Τι απαντούν Δήμος Ναυπλιέων & Cyclopolis για τα δημοτικά ποδήλατα – Απόλυτη επιβεβαίωση του Argonafplia.gr

0
255
- Advertisement -

Κοινή επιστολή του Δήμου Ναυπλιέων και της εταιρείας Cyclopolis λάβαμε σήμερα στο Argonafplia.gr, με αφορμή το ρεπορτάζ της εκπομπής “Κεντρίσματα” για τα κοινόχρηστα δημοτικά ποδήλατα.

-Ευχές-

Παραθέτουμε την επιστολή χωρίς να αλλάξουμε ούτε τελεία:

Ναύπλιο, 22/12/2016

ΠΡΟΣ: Τον κύριο Μάνο Παπαδάκη

Αγαπητέ κύριε,

Για την αποκατάσταση της αλήθειας όσον αφορά το δημοσίευμα που υπογράφετε με τίτλο «ΣΚΑΝΔΑΛΟ στο ΝΑΥΠΛΙΟ: Στο έλεος του Θεού το πρόγραμμα για τα ποδήλατα – Σαπίζουν 210.000 ευρώ» σας ενημερώνουμε ότι :

1) Σύμφωνα με τα όσα προκύπτουν μετά και τη γραπτή ενημέρωση του υπευθύνου της εταιρείας Cyclopolis κ. Χάρη Σιακαντάρη
κατ’ αρχήν, είναι αληθές ότι υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία με το εν λόγω μέσο σχετικά με το ζήτημα της συντήρησης. Ωστόσο, δεν ισχύει ότι ελέχθη από την πλευρά μας, όπως αυτολεξεί αναφέρει ότι: «δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με τον Δήμο για την ανανέωση της σύμβασης». Αυτό που ειπώθηκε είναι ότι δεν υπάρχει κάτι σχετικό να δηλώσουμε για την τυπική ολοκλήρωση της διαδικασίας, το οποίο και ίσχυε κατά τον χρόνο της συνομιλίας. Η επικοινωνία μας σχετικά με το μέλλον του συστήματος έχει υπάρξει τακτική και δεν υπήρχε λόγος για κάτι διαφορετικό, μιας και είναι προς το ενδιαφέρον και των δύο πλευρών το σύστημα να συνεχίσει να λειτουργεί, όπως λειτούργησε απρόσκοπτα καθ’ όλη τη διάρκεια της συνεργασίας μας, αλλά ακόμη και μετά από αυτήν (ακόμη και μετά το πέρας του 2015 γνωρίζετε ότι έχουμε κάνει προσπάθειες το σύστημα να μη σταματήσει, ακόμη και αν δεν υπήρχε σύμβαση μεταξύ μας)
το δημοσίευμα αναφέρει επίσης ότι η εταιρεία μας έχει προβεί σε αυτοψία για την εκτίμηση του κόστους επισκευής σταθμών και ποδηλάτων, το οποίο είναι επίσης αληθές. Αυτό που δεν αναφέρει είναι ότι, ως εταιρεία, δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να προβούμε σε αυτοψία, παρά μόνο εφόσον δοθεί άδεια από τις υπηρεσίες του Δήμου και κατόπιν συνεννόησης με αυτές. Διαφορετικά, δεν θα είχαμε κανένα λόγο να προβούμε σε αυτές τις ενέργειες
επίσης, είναι τουλάχιστον ατυχής η σύγκριση του έργου του Ναυπλίου με το αντίστοιχο της Ναυπάκτου. Προκαλεί έκπληξη το ότι η έρευνα στην οποία στηρίζεται το δημοσίευμα δεν έλαβε υπόψιν της τα ακόλουθα:
το σύστημα της Ναυπάκτου ΔΕΝ περιελάμβανε την προμήθεια ποδηλάτων, όπως αναληθώς αναφέρεται. Αυτό προκύπτει πολύ εύκολα από το κείμενο του διαγωνισμού, το οποίο ασφαλώς είναι δημοσιευμένο
το σύστημα της Ναυπάκτου περιελάμβανε μεν 4 σταθμούς, αλλά με μικρότερο αριθμό θέσεων από το αντίστοιχο του Ναυπλίου. Και αυτό προκύπτει εύκολα από απλή ανάγνωση των σχετικών δημόσιων εγγράφων
η προμήθεια της Ναυπάκτου δεν περιελάμβανε ενέργειες δημοσιότητας, όπως το αντίστοιχο του Δήμου Ναυπλιέων.

Αν συνυπολογίσει κανείς αυτές τις παραμέτρους καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το κόστος προμήθειας των συστημάτων είναι απόλυτα συγκρίσιμο. Απλά, έχει ατυχώς γίνει η σύγκριση του συνολικού προϋπολογισμού έργων με διαφορετικό φυσικό αντικείμενο.

2) Σχετικά με την διαδικασία επαναλειτουργίας, σας γνωρίζω ότι με την ολοκλήρωση των νόμιμων διαδικασιών θα υπογραφεί και η σύμβαση ώστε το Σύστημα των Ποδηλάτων να επαναλειτουργήσει άμεσα.

3) Σε ότι με αφορά, ουδέποτε κανείς επικοινώνησε μαζί μου για το συγκεκριμένο θέμα ως αρμόδια από την θέση της ειδικής συνεργάτιδος του Δημάρχου για τη λειτουργία και την διαχείριση του συστήματος των Ποδηλάτων προκειμένου να ενημερώσω σχετικά. Σας διαβεβαιώνω ότι αν είχε προηγηθεί η σχετική επικοινωνία μαζί μου θα είχατε λάβει όλες τις απαντήσεις και δεν θα εμπλέκατε στο θέμα ούτε εμένα ούτε και τη δημοτική Σύμβουλο κα. Μαρία Ράλλη η οποία ουδεμία σχέση έχει με τη διαχείριση των ποδηλάτων.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση.

Με εκτίμηση,
Ασημίνα Βενετσάνου

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ARGONAFPLIA.GR

Είναι ό,τι πιο ευχάριστο, η επιβεβαίωση του ρεπορτάζ του Argonafplia.gr και της εκπομπής “Κεντρίσματα” να έρχεται από τα επίσημα χείλη των υπευθύνων, δηλαδή του Δήμου Ναυπλιέων, ο οποίος μας ανακοινώνει ότι “με την ολοκλήρωση των νόμιμων διαδικασιών θα υπογραφεί και η σύμβαση ώστε το Σύστημα Ποδηλάτων να λειτουργήσει άμεσα”.

Έρχεται δηλαδή να μας επιβεβαιώσει ότι έως τη στιγμή που μιλάμε το Σύστημα Ποδηλάτων των 210.000 ευρώ δεν λειτουργεί, βρίσκεται χωρίς συντήρηση και σαπίζει στο έλεος του καιρού.

Από κει και πέρα, βλέπουμε την εταιρεία Cyclopolis να έρχεται σε ρόλο απολογητή, χωρίς εμείς να έχουμε ψέξει σε καμία στιγμή τις πρακτικές της. Ξεκαθαρίσαμε ότι οι αιχμές μας είναι προς τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου και μόνο.

Αλλά αφού μπήκατε σε αυτή τη διαδικασία κ. Σιακαντάρη, να σας ενημερώσουμε ότι ο Δήμος Ναυπλιέων διέθετε και αυτός τα δικά του “μπλε ποδήλατα” μια φορά και έναν καιρό, των οποίων και αυτών η τύχη αγνοείται. Γενικά δεν τα πάμε καλά σαν Δήμος ούτε με τα ποδήλατα, ούτε με τους ποδηλατόδρομους. Γι’ αυτό αφήστε μας να έχουμε τις επιφυλάξεις μας, από τη στιγμή μάλιστα που ο ίδιος ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη σωστή εφαρμογή του προγράμματος σε πανελλαδικό επίπεδο.

Αλλά επειδή μπαίνετε στη διαδικασία να σχολιάσετε τη σύγκριση που κάναμε με τον Δήμο Ναυπακτίας, να σας ενημερώσουμε πως οι 4 σταθμοί που αναφέρονται στον διαγωνισμό του συγκεκριμένου Δήμου είναι για 96 συνολικά θέσεις. Περισσότερες δηλαδή από των δικών σας 4 σταθμών των 88 θέσεων.

Επιπλέον, για λόγους διαφάνειας το Πράσινο Ταμείο βγήκε επισήμως και κοστολόγησε το κάθε ποδήλατο στα 390 ευρώ, αυτό καθαυτό. Ακόμα κι έτσι λοιπόν, αν κάνετε τις πράξεις θα δείτε ότι πάλι υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών. Οπότε αφήστε μας να θεωρούμε πως η σύγκριση αυτή έχει ουσία ώστε να έχει μια σχετική εικόνα για το θέμα ο κόσμος.

Αν θέλετε τώρα να μας πείτε ότι αυτή η διαφορά καλύπτεται από τις ενέργειες δημοσιότητας, θα αφήσουμε τον Δήμο και τις τεχνικές του υπηρεσίες να μας το αποδείξουν, προμηθεύοντάς μας με την τεχνική μελέτη του έργου, ωστόσο θα μας αφήσετε να ασκήσουμε την κριτική μας, ως προς την αναγκαιότητα ή μη των συγκεκριμένων ενεργειών, ιδιαιτέρως από τη στιγμή που αυτή τη στιγμή η υπηρεσία του Συστήματος βρίσκεται σε κακό χάλι, κριτική που επί του συνόλου, εξ’ αρχής διευκρινίσαμε ότι δεν αφορά εσάς.

Και ας πούμε κ. Σιακαντάρη πως δεν είχαμε κάνει ποτέ αυτή τη σύγκριση, η οποία για κάποιον λόγο σας ενόχλησε. Θα αρνηθείτε και σεις την ουσία της υπόθεσης, την οποία ο ίδιος ο Δήμος παραδέχεται; Ότι τα ποδήλατα έχουν αφεθεί στη μοίρα τους εδώ και έναν χρόνο και σίγουρα ξέρετε πως είναι, αφού τουλάχιστον επιβεβαιώνετε ότι μας αναφέρατε πως κάνατε αυτοψία; Τα λεγόμενά σας πάντως αποτελούν καλό πάτημα προς αναζήτηση μεγαλύτερης διαφάνειας από κάθε πλευρά.

Και να σας δώσουμε και τις ευλογίες μας μάλιστα για την υπογραφή της νέας σύμβασης που ψωμί θα δώσει και σε σας, αλλά κυρίως θα σημάνει μια νέα αρχή για ένα Σύστημα πολλών χιλιάδων ευρώ, το οποίο όπως και σεις είπατε, έχει πολυδιαφημιστεί με το αζημίωτο.

Φτάνοντας στην παρατήρηση της συμπαθεστάτης κας. Βεντσιάνου, διευκρινίζουμε για μια ακόμα φορά- αν και είναι ξεκάθαρο μέσα στο ρεπορτάζ μας- πως ως αρμόδια έχρισε την κα. Ράλλη συνάδελφός της στον Δήμο, με τον οποίο είχαμε επικοινωνία προς αναζήτηση υπευθύνου.

Αλλά μιας και μας δίνετε το πάτημα. Με ποια έγγραφη εξουσιοδότηση είστε εσείς πλέον η υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη διαχείριση του Συστήματος, η οποία μας διαφεύγει; Γιατί εμείς τα μόνα έγγραφα περί αρμοδιότητας που βρήκαμε είναι τα εξής:

 

Στο ένα έγγραφο βλέπουμε πως ο Δήμος παραχωρεί το Σύστημα στον Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ, ενώ στο δεύτερο ο Δ.Ο.Π.Π.Α.Τ φαίνεται πως έχει πάσα αρμοδιότητα και είναι αυτός ο οποίος με απευθείας ανάθεση, αναθέτει για πέντε μήνες, μέχρι το τέλος του 2015, τη συντήρηση των ποδηλάτων στην Cyclopolis, έναντι ενός ποσού που αγγίζει τις 10.000 ευρώ.

Από τότε αναζητούνται τα ίχνη του οποιουδήποτε αρμόδιου, οπότε συγχωρήστε από τον ίδιο σας τον συνάδελφο την αστοχία για την κα. Ράλλη, συγχωρήστε και εμάς που ακόμα δεν έχουμε βρει μια απτή απόδειξη περί της δικής σας αρμοδιότητας.

Κλείνοντας, θέλουμε να ελπίζουμε ότι αυτό το ρεπορτάζ θα γίνει η αφορμή για καλύτερη μελλοντικά διαχείριση του Συστήματος από τον… όποιο υπεύθυνο. Ακόμα ελπίζουμε ότι θα πάψουν οι σπασμωδικές κινήσεις των πεντάμηνων συμβάσεων των αρκετών χιλιάδων ευρώ, οι οποίες θέλουν καναν χρόνο και… κάτι ρεπορτάζ για να ανανεωθούν και ότι θα υπάρξει μια πιο υπεύθυνη διαχείριση με την επαναλειτουργία του Συστήματος, όταν με το καλό αυτό συμβεί, όπως μας διαβεβαιώνετε.

Επίσης, είναι μια αφορμή για μεγαλύτερη διαφάνεια από τον Δήμο και τις υπηρεσίες του, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που στην πράξη φαίνεται ότι έργα όπως το συγκεκριμένο δεν έχουν αποδώσει.