρομοι με κατεύθυνση από την 4 οδό Εθνομαρτύρων προς την Πλατεία Βαλτετσίου.
– Η οδός Λαμπράκη είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την Πλατεία Κολοκοτρώνη προς την περιμετρική οδό και η οδός Λαγοπάτη είναι μονόδρομος με φορά από την περιμετρική οδό προς την οδό Ελ. Βενιζέλου.
– Οι οδοί Κύπρου και Χατζηχρήστου είναι μονόδρομοι με φορά από την Πλατεία Γεωργίου Α προς την οδό Σεραγίου.
– Η οδός Σεραγίου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Δημητρακοπούλου και Παπαρηγοπούλου, είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την οδό Δημητρακοπούλου προς την οδό Παπαρηγοπούλου.
– Η οδός 28ης Οκτωβρίου είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την οδό Οπλ. Σεχιώτη προς την Πλατεία Γεωργίου Α.
– Η οδός Παπαρηγοπούλου είναι διπλής κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της πλην του τμήματος μεταξύ των οδών 28ης Οκτωβρίου και Όθωνος, που είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την οδό 28ης Οκτωβρίου προς την οδό Όθωνος.
– Η οδός Ακαδημίας είναι μονόδρομος με κατεύθυνση από την οδό Παπαρηγοπούλου προς την οδό 28ης Οκτωβρίου.
– Οι οδοί Μενελάου, Μαινάλου και Οπλ. Σεχιώτη είναι διπλής κατεύθυνσης σε ολόκληρο το μήκος τους.
– Η οδός Καλαβρύτων και η οδός Αγ. Κωνσταντίνου είναι διπλής κατεύθυνσης.
Ο Δήμος Τρίπολης έχει ήδη προχωρήσει σε έργα πεζοποίησης μιας εκτεταμένης αστικής ζώνης, στην ευρύτερη περιοχή των οδών Εθν. Αντίστασης & Τζ. Κέννεντυ. Η αναβάθμιση αυτή δημιουργεί συνθήκες βιώσιμης κινητικότητας στο τμήμα της πόλης που βρίσκεται βόρεια του κύριου κεντρικού οδικού άξονα Βενιζέλου – Γεωργίου Α – Εθνομαρτύρων.
Απόλυτη άποψη των Μελετητών είναι ότι παρόμοια ουσιαστική επέμβαση βιώσιμης κινητικότητας πρέπει να γίνει και στο τμήμα της πόλης νότια του κεντρικού οδικού άξονα.
Αυτή η παρέμβαση πρέπει να γίνει και για τον πρόσθετο κοινωνικό λόγο, ότι το τμήμα αυτό της πόλης είναι γενικώς πολεοδομικά υποβαθμισμένο.
Για τον λόγο αυτό προτείνεται να δημιουργηθεί μία πεζοποιημένη ζώνη στο νότιο τμήμα της πόλης και εγγύς του κυρίου οδικού άξονα, δηλαδή μεταξύ του άξονα αυτού και του ιεραρχημένου πλέον άξονα Ταξιαρχών – Αγίου Δημητρίου – Μεταμορφώσεως. Ως ανατολικό όριο της ζώνης αυτής προτείνεται η οδός 25 ης Μαρτίου και ως δυτικό η οδός Λαμπράκη.
Η πρόταση της πεζοποιημένης ζώνης υλοποιείται με τις εξής αναλυτικότερες προτάσεις:
● Όλοι οι δρόμοι της πεζοποιημένης ζώνης μετατρέπονται σε τυπικούς πεζόδρομους, με τις εξής δύο εξαιρέσεις:
● Την οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, που στο τμήμα από Γεωργίου Α μέχρι Μεταμορφώσεως προτείνεται ως ήπιας κυκλοφορίας και
●Την οδό Νικηταρά, που όπως έχει ήδη αναφερθεί, θα λειτουργεί ως μονόδρομος σε όλο της το μήκος.

 
http://www.arcadiaportal.gr/