Ο ισπανικός όμιλος Puig εξαγόρασε την Apivita

0
23
- Advertisement -

Στην ισπανική Puig και όχι στη γαλλική L’Oreal, παρά την έντονη φημολογία που αναπτύχθηκε το τελευταίο διάστημα, κατέληξε τελικά η ελληνική εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita. Χθες το πρωί η Apivita με επίσημη ανακοίνωσή της επιβεβαίωσε την είσοδο του ισπανικού ομίλου στο μετοχικό της κεφάλαιο ως πλειοψηφούντος μετόχου, η οποία θα πραγματοποιηθεί μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου, γεγονός που θα ενισχύσει την κεφαλαιακή της επάρκεια. Με αυτή την «ένεση ρευστότητας» η Apivita θα μπορέσει να αξιοποιήσει στο έπακρο τις παραγωγικές και ερευνητικές δυνατότητες των εγκαταστάσεών της στο Μαρκόπουλο Αττικής, η λειτουργία των οποίων, όπως διαβεβαιώνει η εταιρεία, θα συνεχιστεί κανονικά, ενώ μέσω των ευκαιριών που παρέχει η συμμετοχή σε έναν όμιλο αυτού του μεγέθους αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξή της.

Η οικογένεια Κουτσιανά που ίδρυσε την Apivita και αποτελεί μέχρι σήμερα τον βασικό μέτοχο της εταιρείας θα κατέχει την καταστατική μειοψηφία (ποσοστό δηλαδή 33,33%), ενώ ο κ. Νίκος Κουτσιανάς, μέχρι τώρα διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας θα αναλάβει και το αξίωμα του προέδρου. Το πώς θα διαμορφωθούν ακριβώς τα τελικά ποσοστά συμμετοχής θα εξαρτηθεί και από τη στάση των μικρομετόχων. Το τίμημα της συναλλαγής δεν έχει γίνει γνωστό, ενώ πηγή της Apivita, που μίλησε στην «Κ», διέψευσε τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για 40 εκατ. ευρώ.

Το 2015 οι πωλήσεις της Apivita, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό της ανήλθαν σε 28,76 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας κάμψη 7,03% σε σχέση με το 2014, ενώ έκλεισε το έτος με κέρδη προ φόρων 295.519 ευρώ. Το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας στις 31/12/2015 ανερχόταν σε 36 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 14,8 εκατ. πρόκειται για βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις. Τον Απρίλιο του 2016 η εταιρεία ολοκλήρωσε τρεις νέες τροποποιήσεις υφιστάμενων κοινοπρακτικών ομολογιακών δανείων. Συνέπεια αυτών ήταν σημαντικό μέρος της αποπληρωμής των κεφαλαίων χρήσης 2015 και 2016 των μακροπρόθεσμων δανειακών υποχρεώσεων πληρωτέων το 2016, ύψους 3,49 εκατ. ευρώ, αναδιαρθρώθηκε και δεν υπήρχε η υποχρέωση καταβολής εντός του 2016. Εντός του 2016, επίσης, η εταιρεία συνήψε μακροπρόθεσμο δάνειο διάρκειας 9 ετών ύψους 1,1 εκατ. ευρώ με την Τράπεζα Αττικής, αναδιαρθρώνοντας προηγούμενα δάνεια με χαμηλότερο επιτόκιο.

Πώς τελικά η Apivita κατέληξε στην Puig; «Δεν υπάρχει πολυεθνικός όμιλος που να μην έχει περάσει από την εταιρεία για να διερευνήσει συνεργασία μαζί της», ανέφεραν χαρακτηριστικά στην «Κ» κύκλοι της Apivita. Οι εταιρείες, πάντως, με τις οποίες είχε προχωρήσει περισσότερο τις διαπραγματεύσεις η Apivita ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, η L’Oreal και η αμερικανική Burt’s Bees. Η τελευταία, μάλιστα, ταίριαζε περισσότερο στο προφίλ της Apivita, καθώς δραστηριοποιείται στην κατηγορία των φυσικών καλλυντικών και είναι οικογενειακού χαρακτήρα. Το τελευταίο χαρακτηριστικό διαδραμάτισε ρόλο, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Apivita, στην ευόδωση των διαπραγματεύσεων με την Puig. «Σημαντικό κριτήριο στην επιλογή της από πλευράς της οικογένειας Κουτσιανά αποτέλεσε το γεγονός ότι παρά το μεγάλο μέγεθός της και την παγκόσμια παρουσία της, η Puig παραμένει κατά βάση μια οικογενειακού χαρακτήρα και ιδιοκτησίας εταιρεία», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση.

Η Puig ιδρύθηκε από τον Αντόνιο Πούιγκ το 1914 και τώρα το τιμόνι έχει η τρίτη γενιά. Εδρεύει στη Βαρκελώνη, διαθέτει τρία εργοστάσια στην Ισπανία και ένα στη Γαλλία και κατέχει πολύ γνωστά σήματα στον κλάδο των αρωμάτων (Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne, Jean Paul Gaultier), τα πολυτελή καταστήματα καταστήματα αρωμάτων Penhaligon’s και L’Artisan Parfumeur, καθώς και άδεια για την παραγωγή των αρωμάτων Prada, Valentino και Comme des Garçons. Τα προϊόντα της πωλούνται σε πάνω από 150 χώρες σε όλο τον κόσμο και έχει 22 θυγατρικές εταιρείες παγκοσμίως. Το 2015 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 1,64 δισ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 181 εκατ. ευρώ.

 

 
http://www.kathimerini.gr/